Avatud loeng: Leon van Schaik

17.11.2016

Avatud loeng: Leon van Schaik

Leon van SchaikUtilitaianism vs. Chartism2013

Järgmine arhitektuuriosakonna Avatud Loeng toob lavale professor Leon van Schaiki

17. novembril kell 18 esineb Tallinnas Kanuti Gildi SAALis (Pikk 20) EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames professor Leon van Schaik, kelle koduülikooliks on RMIT University School of Architecture and Design Melbourne’is. Schaik räägib Tallinnas arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonna näitel uuendusmeelse erialaringkonna sisemistest erisustest ning nii arhitektuuritudengid, professionaalid kui lihtsalt ruumihuvilised on oodatud kaasa mõtlema selle üle, mis asi on loomepõhine uurimistöö arhitektuuris ja linnaehituses.

Leon van Schaik on akadeemik ja autor, kes tegeleb ruumilise mõtlemise ja arhitektuuripoeetikaga ning uurib linnadisaini ja uuendusliku arhitektuuri tellimisega seotud protsesse. Mitmed Melbourne’i kõige tuntumatest kaasaegsetest hoonetest on sündinud tänu Schaiki rollile RMIT’s, kus ta oma tegevusega seisab dünaamilise arhitektuurikultuuri eest ja aitab kaasa hea arhitektuuri tellimisele.

Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikuid, kriitikuid ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on inglise keeles ning tasuta.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital ja korraldab EKA arhitektuuriteaduskond
Kuraatorid: Sille Pihlak, Siim Tuksam
www.avatudloengud.ee

Anna tulemisest teada: https://www.facebook.com/events/1003032906475473/

Lisainfo:
Pille Epner
arhitektuur@artun.ee

+372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

Avatud loeng: Leon van Schaik

Neljapäev 17 november, 2016

Leon van SchaikUtilitaianism vs. Chartism2013

Järgmine arhitektuuriosakonna Avatud Loeng toob lavale professor Leon van Schaiki

17. novembril kell 18 esineb Tallinnas Kanuti Gildi SAALis (Pikk 20) EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames professor Leon van Schaik, kelle koduülikooliks on RMIT University School of Architecture and Design Melbourne’is. Schaik räägib Tallinnas arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonna näitel uuendusmeelse erialaringkonna sisemistest erisustest ning nii arhitektuuritudengid, professionaalid kui lihtsalt ruumihuvilised on oodatud kaasa mõtlema selle üle, mis asi on loomepõhine uurimistöö arhitektuuris ja linnaehituses.

Leon van Schaik on akadeemik ja autor, kes tegeleb ruumilise mõtlemise ja arhitektuuripoeetikaga ning uurib linnadisaini ja uuendusliku arhitektuuri tellimisega seotud protsesse. Mitmed Melbourne’i kõige tuntumatest kaasaegsetest hoonetest on sündinud tänu Schaiki rollile RMIT’s, kus ta oma tegevusega seisab dünaamilise arhitektuurikultuuri eest ja aitab kaasa hea arhitektuuri tellimisele.

Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikuid, kriitikuid ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on inglise keeles ning tasuta.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital ja korraldab EKA arhitektuuriteaduskond
Kuraatorid: Sille Pihlak, Siim Tuksam
www.avatudloengud.ee

Anna tulemisest teada: https://www.facebook.com/events/1003032906475473/

Lisainfo:
Pille Epner
arhitektuur@artun.ee

+372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

11.11.2016

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

krokii-11-nov-2016-eliise

EKA Disainiteaduskonna krokiis on seekord modelliks Eliise.

Vt ka meie tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

Reede 11 november, 2016

krokii-11-nov-2016-eliise

EKA Disainiteaduskonna krokiis on seekord modelliks Eliise.

Vt ka meie tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

Postitas Ülle Marks — Püsilink

11.11.2016 — 27.11.2016

CONFUSION EKKM-s 12.11.-27.11.2016

Foto: Umbrella Grupp "Confusion" 2016 (common copyright)
umbrella-logo-mv

11. novembril kell 18.00 avatakse Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis Umbrella Grupi esimene näitus “Confusion”. EKA fotoosakonna poolt produtseeritud kuraatorinäitus “Confusion” toimub hooajaväliselt EKKM-i 2. ja 3. korrusel ning on avatud 12.11. – 27.11.16.

Umbrella Grupi moodustavad kunstnikud Maris Karjatse, Madis Kurss, Kaisa Maasik, Hanna Samoson, Silvia Sosaar ja Ave Vellesalu. Värske rühmitus püüab tähelepanu erinevate ruumi- ja videoinstallatsioonide, VR keskkonna ja mitmekesise ning tervikliku ainekäsitlusega.

“Confusion” on Marco Laimre kureeritud Umbrella Grupi näitus, kus käsitletakse segaduse mõistet kaasaegse kunsti kontekstis. Lähtutud on ulmekirjanike Arkadi ja Boris Strugatski ideest, et igaühe inimeseks olemine on määratletud tema reageeringuga tundmatule.

