EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

03.03.2017

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

krokii 3 märts 2017 Nikolai

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiis on seekord modelliks Nikolai.

Flaieril on J. Škerini (BES 2) visand.

Vt ka meie tegemisi fb albumist

https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

Reede 03 märts, 2017

krokii 3 märts 2017 Nikolai

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiis on seekord modelliks Nikolai.

Flaieril on J. Škerini (BES 2) visand.

Vt ka meie tegemisi fb albumist

https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

Postitas Ülle Marks — Püsilink

22.02.2017 — 25.03.2017

Klaasikunstinäitus Kooskõla. Ongoing / Going On

Kaspar Sild
Maria Tamm
DSC_0303
avamine

22. veebruaril avati Haus Galeriis näitus “Kooskõla. Ongoing / Going On.”

„Ongoing / Going On“ on näitus, mis on varasemalt 2016. aasta suvel olnud eksponeeritud Peterburis Jelagini saare klaasimuuseumis. Näituse eesmärgiks oli tutvustada Peterburi kunstipublikule oma karjääri alguses olevate eesti klaasikunstnike loomingut. Pärast Peterburi publikuga soojade suhete loomist on aeg noortel klaasikunstnikel tutvustada oma loomingut ka kodupublikule. 

Näitusel on esindatud tööd kaheksalt kunstnikult: Aleksandra Pavlenkova, Andra Jõgis, Caspar Sild, Kateriin Rikken, Kristiina Oppi, Külli Nidermann, Maarja Mäemets ja Maria Tamm.

Näitus jääb Haus Galeriis avatuks kuni 25. märtsini 2017

Postitas Kristiina Uslar — Püsilink

Klaasikunstinäitus Kooskõla. Ongoing / Going On

Kolmapäev 22 veebruar, 2017 — Laupäev 25 märts, 2017

Kaspar Sild
Maria Tamm
DSC_0303
avamine

22. veebruaril avati Haus Galeriis näitus “Kooskõla. Ongoing / Going On.”

„Ongoing / Going On“ on näitus, mis on varasemalt 2016. aasta suvel olnud eksponeeritud Peterburis Jelagini saare klaasimuuseumis. Näituse eesmärgiks oli tutvustada Peterburi kunstipublikule oma karjääri alguses olevate eesti klaasikunstnike loomingut. Pärast Peterburi publikuga soojade suhete loomist on aeg noortel klaasikunstnikel tutvustada oma loomingut ka kodupublikule. 

Näitusel on esindatud tööd kaheksalt kunstnikult: Aleksandra Pavlenkova, Andra Jõgis, Caspar Sild, Kateriin Rikken, Kristiina Oppi, Külli Nidermann, Maarja Mäemets ja Maria Tamm.

Näitus jääb Haus Galeriis avatuks kuni 25. märtsini 2017

Postitas Kristiina Uslar — Püsilink

05.03.2017 — 06.04.2017

“ANNA KÄSK, FÜÜRER”! GITIS/EKA/TÜVKA/VENE TEATER

20170228_132707

5. märtsil esietendub Vene teatri väikeses saalis GITIS-e, TÜVKA ja EKA üliõpilaste koostöös valminud lavastus “Anna käsk, Füürer!” Lavastuse stsenograaf on kolmanda kursuse üliõpilane KRETE TARKMEES. Etendused toimuvad ka aprillis ja mais.

Postitas Lilja Blumenfeld — Püsilink

“ANNA KÄSK, FÜÜRER”! GITIS/EKA/TÜVKA/VENE TEATER

Pühapäev 05 märts, 2017 — Neljapäev 06 aprill, 2017

20170228_132707

5. märtsil esietendub Vene teatri väikeses saalis GITIS-e, TÜVKA ja EKA üliõpilaste koostöös valminud lavastus “Anna käsk, Füürer!” Lavastuse stsenograaf on kolmanda kursuse üliõpilane KRETE TARKMEES. Etendused toimuvad ka aprillis ja mais.

Postitas Lilja Blumenfeld — Püsilink

05.03.2017

EKA Õpilasakadeemia: Trafarettmaalingute ja tekstiilikahjustuste parandamise töötoad

EKA_tekstiil_banner_01

5. märtsil kell 12.00 toimuvad EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna selle aasta esimesed EKA Õpilasakadeemia töötoad: trafarettmaalingute töötuba, mida juhendavad Hilkka Hiiop ja Varje Õunapuu ning tektsiilikahjustuste parandamise töötuba, mida juhendavad Janika Turu ja Helen Lennuk.  