Näitusega kaasneb Anna Kaarma kujundatud trükis teoste lühikirjeldustega.

“Confusion” näituse kuraatori Marco Laimre vestlus Umbrella Grupi liikmetega leiab aset 16. novembril algusega kell 18.00 EKKM-i kohvikus.

Samuti korraldatakse “Confusion” näitusel kaks giidituuri. Eestikeelse giidituuri viib läbi 20. novembril kell 13.00 kunstiteadlane Madli Ehasalu ja inglisekeelset giidituuri juhib 27. novembril kell 13.00 kunstiteadlane Eva-Erle Lilleaed.

EKKM asub Tallinnas, Põhja pst 35 ja on avatud teisipäevast pühapäevani 12.00 – 19.00, esmaspäeviti suletud.

Näituse külastamine on tasuta.

Näitust toetavad: EKKM, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, BFM,

Sadolin AS, Õllenaut

Tänud: Rando Arand, Jevgeni Berezovski, Taavi Eelmaa, Marten Esko, Foku, Erik Heinsalu, Deniss Jeršov, Indrek Jõgi, Marie Karjatse, Indrek Klaus, Gennadi S. Klein, Karel Koplimets, Rein Kutsar, Ivo Kõvamees, Lauri Laasik, Arne Maasik, Keiu Maasik, Andrei Nakonetšnõi, Krista Palm, Elena Shkut, Hanno Soans, perekond Sosaar, Johannes Säre, Villem Säre, Raul Viitung, Reimo Võsa-Tangsoo

Rohkem infot:

Marco Laimre

laimre@gmail.com

Kaisa Maasik

kaisa.maasik@artun.ee

http://www.ekkm.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

CONFUSION EKKM-s 12.11.-27.11.2016

Reede 11 november, 2016 — Pühapäev 27 november, 2016

Foto: Umbrella Grupp "Confusion" 2016 (common copyright)
umbrella-logo-mv

11. novembril kell 18.00 avatakse Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis Umbrella Grupi esimene näitus “Confusion”. EKA fotoosakonna poolt produtseeritud kuraatorinäitus “Confusion” toimub hooajaväliselt EKKM-i 2. ja 3. korrusel ning on avatud 12.11. – 27.11.16.

Umbrella Grupi moodustavad kunstnikud Maris Karjatse, Madis Kurss, Kaisa Maasik, Hanna Samoson, Silvia Sosaar ja Ave Vellesalu. Värske rühmitus püüab tähelepanu erinevate ruumi- ja videoinstallatsioonide, VR keskkonna ja mitmekesise ning tervikliku ainekäsitlusega.

“Confusion” on Marco Laimre kureeritud Umbrella Grupi näitus, kus käsitletakse segaduse mõistet kaasaegse kunsti kontekstis. Lähtutud on ulmekirjanike Arkadi ja Boris Strugatski ideest, et igaühe inimeseks olemine on määratletud tema reageeringuga tundmatule.

Näitusega kaasneb Anna Kaarma kujundatud trükis teoste lühikirjeldustega.

“Confusion” näituse kuraatori Marco Laimre vestlus Umbrella Grupi liikmetega leiab aset 16. novembril algusega kell 18.00 EKKM-i kohvikus.

Samuti korraldatakse “Confusion” näitusel kaks giidituuri. Eestikeelse giidituuri viib läbi 20. novembril kell 13.00 kunstiteadlane Madli Ehasalu ja inglisekeelset giidituuri juhib 27. novembril kell 13.00 kunstiteadlane Eva-Erle Lilleaed.

EKKM asub Tallinnas, Põhja pst 35 ja on avatud teisipäevast pühapäevani 12.00 – 19.00, esmaspäeviti suletud.

Näituse külastamine on tasuta.

Näitust toetavad: EKKM, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, BFM,

Sadolin AS, Õllenaut

Tänud: Rando Arand, Jevgeni Berezovski, Taavi Eelmaa, Marten Esko, Foku, Erik Heinsalu, Deniss Jeršov, Indrek Jõgi, Marie Karjatse, Indrek Klaus, Gennadi S. Klein, Karel Koplimets, Rein Kutsar, Ivo Kõvamees, Lauri Laasik, Arne Maasik, Keiu Maasik, Andrei Nakonetšnõi, Krista Palm, Elena Shkut, Hanno Soans, perekond Sosaar, Johannes Säre, Villem Säre, Raul Viitung, Reimo Võsa-Tangsoo

Rohkem infot:

Marco Laimre

laimre@gmail.com

Kaisa Maasik

kaisa.maasik@artun.ee

http://www.ekkm.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

15.11.2016 — 17.11.2016

Crafting Textiles in the Digital Age raamatuesitlus ja avatud loengud

dh50_raamatuesitlus_banner_kutse_fb

DH50 Loengusari “Disaini 9 nägu, 第十是饥饿
16.11.2016 kl 18.00
Solarise Apollo raamatupoe auditooriumis

Eesti Kunstiakadeemial on au kutsuda raamatu Crafting Textiles in the Digital Age esitlusele, mis ilmus kirjastuses Bloomsbury 2016 septembris. Raamat annab ülevaate tehniliste oskuste tähendusest tekstiilide loomisel, nende rollist digitaaltehnoloogiate rakendamisel ning tänapäevasest kontekstist ja lähenemisviisidest, mida kasutatakse digitaalsete tekstiilide loomisel.