Oodatud on kõik õpihimulised, kes soovivad kätt proovida konserveerimise ja restaureerimise vallas ning tahavad teha tutvust erinevate õppimisvõimalustega Kunstiakadeemias.  Osalemine on tasuta, kuid vajalik on registreerumine SIIN

Muinsuskaitse ja konserveerimise osakond asub Suur-Kloostri 11, Tallinnas.

EKA Õpilasakadeemia teiste ettevõtmiste kohta loe lähemalt https://www.artun.ee/sisseastumine/eka-opilasakadeemia/

Tere tulemast!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA Õpilasakadeemia: Trafarettmaalingute ja tekstiilikahjustuste parandamise töötoad

Pühapäev 05 märts, 2017

EKA_tekstiil_banner_01

5. märtsil kell 12.00 toimuvad EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna selle aasta esimesed EKA Õpilasakadeemia töötoad: trafarettmaalingute töötuba, mida juhendavad Hilkka Hiiop ja Varje Õunapuu ning tektsiilikahjustuste parandamise töötuba, mida juhendavad Janika Turu ja Helen Lennuk.  

Oodatud on kõik õpihimulised, kes soovivad kätt proovida konserveerimise ja restaureerimise vallas ning tahavad teha tutvust erinevate õppimisvõimalustega Kunstiakadeemias.  Osalemine on tasuta, kuid vajalik on registreerumine SIIN

Muinsuskaitse ja konserveerimise osakond asub Suur-Kloostri 11, Tallinnas.

EKA Õpilasakadeemia teiste ettevõtmiste kohta loe lähemalt https://www.artun.ee/sisseastumine/eka-opilasakadeemia/

Tere tulemast!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

01.03.2017

Open lecture: Jenni Moberg 1.03.17

On March 1st, Jenni Moberg / CEO, design agent at 0.7 design Ltd will give a lecture at the Wednesday Design Faculty Open Lecture Series.
She will discuss the role of a design agent in expanding your brand and find clients.
Jenni Moberg is the CEO and design agent at 0.7 design Ltd, a design agency that connects Finnish craftsmen and designers with customers abroad. They also consult companies wishing to be more successful in their field with the help of design.
The lecture is supported by the Finnish Intitute in Estonia.

The lecture will take place at 17.30 at the Faculty of Design of the Estonian Academy of Arts, Estonia pst 7/Teatri väljak 1, Tallinn, room 426. The talk will be held in English and is free to all.

https://www.facebook.com/events/1660022820965353/

Full programme of open lecture series in the Faculty of Design: 

https://www.artun.ee/kalender/disainiteaduskonna-avatud-loengudopen-lectures-in-faculty-of-design/

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

Open lecture: Jenni Moberg 1.03.17

Kolmapäev 01 märts, 2017

On March 1st, Jenni Moberg / CEO, design agent at 0.7 design Ltd will give a lecture at the Wednesday Design Faculty Open Lecture Series.
She will discuss the role of a design agent in expanding your brand and find clients.
Jenni Moberg is the CEO and design agent at 0.7 design Ltd, a design agency that connects Finnish craftsmen and designers with customers abroad. They also consult companies wishing to be more successful in their field with the help of design.
The lecture is supported by the Finnish Intitute in Estonia.

The lecture will take place at 17.30 at the Faculty of Design of the Estonian Academy of Arts, Estonia pst 7/Teatri väljak 1, Tallinn, room 426. The talk will be held in English and is free to all.

https://www.facebook.com/events/1660022820965353/

Full programme of open lecture series in the Faculty of Design: 

https://www.artun.ee/kalender/disainiteaduskonna-avatud-loengudopen-lectures-in-faculty-of-design/

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

17.02.2017 — 18.02.2017

(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi, II seminar

„(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi” II seminar

Ettekanne: professor Tiina Kirss „Kirjandusajaloo perspektiiv”

Jätkame seminarisarjaga „(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi”. Teine seminar kannab nime „Kirjandusajaloo perspektiiv”, esinejaks prof. Tiina Kirss (Tartu Ülikool).

Seminar toimub 17. märtsil 2017 kl 15.00 EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruumid 103–104)

Sarjast

2015. aastast alates tegeleme EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis uurimisprojektiga „Kunsti ajaloostades: kunstiajaloo-alane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal”. Meie silmis on historiseerimine/ajaloostamine kui probleem humanitaariale aga kindlasti üldisemalt huvipakkuv. Seminarisari soovibki arutleda ajaloostamise vajaduse ja protseduuride üle, nagu ka selle üle, miks ja kuidas kord juba „ära seletatud” sündmusi (milleks humanitaar peab ka kirjanduse, muusika, kunsti- ja/või visuaalkultuuri objekte) „ümber kirjutatakse”. Kas (…-)ajaloolane ongi see, kes sündmuse alles loob? Kuidas see loome toimub? Kas tänapäeval on minevikusündmuste käsitlemine pelk akadeemiline traditsioon või on ühiskonnal selle järele vajadus? Kuidas seda vajadust sõnastada ja seletada? Miks ja kuidas erinevad täna kirjutatud ajalood 50 aastat tagasi kirjutatud ajalugudest? Kas ja kuidas erineb nn pärisajalookirjutus või kirjandusajalookirjutus kunsti(de)ajaloo kirjutusest?