Raamatu toimetajad: Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia, EE), Faith Kane (Massey University, NZ) and Kerry Walton (Loughborough University, UK)

Ürituse kava

18.00-18.45 Raamatu kaasautorite ettekanded:

  • Kerry Walton (Loughborough University, UK)

New Creative Opportunities: Textiles, Education & Context

  • Anne Louise Bang (Design School Kolding, DK),

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

  • Susan Carden (Heriot-Watt University, UK)

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

  • Katherine Townsend (Nottingham Trent University, UK)

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

18.45-19.00 Vestlusring raamatus käsitletud ning tekstiilihariduse tuleviku teemadel. Vestlust juhib dr Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna professor)

19.00-19.10 Küsimused ja vastused

19.10-19.30 Vastuvõtt

Raamatust

Ajastul, mil digitaalsed võimalused muutuvad järjest kättesaadavamaks, leiavad paljud tekstiilidisainerid ja tegijad end huvitavast pöördepunktist traditsiooniliste tekstiililoomis protsesside ja uuemate digitehnoloogiate vahel. Erialaspetsialistidel, nii käsitöö- kui disainipraktikutel on võimalik oma töös kasutada digitaalseid protsesse, samas ei soovita kõrvale heita tekstiilile olemuslikke tehnikaid ja oskusi. Nii otsitakse taskaalu läbi tehniliste oskuste ja digitaalsete protsesside keerukate ühenduste. Raamatusse kogutud esseed arutlevad selle ülemineku teemal esteetiliste võimaluste vaatepunktist, mis kerkivad tekstiilidisaineri ette praktiliste, materjali ja täna kättesaadavaid digitaaltehnoloogiaid ühendavate eksperimentide käigus.

Loe lähemalt

Avatud loengute sari

Raamatu tutvustuse nädalal toimuvad Eesti Kunstiakadeemias avatud loengud, Estonia pst 7, IV korrus, auditoorium 440A

Teisipäeval 15.11 kell 15.40-16.30 Anne Louise Bang

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

How are the knowledge and practical experience of traditional processes, specifically hand skills, applied in the context of digital jacquard handloom weaving? This lecture discusses ways in which the introduction of a digital jacquard handloom at the Design School Kolding have influenced the textile design education and thereby the craft and practice of hand weaving in Denmark.

Weavers are generally trained in systematic thinking, as they need to operate traditional looms that require a highly organized way of working, threading warp ends on a number of shafts and inserting weft picks in an accurate order. Regarding the organization of weft yarns, countermarch looms have a number of treadles connected to the shafts, whereas manual or computerized dobby looms work with lift plans. This means that the weaver must understand the interaction between shafts and treadles or lift plans in order to achieve the desired woven pattern. All this changed when we got access to the digital jacquard handloom. With this it became possible to use the loom as a dynamic design tool in textile design education. The lecture will exemplify ways in which digital tools in combination with hand skills and expertise represent a great potential for professional development.

Teisipäeval 15.11 kell 16.40-17.30 Susan Carden

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

In her lecture ‘A Novel Process within Digitally Printed Textile Design’ Dr Susan Carden will be describing a new technique discovered during her practice-led doctoral study at the Glasgow School of Art. While working in the studio she noticed a range of textile samples that she had previously been crafting were extremely cool after a number of days. Following a series of experiments conducted at the Electrical Engineering Department of Glasgow University, this effect was found to be an endothermic reaction, a process that absorbs heat from the surrounding area. This new technique was created during the printing process and numerous potential applications were identified including uses in health, fashion and sports products.

Susan’s presentation will describe the stages this discovery took and the implications for both her study and practice-led projects in general when alternative research methods are required. The scientific nature of the discovery was also a challenge in an art school setting, and this will be explored with references to the methodologies and research techniques she needed to adopt in order to successfully complete her doctoral project.

Kolmapäeval 16.11 kell 16.40-17.30 Katherine Townsend

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

This lecture provides an overview of Closely Held Secrets, a research project and exhibition inspired by the hidden working relationship between the artist Grayson Perry and artisan Tony Taylor, which was adopted as a model by a group of individual artists/designers to explore digital embroidery as a new media. It will also discuss emerging methodologies and outcomes from current collaborative research projects that Katherine is involved in:Crafting Anatomies, The Electric Corset and Emotional Fit, which draw upon concealed material resources and embodied human interactions to inform design innovation.