Sarja esimene seminar „Ajalookirjutuse uued väljavaated“ toimus 2016 jaanuaris. Peaesinejaks oli prof. Marek Tamm (Tallinna Ülikool).

Kirjandusajaloo perspektiiv

Kirjandusajaloo seminaris lähtutakse hiljutistest aruteludest mõiste „kontekst” ümber, ning katsetest luua uusi kirjanduslugusid erinevates temporaalsetes raamistikes ning erinevates narratiivsuse astmetes, mõnel puhul isegi narratiivi eirates. Küsime, kuivõrd kirjandusajaloo kirjutamine sõltub kaanonist (selle õgvendamisest, avamisest või lõhkumisest), kas uusim kirjandusajaloo kirjutamine on võtnud ideed peamiselt ajalooteaduselt või teistelt kultuuriteadustelt.

Osalejatel palutakse end registreerida ja eelnevalt läbi töötada Tiina Kirsi poolt esitatud tekstid:

1. Rita Felski, „Context Stinks!” – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 573–591

2. Martin Jay, Historical Explanation and the Event: Reflections on the Limits of Contextualization. – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 557–571.

3. Cornelius Hasselblatt, Eesti kirjanduse ajalugu. Tartu Ülikooli kirjastus, 2016, lk 21–48; 334–347.

4. Denis Hollier (ed), A New History of French Literature. Harvard University press, 1994, pp. xix–xxv; 627–661 ja/või 761–789.

Registreerumine ja tekstid siin.

Seminarisari toimub prof Krista Kodrese juhitava personaalse uurimistoetuse PUT788 „Kunsti ajaloostades. Kunstiajalooalane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal“ raames ja korraldusel. Projektis osalevad veel prof Virve Sarapik ning doktorandid Kristina Jõekalda, Maria Jäärats, Eero Kangor ja Kädi Talvoja.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi, II seminar

Reede 17 veebruar, 2017 — Laupäev 18 veebruar, 2017

„(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi” II seminar

Ettekanne: professor Tiina Kirss „Kirjandusajaloo perspektiiv”

Jätkame seminarisarjaga „(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi”. Teine seminar kannab nime „Kirjandusajaloo perspektiiv”, esinejaks prof. Tiina Kirss (Tartu Ülikool).

Seminar toimub 17. märtsil 2017 kl 15.00 EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruumid 103–104)

Sarjast

2015. aastast alates tegeleme EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis uurimisprojektiga „Kunsti ajaloostades: kunstiajaloo-alane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal”. Meie silmis on historiseerimine/ajaloostamine kui probleem humanitaariale aga kindlasti üldisemalt huvipakkuv. Seminarisari soovibki arutleda ajaloostamise vajaduse ja protseduuride üle, nagu ka selle üle, miks ja kuidas kord juba „ära seletatud” sündmusi (milleks humanitaar peab ka kirjanduse, muusika, kunsti- ja/või visuaalkultuuri objekte) „ümber kirjutatakse”. Kas (…-)ajaloolane ongi see, kes sündmuse alles loob? Kuidas see loome toimub? Kas tänapäeval on minevikusündmuste käsitlemine pelk akadeemiline traditsioon või on ühiskonnal selle järele vajadus? Kuidas seda vajadust sõnastada ja seletada? Miks ja kuidas erinevad täna kirjutatud ajalood 50 aastat tagasi kirjutatud ajalugudest? Kas ja kuidas erineb nn pärisajalookirjutus või kirjandusajalookirjutus kunsti(de)ajaloo kirjutusest?

Sarja esimene seminar „Ajalookirjutuse uued väljavaated“ toimus 2016 jaanuaris. Peaesinejaks oli prof. Marek Tamm (Tallinna Ülikool).

Kirjandusajaloo perspektiiv

Kirjandusajaloo seminaris lähtutakse hiljutistest aruteludest mõiste „kontekst” ümber, ning katsetest luua uusi kirjanduslugusid erinevates temporaalsetes raamistikes ning erinevates narratiivsuse astmetes, mõnel puhul isegi narratiivi eirates. Küsime, kuivõrd kirjandusajaloo kirjutamine sõltub kaanonist (selle õgvendamisest, avamisest või lõhkumisest), kas uusim kirjandusajaloo kirjutamine on võtnud ideed peamiselt ajalooteaduselt või teistelt kultuuriteadustelt.