Neljapäeval 17.11 kell 16.40-17.30 Kerry Walton

Technology, Tradition, Transition: Defining and Negotiating New Pathways in Contemporary Textile Design Education

Change defines the modern world and Textile practitioners have always adapted to and ultimately thrived in response to the adaptation of new technologies. The fast pace of change in the last 2 decades, largely driven by the wide availability of digital media, and production capability within a broader global context, has necessitated a swift response by educational institutions, and significant reflection on where the priorities might lie for our students. With experience of design education spanning 5 decades I will be mapping a journey through this changing terrain, both as educator, researcher and practitioner, reflecting on the integration of traditional craft skills, digital opportunities and the ability of drawing to facilitate this relationship.

Lektoritest

Dr Nithikul Nimkulrat seob uurimistöö tekstiili praktikaga, keskendudes tehnoloogiliste protsesside läbi sündivatele eksperimentaalsetele teadmistele disaini uurimuse kontekstis. Tema 2009 kaitstud doktoritöö Aalto Ülikoolis uurib tekstiilmaterjali väljendusvõimet, mis jääb nähtavate ja taktiilsete omaduste taha. Nithikul on töötanud Aalto Ülikoolis (2004-2010) ning Loughborough´ Ülikoolis (2011-2013) ning hetkel on ta professor ja tekstiilidisaini osakonna juhataja Eesti Kunstiakadeemias.

Kerry Walton on programmi Tekstiilid: innovatsioon & disain juht Loughborough Ülikoolis, mis on esikohal Suurbritannia ülikoolide pingereas (Guardian League Table 2017 põhjal). Tema praegune uurimistöö tegeleb joonistamise ja tekstiilide vaheliste seostega, mõlemaid uurib ta oma praktilise kogemuse ning kaasaegse tekstiilihariduse raamides.

Dr. Anne Louise Bang on tekstiilidisaini dotsent Koldingi Disainikoolis, Taanis. 2011 sai ta doktorikraadi uurimistööga Emotional Value of Applied Textiles. Tekstiilidisaineri hariduse omandas Bang 1994 ning enne akadeemiasse astumist 2007, töötas ta vabakutselise teksiilikunstnku, -disaineri ja lektorina.

Dr Susan Carden on trükitekstiilide disaini dotsent, Heriot-Watt Ülikoolis ning külalislektor Glasgow Ülikoolis. Tema monograafia Digital Textile Printing: Art, Design, Culture kirjeldab ajaloolist ja kultuurilist konteksti, millelt digitaalne tekstiilitrükk on võrsunud ning teemasid, mida selle kiire kasv tõstatab.

Dr Katherine Townsend, moedisaini, silmuskudumite ja tekstiilidisaini õppejõud Nottingham Trenti Ülikoolis. Tema praegune uurimisprojekt Emotional Fit and The Electric Corset, tegeleb disaini küsimustega moe ja vananemise kontekstis ning kostüümi arhiividega, eesmärgiga informeerida interaktiivsetest kantavatest tehnoloogiatest. Ta juhendab ning osaleb ja väliseksperdina doktoritööde hindamistel, mis tegelevad digitaaltehnoloogiatega, sh 3D silmuskudumine ja kudumine, laserlõikus ning jätkusuutlik mood ja tekstiilidisain. Ta on olnud mitmete näituste kaaskuraator, sh Metallic Sound, Closely Held Secrets and Crafting Anatomies. Alates 2010 on ta ajakirja Craft Research (kirjastus Intellect) kaastoimetaja.

* Raamatuesitlust ja avatud loengute sarja toetab Eesti Kultuurkapital

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Crafting Textiles in the Digital Age raamatuesitlus ja avatud loengud

Teisipäev 15 november, 2016 — Neljapäev 17 november, 2016

dh50_raamatuesitlus_banner_kutse_fb

DH50 Loengusari “Disaini 9 nägu, 第十是饥饿
16.11.2016 kl 18.00
Solarise Apollo raamatupoe auditooriumis

Eesti Kunstiakadeemial on au kutsuda raamatu Crafting Textiles in the Digital Age esitlusele, mis ilmus kirjastuses Bloomsbury 2016 septembris. Raamat annab ülevaate tehniliste oskuste tähendusest tekstiilide loomisel, nende rollist digitaaltehnoloogiate rakendamisel ning tänapäevasest kontekstist ja lähenemisviisidest, mida kasutatakse digitaalsete tekstiilide loomisel.