Osalejatel palutakse end registreerida ja eelnevalt läbi töötada Tiina Kirsi poolt esitatud tekstid:

1. Rita Felski, „Context Stinks!” – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 573–591

2. Martin Jay, Historical Explanation and the Event: Reflections on the Limits of Contextualization. – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 557–571.

3. Cornelius Hasselblatt, Eesti kirjanduse ajalugu. Tartu Ülikooli kirjastus, 2016, lk 21–48; 334–347.

4. Denis Hollier (ed), A New History of French Literature. Harvard University press, 1994, pp. xix–xxv; 627–661 ja/või 761–789.

Registreerumine ja tekstid siin.

Seminarisari toimub prof Krista Kodrese juhitava personaalse uurimistoetuse PUT788 „Kunsti ajaloostades. Kunstiajalooalane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal“ raames ja korraldusel. Projektis osalevad veel prof Virve Sarapik ning doktorandid Kristina Jõekalda, Maria Jäärats, Eero Kangor ja Kädi Talvoja.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

25.02.2017 — 20.04.2017

EKA nahk 100: EKA nahakunsti osakond toob huviliste ette põrgulikud köited ja tööd arhiivifondist

2000.aastad_Sohvi_Viik

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna asutamisajaks on kokkuleppeliselt määratud 1. märts 1917. Seega tähistatakse sel aastal osakonna 100. juubelit ning olulise tähtpäeva puhul tuuakse huviliste ette nahakunsti osakonna tudengite ja vilistlaste tööd nii lähiminevikust kui osakonna algusaastatest. Kolmel eriilmelisel näitusel saab tutvuda erinevate aksessuaarilahendustega, raamatuköitekunstiga ning valitud töödega arhiivifondist.

Viru Keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 25. veebruarist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat ekspositsiooni “Põrgu”. Tudengid ja õppejõud on vorminud Dante Alighieri „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ unikaalköitesse. Väljapaneku koostas ja kujundas nahakunsti osakonna juhataja professor Lennart Mänd.

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis avatakse 1. märtsil kell viis väljapanek saja tegutsemisaasta jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud töödest. Erinevatel aastakümnetel valmistatud nahkköited, -karbid, -kotid ja muud esemed peegeldavad ajastutruult erinevaid esteetilisi tõekspidamisi. Muuseumi trepigaleriis on tudengite tööd asunud sõbralikku dialoogi, demonstreerides loomingulist pühendumist ning alati eksaktset teostusoskust läbi osakonna pika ajaloo. EKA nahakunsti osakonna dotsendi Kadri Kruusi koostatud näitus jääb avatuks 16. aprillini.

1. veebruarist on Tallinna Kaubamaja vaateakendel avatud näitus #EKANAHK100, mille raames saab tutvuda parimate näidetega EKA nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta aksessuaariloomingust. Aknad on kujundanud nahakunsti osakonna magistrandid Marta Mooratsi juhendamisel ning näitus on avatud 19. aprillini.

EKA nahakunsti osakonnas on õppinud Kaalu Kirme, Endel Valk-Falk, Elin Kard, Elo Järv, Andres Lõo, Riina Õun, Anu Tera, Kerstin Raidma, Marika Jylhä, Karin Kallas, Jaana Jüris, Anu Purre, Minni Patune, Aino Lehis, Silvi Kalda, Naima Suude, Ivi Laas, Maarja Undusk, Pille Kivihall, Henry Laks, Tiina Talumees, Stella Soomlais, Kärt Põldmann, Kadri Kruus, Mirja Pitkäärt, Piret Loog, Inga Radikainen, Kadri Paloveer ja paljud teised.

Paljude nende ja mitmete teiste loomemaailmas tuntud inimeste kooliaegseid töid saab kolme näituse raames uudistada.

Fotod: https://www.dropbox.com/sh/c13h5nv37vsrn6l/AADBEqBlCiNBf1HAppws3_eKa?dl=0

(EKA nahakunsti osakond)

Rohkem infot EKA nahakunsti osakonna 100. juubelist leiad siit:

www.nahakunst100.ee

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Lisainformatsioon:

Kadri Kruus

EKA nahakunsti osakonna dotsent

E-post: kadri.kruus@artun.ee

Telefon: 626 7317

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA nahk 100: EKA nahakunsti osakond toob huviliste ette põrgulikud köited ja tööd arhiivifondist

Laupäev 25 veebruar, 2017 — Neljapäev 20 aprill, 2017

2000.aastad_Sohvi_Viik

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna asutamisajaks on kokkuleppeliselt määratud 1. märts 1917. Seega tähistatakse sel aastal osakonna 100. juubelit ning olulise tähtpäeva puhul tuuakse huviliste ette nahakunsti osakonna tudengite ja vilistlaste tööd nii lähiminevikust kui osakonna algusaastatest. Kolmel eriilmelisel näitusel saab tutvuda erinevate aksessuaarilahendustega, raamatuköitekunstiga ning valitud töödega arhiivifondist.