Raamatu toimetajad: Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia, EE), Faith Kane (Massey University, NZ) and Kerry Walton (Loughborough University, UK)

Ürituse kava

18.00-18.45 Raamatu kaasautorite ettekanded:

  • Kerry Walton (Loughborough University, UK)

New Creative Opportunities: Textiles, Education & Context

  • Anne Louise Bang (Design School Kolding, DK),

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

  • Susan Carden (Heriot-Watt University, UK)

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

  • Katherine Townsend (Nottingham Trent University, UK)

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

18.45-19.00 Vestlusring raamatus käsitletud ning tekstiilihariduse tuleviku teemadel. Vestlust juhib dr Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna professor)

19.00-19.10 Küsimused ja vastused

19.10-19.30 Vastuvõtt

Raamatust

Ajastul, mil digitaalsed võimalused muutuvad järjest kättesaadavamaks, leiavad paljud tekstiilidisainerid ja tegijad end huvitavast pöördepunktist traditsiooniliste tekstiililoomis protsesside ja uuemate digitehnoloogiate vahel. Erialaspetsialistidel, nii käsitöö- kui disainipraktikutel on võimalik oma töös kasutada digitaalseid protsesse, samas ei soovita kõrvale heita tekstiilile olemuslikke tehnikaid ja oskusi. Nii otsitakse taskaalu läbi tehniliste oskuste ja digitaalsete protsesside keerukate ühenduste. Raamatusse kogutud esseed arutlevad selle ülemineku teemal esteetiliste võimaluste vaatepunktist, mis kerkivad tekstiilidisaineri ette praktiliste, materjali ja täna kättesaadavaid digitaaltehnoloogiaid ühendavate eksperimentide käigus.

Loe lähemalt

Avatud loengute sari

Raamatu tutvustuse nädalal toimuvad Eesti Kunstiakadeemias avatud loengud, Estonia pst 7, IV korrus, auditoorium 440A

Teisipäeval 15.11 kell 15.40-16.30 Anne Louise Bang

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

How are the knowledge and practical experience of traditional processes, specifically hand skills, applied in the context of digital jacquard handloom weaving? This lecture discusses ways in which the introduction of a digital jacquard handloom at the Design School Kolding have influenced the textile design education and thereby the craft and practice of hand weaving in Denmark.

Weavers are generally trained in systematic thinking, as they need to operate traditional looms that require a highly organized way of working, threading warp ends on a number of shafts and inserting weft picks in an accurate order. Regarding the organization of weft yarns, countermarch looms have a number of treadles connected to the shafts, whereas manual or computerized dobby looms work with lift plans. This means that the weaver must understand the interaction between shafts and treadles or lift plans in order to achieve the desired woven pattern. All this changed when we got access to the digital jacquard handloom. With this it became possible to use the loom as a dynamic design tool in textile design education. The lecture will exemplify ways in which digital tools in combination with hand skills and expertise represent a great potential for professional development.

Teisipäeval 15.11 kell 16.40-17.30 Susan Carden

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

In her lecture ‘A Novel Process within Digitally Printed Textile Design’ Dr Susan Carden will be describing a new technique discovered during her practice-led doctoral study at the Glasgow School of Art. While working in the studio she noticed a range of textile samples that she had previously been crafting were extremely cool after a number of days. Following a series of experiments conducted at the Electrical Engineering Department of Glasgow University, this effect was found to be an endothermic reaction, a process that absorbs heat from the surrounding area. This new technique was created during the printing process and numerous potential applications were identified including uses in health, fashion and sports products.

Susan’s presentation will describe the stages this discovery took and the implications for both her study and practice-led projects in general when alternative research methods are required. The scientific nature of the discovery was also a challenge in an art school setting, and this will be explored with references to the methodologies and research techniques she needed to adopt in order to successfully complete her doctoral project.

Kolmapäeval 16.11 kell 16.40-17.30 Katherine Townsend

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

This lecture provides an overview of Closely Held Secrets, a research project and exhibition inspired by the hidden working relationship between the artist Grayson Perry and artisan Tony Taylor, which was adopted as a model by a group of individual artists/designers to explore digital embroidery as a new media. It will also discuss emerging methodologies and outcomes from current collaborative research projects that Katherine is involved in:Crafting Anatomies, The Electric Corset and Emotional Fit, which draw upon concealed material resources and embodied human interactions to inform design innovation.

Neljapäeval 17.11 kell 16.40-17.30 Kerry Walton

Technology, Tradition, Transition: Defining and Negotiating New Pathways in Contemporary Textile Design Education

Change defines the modern world and Textile practitioners have always adapted to and ultimately thrived in response to the adaptation of new technologies. The fast pace of change in the last 2 decades, largely driven by the wide availability of digital media, and production capability within a broader global context, has necessitated a swift response by educational institutions, and significant reflection on where the priorities might lie for our students. With experience of design education spanning 5 decades I will be mapping a journey through this changing terrain, both as educator, researcher and practitioner, reflecting on the integration of traditional craft skills, digital opportunities and the ability of drawing to facilitate this relationship.