Viru Keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 25. veebruarist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat ekspositsiooni “Põrgu”. Tudengid ja õppejõud on vorminud Dante Alighieri „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ unikaalköitesse. Väljapaneku koostas ja kujundas nahakunsti osakonna juhataja professor Lennart Mänd.

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis avatakse 1. märtsil kell viis väljapanek saja tegutsemisaasta jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud töödest. Erinevatel aastakümnetel valmistatud nahkköited, -karbid, -kotid ja muud esemed peegeldavad ajastutruult erinevaid esteetilisi tõekspidamisi. Muuseumi trepigaleriis on tudengite tööd asunud sõbralikku dialoogi, demonstreerides loomingulist pühendumist ning alati eksaktset teostusoskust läbi osakonna pika ajaloo. EKA nahakunsti osakonna dotsendi Kadri Kruusi koostatud näitus jääb avatuks 16. aprillini.

1. veebruarist on Tallinna Kaubamaja vaateakendel avatud näitus #EKANAHK100, mille raames saab tutvuda parimate näidetega EKA nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta aksessuaariloomingust. Aknad on kujundanud nahakunsti osakonna magistrandid Marta Mooratsi juhendamisel ning näitus on avatud 19. aprillini.

EKA nahakunsti osakonnas on õppinud Kaalu Kirme, Endel Valk-Falk, Elin Kard, Elo Järv, Andres Lõo, Riina Õun, Anu Tera, Kerstin Raidma, Marika Jylhä, Karin Kallas, Jaana Jüris, Anu Purre, Minni Patune, Aino Lehis, Silvi Kalda, Naima Suude, Ivi Laas, Maarja Undusk, Pille Kivihall, Henry Laks, Tiina Talumees, Stella Soomlais, Kärt Põldmann, Kadri Kruus, Mirja Pitkäärt, Piret Loog, Inga Radikainen, Kadri Paloveer ja paljud teised.

Paljude nende ja mitmete teiste loomemaailmas tuntud inimeste kooliaegseid töid saab kolme näituse raames uudistada.

Fotod: https://www.dropbox.com/sh/c13h5nv37vsrn6l/AADBEqBlCiNBf1HAppws3_eKa?dl=0

(EKA nahakunsti osakond)

Rohkem infot EKA nahakunsti osakonna 100. juubelist leiad siit:

www.nahakunst100.ee

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Lisainformatsioon:

Kadri Kruus

EKA nahakunsti osakonna dotsent

E-post: kadri.kruus@artun.ee

Telefon: 626 7317

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

02.03.2017

Avatud loeng: Isaïe Bloch – Crafted Computation, 2.03 kl 18

eka insta7

2. märtsil kell 18 esineb Kanuti Gildi Saalis EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel avatud loengute sarja raames Belgia arhitekt ja disainer Isaïe Bloch, kes uurib, mis juhtub siis, kui vormitraditsioon kohtub digitaalsete tootmisvõimalustega, olgu objektiks arhitektuur, disain, mood või skulptuur. Kuna seda, mida Bloch tahaks arhitektuurivallas teha, tänased tehnilised võimalused veel valmis ehitada ei võimalda, siis rakendab ta sama lähenemist väiksemate mahtude ja vormide puhul, olgu selleks söögiriistad, mood või ehtekunst; tulemus on korraga äärmiselt kaasaegne ja mõnevõrra barokne. Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- kui disainitudengid, professionaalid ja lihtsalt huvilised; loeng on tasuta ja inglise keeles.

2010. aastal rajas Bloch oma ideede teostamiseks Londonis disainipraksise Eragatory, ning tegeleb täna uute digitaalse disaini meetodite ja võimaluste ning ajalooliste tootmistehnikate ühenduskohtade otsimisega. Blochi loomingut on avaldatud rahvusvaheliselt mh Karl Lagerfeldi ja Carine Roitfeldi raamatus “The Little Black Jacket” ning Lucy Johnstoni kogumikus “Digital handmade: craftsmanship in the new Industrial Revolution” (Thames and Hudson, 2015). Bloch on rohkelt esinenud ka näitustel – New Yorgis MOMAs, Orleansi FRAC’i keskuses, Londoni SHOWcabinetis ja Praha eksperimentaalarhitektuuri biennaalil, lisaks sellele peab Bloch loenguid mitmes Londoni ülikoolis.

Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikuid, kriitikuid ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on inglise keeles ning tasuta.

Isaïe Blochi kohta lähemalt: http://www.eragatory.com/

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital ja korraldab EKA arhitektuuriteaduskond
Kuraatorid: Sille Pihlak, Siim Tuksam
www.avatudloengud.ee
Anna tulemisest teada: https://www.facebook.com/events/421457581520673/

Lisainfo: Pille Epner / arhitektuur@artun.ee / +372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

Avatud loeng: Isaïe Bloch – Crafted Computation, 2.03 kl 18

Neljapäev 02 märts, 2017

eka insta7

2. märtsil kell 18 esineb Kanuti Gildi Saalis EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel avatud loengute sarja raames Belgia arhitekt ja disainer Isaïe Bloch, kes uurib, mis juhtub siis, kui vormitraditsioon kohtub digitaalsete tootmisvõimalustega, olgu objektiks arhitektuur, disain, mood või skulptuur. Kuna seda, mida Bloch tahaks arhitektuurivallas teha, tänased tehnilised võimalused veel valmis ehitada ei võimalda, siis rakendab ta sama lähenemist väiksemate mahtude ja vormide puhul, olgu selleks söögiriistad, mood või ehtekunst; tulemus on korraga äärmiselt kaasaegne ja mõnevõrra barokne. Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- kui disainitudengid, professionaalid ja lihtsalt huvilised; loeng on tasuta ja inglise keeles.

2010. aastal rajas Bloch oma ideede teostamiseks Londonis disainipraksise Eragatory, ning tegeleb täna uute digitaalse disaini meetodite ja võimaluste ning ajalooliste tootmistehnikate ühenduskohtade otsimisega. Blochi loomingut on avaldatud rahvusvaheliselt mh Karl Lagerfeldi ja Carine Roitfeldi raamatus “The Little Black Jacket” ning Lucy Johnstoni kogumikus “Digital handmade: craftsmanship in the new Industrial Revolution” (Thames and Hudson, 2015). Bloch on rohkelt esinenud ka näitustel – New Yorgis MOMAs, Orleansi FRAC’i keskuses, Londoni SHOWcabinetis ja Praha eksperimentaalarhitektuuri biennaalil, lisaks sellele peab Bloch loenguid mitmes Londoni ülikoolis.

Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikuid, kriitikuid ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on inglise keeles ning tasuta.

Isaïe Blochi kohta lähemalt: http://www.eragatory.com/

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital ja korraldab EKA arhitektuuriteaduskond
Kuraatorid: Sille Pihlak, Siim Tuksam
www.avatudloengud.ee
Anna tulemisest teada: https://www.facebook.com/events/421457581520673/

Lisainfo: Pille Epner / arhitektuur@artun.ee / +372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

03.03.2017

Raamatu “Kunstnike ruumid” Tartu esitlus

Esitlus_pressifoto

Reedel, 3. märtsil kell 19.00 esitletakse Aparaaditehases Trükimuuseumi galeriis (Kastani 42, Tartu) Merilin Talumaa ja Annika Tootsi koostatud intervjuuraamatut “Kunstnike ruumid”. Raamat kujutab endast visiite 16 noore Eesti kunstniku töökeskkondadesse ning avab intervjuude ja fotomaterjali kaudu, millised tegurid neid ruume mõjutavad ja kuidas see kajastub kunstnike praktikas. Raamatust ilmub samaaegselt ka ingliskeelne versioon.

Millised on üleüldse noore põlvkonna Eesti kunstnike tööruumid ja kuidas see vastab inimeste ettekujutusele töötavast kunstnikust? Kultuurilises mälus esineb kunstniku stuudio enamasti maagilise ja üksildase kohana, kus palju sünnib inspiratsiooni ajel. Intervjuud juhivad eelkõige aga tähelepanu stuudiole kui praktilisele ruumile, mis on peamiselt uute tööde produtseerimise koht, astudes sellega dialoogi ühiskonnas ringlevate ettekujutusega kunstniku töökeskkonnast ja -praktikast. Kunstnike stuudiote eripärad toovad hästi esile kaasaegse kunstniku praktikate mitmekülgsuse, mis hõlmab töötamist nii suurtes produktsiooniruumides kui ka oma elutoas, kuni selleni, et kogu stuudio peab mahtuma ära kohvrisse, millega on võimalik maailma eri punktide vahel reisida. Stuudioruumi valik sõltub tihtipeale nimelt praktilistest aspektidest: meediumi vajadustest, majanduslikest võimalustest, koostöö vormidest ja paljuski ka juhuslikest kokkulangevustest.

Intervjueeritud kunstnikud: Kris Lemsalu, Laura Põld, Timo Toots, Flo Kasearu, Ivar Veermäe, Karel Koplimets, Kristi Kongi, Tõnis Saadoja, Jaanus Samma, Edith Karlson, Jass Kaselaan, Anu Vahtra, Paul Kuimet, Laura Toots, Mihkel Maripuu, Maarja Tõnisson ja Mihkel Ilus

Raamatu kirjastas Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus.

Koostanud ja intervjueerinud Annika Toots ja Merilin Talumaa
Toimetanud Neeme Lopp
Fotograaf: Kristina Õllek
Kujundaja: Jaan Evart

328 lk eesti ja inglise keeles
Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus, 2017

Raamatu väljaandmist toetasid Eesti Kultuurkapital, Hooandja, Nordea, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus ja Euroopa Regionaalarengu Fond.

Esitlust toetab: Jaanihanso

Kontakt:
Merilin Talumaa
+372 52 66 272
merilin.talumaa@artun.ee

Annika Toots
+372 53 008 878
annika.toots@artun.ee

Neeme Lopp
+372 50 29 286
neeme.lopp@artun.ee

__________________________

“Artists’ Spaces. 16 studio visits”

The second book launch of “Artists’ Spaces” takes place in Tartu on 3 March, 2017 from 7 pm in the gallery of Printing Museum, at Aparaadi factory (Kastani 42). “Artists’ Spaces”, edited by Merilin Talumaa and Annika Toots, consists of visits to the working environments of 16 young Estonian artists and, through interviews and photographic material, exposes the conditions that shape and influence their creative processes. The book is published in Estonian and English.

Where does the young generation of Estonian artists work? What aspects are affecting their working spaces, and how is this reflected in the artists’ practices? In cultural memory, the artist’s studio arouses an image of a magical and lonely place where much is born out of inspiration. The interviews in this book draw attention to the practical aspects of studio spaces – revealing that they are mainly places for the production of new pieces – and at the same time engage with the image of the working artist. The different specialities of studio spaces highlight the versatility of contemporary artistic practices, which include working in large production spaces as well as at home or even carrying the studio around the world in a single suitcase. The selection of a studio space often depends on practical aspects – the requirements of the medium, economic possibilities, collaborative arrangements as well as incidental coincidences.

Artists: Kris Lemsalu, Laura Põld, Timo Toots, Flo Kasearu, Ivar Veermäe, Karel Koplimets, Kristi Kongi, Tõnis Saadoja, Jaanus Samma, Edith Karlson, Jass Kaselaan, Anu Vahtra, Paul Kuimet, Laura Toots, Mihkel Maripuu, Maarja Tõnisson and Mihkel Ilus

Interviewed and edited by Annika Toots and Merilin Talumaa

Photography by Kristina Õllek
Graphic design by Jaan Evart
Translated by Martin Rünk, Keiu Krikmann and Anna-Liisa Laarits
Proofreading: Rachel Kinbar and Michael Haagensen
Copy editor: Neeme Lopp

The book is published by the Estonian Academy of Arts.

The release of this book is supported by Estonian Cultural Endowment, Hooandja, Nordea, Estonian Contemporary Art Development Center and European Regional Development Fund.

The book launch event is supported by Jaanihanso.

Postitas Neeme Lopp — Püsilink

Raamatu “Kunstnike ruumid” Tartu esitlus

Reede 03 märts, 2017

Esitlus_pressifoto

Reedel, 3. märtsil kell 19.00 esitletakse Aparaaditehases Trükimuuseumi galeriis (Kastani 42, Tartu) Merilin Talumaa ja Annika Tootsi koostatud intervjuuraamatut “Kunstnike ruumid”. Raamat kujutab endast visiite 16 noore Eesti kunstniku töökeskkondadesse ning avab intervjuude ja fotomaterjali kaudu, millised tegurid neid ruume mõjutavad ja kuidas see kajastub kunstnike praktikas. Raamatust ilmub samaaegselt ka ingliskeelne versioon.

Millised on üleüldse noore põlvkonna Eesti kunstnike tööruumid ja kuidas see vastab inimeste ettekujutusele töötavast kunstnikust? Kultuurilises mälus esineb kunstniku stuudio enamasti maagilise ja üksildase kohana, kus palju sünnib inspiratsiooni ajel. Intervjuud juhivad eelkõige aga tähelepanu stuudiole kui praktilisele ruumile, mis on peamiselt uute tööde produtseerimise koht, astudes sellega dialoogi ühiskonnas ringlevate ettekujutusega kunstniku töökeskkonnast ja -praktikast. Kunstnike stuudiote eripärad toovad hästi esile kaasaegse kunstniku praktikate mitmekülgsuse, mis hõlmab töötamist nii suurtes produktsiooniruumides kui ka oma elutoas, kuni selleni, et kogu stuudio peab mahtuma ära kohvrisse, millega on võimalik maailma eri punktide vahel reisida. Stuudioruumi valik sõltub tihtipeale nimelt praktilistest aspektidest: meediumi vajadustest, majanduslikest võimalustest, koostöö vormidest ja paljuski ka juhuslikest kokkulangevustest.