Lektoritest

Dr Nithikul Nimkulrat seob uurimistöö tekstiili praktikaga, keskendudes tehnoloogiliste protsesside läbi sündivatele eksperimentaalsetele teadmistele disaini uurimuse kontekstis. Tema 2009 kaitstud doktoritöö Aalto Ülikoolis uurib tekstiilmaterjali väljendusvõimet, mis jääb nähtavate ja taktiilsete omaduste taha. Nithikul on töötanud Aalto Ülikoolis (2004-2010) ning Loughborough´ Ülikoolis (2011-2013) ning hetkel on ta professor ja tekstiilidisaini osakonna juhataja Eesti Kunstiakadeemias.

Kerry Walton on programmi Tekstiilid: innovatsioon & disain juht Loughborough Ülikoolis, mis on esikohal Suurbritannia ülikoolide pingereas (Guardian League Table 2017 põhjal). Tema praegune uurimistöö tegeleb joonistamise ja tekstiilide vaheliste seostega, mõlemaid uurib ta oma praktilise kogemuse ning kaasaegse tekstiilihariduse raamides.

Dr. Anne Louise Bang on tekstiilidisaini dotsent Koldingi Disainikoolis, Taanis. 2011 sai ta doktorikraadi uurimistööga Emotional Value of Applied Textiles. Tekstiilidisaineri hariduse omandas Bang 1994 ning enne akadeemiasse astumist 2007, töötas ta vabakutselise teksiilikunstnku, -disaineri ja lektorina.

Dr Susan Carden on trükitekstiilide disaini dotsent, Heriot-Watt Ülikoolis ning külalislektor Glasgow Ülikoolis. Tema monograafia Digital Textile Printing: Art, Design, Culture kirjeldab ajaloolist ja kultuurilist konteksti, millelt digitaalne tekstiilitrükk on võrsunud ning teemasid, mida selle kiire kasv tõstatab.

Dr Katherine Townsend, moedisaini, silmuskudumite ja tekstiilidisaini õppejõud Nottingham Trenti Ülikoolis. Tema praegune uurimisprojekt Emotional Fit and The Electric Corset, tegeleb disaini küsimustega moe ja vananemise kontekstis ning kostüümi arhiividega, eesmärgiga informeerida interaktiivsetest kantavatest tehnoloogiatest. Ta juhendab ning osaleb ja väliseksperdina doktoritööde hindamistel, mis tegelevad digitaaltehnoloogiatega, sh 3D silmuskudumine ja kudumine, laserlõikus ning jätkusuutlik mood ja tekstiilidisain. Ta on olnud mitmete näituste kaaskuraator, sh Metallic Sound, Closely Held Secrets and Crafting Anatomies. Alates 2010 on ta ajakirja Craft Research (kirjastus Intellect) kaastoimetaja.

* Raamatuesitlust ja avatud loengute sarja toetab Eesti Kultuurkapital

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

08.11.2016 — 22.11.2016

KÄRT OJAVEE ja JOHANNA ULFSAK Live Streams

kartojavee

8.11. – 22.11. 2016

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Kolmapäeval 9. novembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsaki näitus LIVE STREAMS.

Väljapanek on esimene osa seeriast, milles disainerid Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsak käsitlevad looduses ilmnevaid protsesse skulptuuraal-tekstiilsetes installatsioonides. Ligi kümne meetri pikkune käsitsi valmistatud kangas esitleb vaatajale looduse mastaapsust väikses ruumis. Muutused teoses kajastavad reaalajas ilmastikutingimusi, pulsseerudes ööpäevaringselt vastavalt Tallinna lahel tõusva ja vaibuva tuule tugevusele ning laine kõrgusele.

“Kunstnikud on loonud ruumi ning toonud siia ühe peaaegu elus eseme ja palunud teil samuti ruumi tulla, et nii teie kui ka ese saaksid juurde ühe uue kogemuse. Et tema reageeriks sellele, mida teete teie − ning vastupidi. Dialoog? Ma ei läheks nii banaalseks. See siin on siiski midagi poeetilist.” tutvustab Live Streams’i näituse saatetekstis Eero Epner.

Ojavee ja Ulfsak on koostööna arendanud tekstiile alates 2013 aastast. Disainerite duo käekirja iseloomustab kaasaaegsete tehnoloogiate ja traditsionaalsete tehnikatega eksperimenteerimine. Live Streams on Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsaki esimene ühisnäitus.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Autorid: Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsak

Kanga elektroonika ja programmeerimine: Jaan Rebane

Kudumine: Merilin Kruusel

Lõime värvimine: Malle Kaalep

Näituse kujundus: Neeme Külm

Näituse teostus: Valge Kuup

Heli: Ajukaja Valgus: Triin Suvi

Saatetekst: Eero Epner

Tõlge inglise keelde: Alina Astrova

Graafiline disain: Jan Tomson

Täname: Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakond, Focuspoint OÜ, Maria Ulfsak, Ats Luik

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop

hop@eaa.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

KÄRT OJAVEE ja JOHANNA ULFSAK Live Streams

Teisipäev 08 november, 2016 — Teisipäev 22 november, 2016

kartojavee

8.11. – 22.11. 2016

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Kolmapäeval 9. novembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsaki näitus LIVE STREAMS.

Väljapanek on esimene osa seeriast, milles disainerid Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsak käsitlevad looduses ilmnevaid protsesse skulptuuraal-tekstiilsetes installatsioonides. Ligi kümne meetri pikkune käsitsi valmistatud kangas esitleb vaatajale looduse mastaapsust väikses ruumis. Muutused teoses kajastavad reaalajas ilmastikutingimusi, pulsseerudes ööpäevaringselt vastavalt Tallinna lahel tõusva ja vaibuva tuule tugevusele ning laine kõrgusele.

“Kunstnikud on loonud ruumi ning toonud siia ühe peaaegu elus eseme ja palunud teil samuti ruumi tulla, et nii teie kui ka ese saaksid juurde ühe uue kogemuse. Et tema reageeriks sellele, mida teete teie − ning vastupidi. Dialoog? Ma ei läheks nii banaalseks. See siin on siiski midagi poeetilist.” tutvustab Live Streams’i näituse saatetekstis Eero Epner.

Ojavee ja Ulfsak on koostööna arendanud tekstiile alates 2013 aastast. Disainerite duo käekirja iseloomustab kaasaaegsete tehnoloogiate ja traditsionaalsete tehnikatega eksperimenteerimine. Live Streams on Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsaki esimene ühisnäitus.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Autorid: Kärt Ojavee ja Johanna Ulfsak

Kanga elektroonika ja programmeerimine: Jaan Rebane

Kudumine: Merilin Kruusel

Lõime värvimine: Malle Kaalep

Näituse kujundus: Neeme Külm

Näituse teostus: Valge Kuup

Heli: Ajukaja Valgus: Triin Suvi

Saatetekst: Eero Epner

Tõlge inglise keelde: Alina Astrova

Graafiline disain: Jan Tomson

Täname: Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakond, Focuspoint OÜ, Maria Ulfsak, Ats Luik

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop

hop@eaa.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

11.11.2016 — 27.11.2016

Confusion by Umbrella Group, 3rd year Photography Students

confusion

Umbrella Grupi näitus “Confusion” toimub 12.-27.11.2016 Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis (EKKM) 2. ja 3. korrusel.

Avamine 11. novembril kell 18.00, samal ajal avab esimesel korrusel isiknäituse Paul Kuimet.

Kuraator: Marco Laimre

Umbrella Grupp: Maris Karjatse, Madis Kurss, Kaisa Maasik, Hanna Samoson, Silvia Sosaar, Ave Vellesalu

Graafiline disainer: Anna Kaarma

Artist talk’i viib läbi Marco Laimre 16. novembril kell 18.00 EKKM-i kohvikus.

Eestikeelset giidituuri viib läbi Madli Ehasalu 20.11 kell 13.00, inglisekeelset viib läbi Eva-Erle Lilleaed 27.11 kell 13.00.

Produktsioon: Eesti Kunstiakadeemia Fotoosakond

Näitust toetavad: EKKM, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Sadolin AS, Õllenaut, BFM

Tänud: Rando Arand, Jevgeni Berezovski, Taavi Eelmaa, Marten Esko, Foku, Erik Heinsalu, Deniss Jeršov, Indrek Jõgi, Marie Karjatse, Indrek Klaus, Gennadi S. Klein, Karel Koplimets, Rein Kutsar, Ivo Kõvamees, Lauri Laasik, Arne Maasik, Keiu Maasik, Andrei Nakonetšnõi, Krista Palm, Elena Shkut, Hanno Soans, perekond Sosaar, Johannes Säre, Villem Säre, Raul Viitung, Reimo Võsa-Tangsoo

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Confusion by Umbrella Group, 3rd year Photography Students

Reede 11 november, 2016 — Pühapäev 27 november, 2016

confusion

Umbrella Grupi näitus “Confusion” toimub 12.-27.11.2016 Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis (EKKM) 2. ja 3. korrusel.

Avamine 11. novembril kell 18.00, samal ajal avab esimesel korrusel isiknäituse Paul Kuimet.

Kuraator: Marco Laimre

Umbrella Grupp: Maris Karjatse, Madis Kurss, Kaisa Maasik, Hanna Samoson, Silvia Sosaar, Ave Vellesalu

Graafiline disainer: Anna Kaarma

Artist talk’i viib läbi Marco Laimre 16. novembril kell 18.00 EKKM-i kohvikus.

Eestikeelset giidituuri viib läbi Madli Ehasalu 20.11 kell 13.00, inglisekeelset viib läbi Eva-Erle Lilleaed 27.11 kell 13.00.