Intervjueeritud kunstnikud: Kris Lemsalu, Laura Põld, Timo Toots, Flo Kasearu, Ivar Veermäe, Karel Koplimets, Kristi Kongi, Tõnis Saadoja, Jaanus Samma, Edith Karlson, Jass Kaselaan, Anu Vahtra, Paul Kuimet, Laura Toots, Mihkel Maripuu, Maarja Tõnisson ja Mihkel Ilus

Raamatu kirjastas Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus.

Koostanud ja intervjueerinud Annika Toots ja Merilin Talumaa
Toimetanud Neeme Lopp
Fotograaf: Kristina Õllek
Kujundaja: Jaan Evart

328 lk eesti ja inglise keeles
Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus, 2017

Raamatu väljaandmist toetasid Eesti Kultuurkapital, Hooandja, Nordea, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus ja Euroopa Regionaalarengu Fond.

Esitlust toetab: Jaanihanso

Kontakt:
Merilin Talumaa
+372 52 66 272
merilin.talumaa@artun.ee

Annika Toots
+372 53 008 878
annika.toots@artun.ee

Neeme Lopp
+372 50 29 286
neeme.lopp@artun.ee

__________________________

“Artists’ Spaces. 16 studio visits”

The second book launch of “Artists’ Spaces” takes place in Tartu on 3 March, 2017 from 7 pm in the gallery of Printing Museum, at Aparaadi factory (Kastani 42). “Artists’ Spaces”, edited by Merilin Talumaa and Annika Toots, consists of visits to the working environments of 16 young Estonian artists and, through interviews and photographic material, exposes the conditions that shape and influence their creative processes. The book is published in Estonian and English.

Where does the young generation of Estonian artists work? What aspects are affecting their working spaces, and how is this reflected in the artists’ practices? In cultural memory, the artist’s studio arouses an image of a magical and lonely place where much is born out of inspiration. The interviews in this book draw attention to the practical aspects of studio spaces – revealing that they are mainly places for the production of new pieces – and at the same time engage with the image of the working artist. The different specialities of studio spaces highlight the versatility of contemporary artistic practices, which include working in large production spaces as well as at home or even carrying the studio around the world in a single suitcase. The selection of a studio space often depends on practical aspects – the requirements of the medium, economic possibilities, collaborative arrangements as well as incidental coincidences.

Artists: Kris Lemsalu, Laura Põld, Timo Toots, Flo Kasearu, Ivar Veermäe, Karel Koplimets, Kristi Kongi, Tõnis Saadoja, Jaanus Samma, Edith Karlson, Jass Kaselaan, Anu Vahtra, Paul Kuimet, Laura Toots, Mihkel Maripuu, Maarja Tõnisson and Mihkel Ilus

Interviewed and edited by Annika Toots and Merilin Talumaa

Photography by Kristina Õllek
Graphic design by Jaan Evart
Translated by Martin Rünk, Keiu Krikmann and Anna-Liisa Laarits
Proofreading: Rachel Kinbar and Michael Haagensen
Copy editor: Neeme Lopp

The book is published by the Estonian Academy of Arts.

The release of this book is supported by Estonian Cultural Endowment, Hooandja, Nordea, Estonian Contemporary Art Development Center and European Regional Development Fund.

The book launch event is supported by Jaanihanso.

Postitas Neeme Lopp — Püsilink

22.02.2017

Avatud loeng / Open lecture: Marko Kiisa 22.02.17

Marko Kiisa / CEO, Aus Design

Journey from corporate banking to ethical entrepreneurship: „My story about what took me from conventional banking to sustainable entrepreneurship. What formed my views, what were the takeaways and why at one point I felt – this can not continue like that. Also a little about what do I consider to be ethical entrepreneurship and why I warmly suggest everybody to consider these principles.“

www.reetaus.com

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

Avatud loeng / Open lecture: Marko Kiisa 22.02.17

Kolmapäev 22 veebruar, 2017

Marko Kiisa / CEO, Aus Design

Journey from corporate banking to ethical entrepreneurship: „My story about what took me from conventional banking to sustainable entrepreneurship. What formed my views, what were the takeaways and why at one point I felt – this can not continue like that. Also a little about what do I consider to be ethical entrepreneurship and why I warmly suggest everybody to consider these principles.“

www.reetaus.com

Postitas merle.lobjakas — Püsilink