Produktsioon: Eesti Kunstiakadeemia Fotoosakond

Näitust toetavad: EKKM, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Sadolin AS, Õllenaut, BFM

Tänud: Rando Arand, Jevgeni Berezovski, Taavi Eelmaa, Marten Esko, Foku, Erik Heinsalu, Deniss Jeršov, Indrek Jõgi, Marie Karjatse, Indrek Klaus, Gennadi S. Klein, Karel Koplimets, Rein Kutsar, Ivo Kõvamees, Lauri Laasik, Arne Maasik, Keiu Maasik, Andrei Nakonetšnõi, Krista Palm, Elena Shkut, Hanno Soans, perekond Sosaar, Johannes Säre, Villem Säre, Raul Viitung, Reimo Võsa-Tangsoo

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

03.11.2016 — 21.11.2016

KRISTI KONGI Hobusepea galeriis: “Kas oled end näinud?”

kristi_kongi

Kristi Kongi nimi ei vaja siinsele kunstipublikule eraldi tutvustamist. Tegemist on kahtlemata ühe väljapaistvama ja aktiivsema noorema põlvkonna maalikunstnikuga. Kristi Kongi on lõpetanud 2008. aastal maalingute osakonna Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja kaitsnud 2011. aastal Eesti Kunstiakadeemias magistrikraadi. 2007. aastal viibis ta välisõppes Lahtis, Soomes. Ta on pälvinud Noore Kunstniku preemia (2011) ja Sadolini kunstipreemia (2013). Tema viimaste aastate ülesastumistest meenuvad esimesena isiknäitus „Siis. Praegu. Kõikide aegade vahel“ Tallinna Linnagaleriis ja mastaapne väljapanek grupinäitusel „Can’t go on. Must go on“ / „Võimatu minna. Kindlasti minna“ Tallinna Kunstihoones (mõlemad 2014). Käesoleval aastal on Kristi Kongi nimi olnud fookuses eelkõige seoses kandideerimisega kaasaegse kunsti preemiale Köler Prize. Kristi Kongi maaliinstallatsioon „Pilk läbi pisarate“ preemia nominentide näitusel Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis oli täiuslik vahekokkuvõte kunstniku senisest, värvi- ja ruumiuuringutele keskendunud loomingust. Ka oli Kristi Kongi esitatud üheks tänavuse Konrad Mäe preemia ja medali kandidaadiks.

Kunstiteadlane Kati Ilves on kirjutanud tema loomingu kohta: „Kristi Kongi keskendub oma töödes värvile, valgusele ja ruumile, teostades maale sageli installatiivselt või kohaspetsiifiliselt. Tema töödele on iseloomulik erk, sageli spektrivärvidel baseeruv koloriit. Kasutades maaliinstallatsioonides materjale nagu pleksiklaas, puit, kile jmt ning integreerides keskkonda video, laseri või heli, muudab Kongi teosed dünaamilisteks ja muutlikeks.“

Oma värske, Hobusepea galeriis avatava, näituse võtab kunstnik kokku sõnadega: „Näitus on galeriiruume täitev terviklik maaliinstallatsioon. See koosneb viimastel aastatel kogutud mustritest, mis on pärit mingit sorti pakenditelt näiteks: kilekottidelt, lille- ja kingipaberitelt.

Iga detail on osaks loo moodustumisel, mida aitab luua mäletamine. Aeg koosneb erinevatest märksõnadest ja tundmustest. Oluliseks märksõnaks, miks mind hakkasid pakendid huvitama, on varjatud olek. Iga pakend sisaldab endas midagi. On mõeldud kellelegi või on kelleltki. Mõni ese selle paki sees omab kindlat funktsiooni. Või siis näiteks lilled, mis lõpuks tegelikult närtsivad ja kaovad. Ja see paber, mis on lillede ümber jääb alles. Mõnest maalist kumavad läbi asjade varjud, mis kohati abstraktse, kohati reaalsena võiksid anda märku olemasolust. Selle näituse juures olen mõelnud võibolla kõige rohkem olemasolemisele. Sellele mõtlemise tingib kindlasti kõik, mis meid ümbritseb. Mustrid ja värvid aitavad natuke peita seda, mida päriselt ei taha näha või tunda. Samas aitavad nad kaasa endast mõtlemisele.“

Näitus jääb avatuks 21. novembrini 2016.

Kunstnik tänab: Ahti Lill, Tiit Kongi, Taavi Suisalu, Anna-Kai Tõrs

Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja „Vana Tallinn“.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

__________________________________________________

Hobusepea galerii

Draakoni galerii

gsm: (+372) 55 679 009

tel.: (+372) 6276 777

fax: (+372) 6273 631

e-mail: galerii@eaa.ee

http://www.eaa.ee/hobusepea

http://www.eaa.ee/draakon

Hobusepea 2

Tallinn 10133

KRISTI KONGI

1985, Tallinn

www.kristikongi.com

Haridus:

2008-2011 Eesti Kunstiakadeemia, maali eriala, MA

2004-2008 Tartu Kõrgem Kunstikool, maalingute osakond

2007 Lahti University of Applied Sciences, Taideinstituutti, Soome

Preemiad, stipendiumid:

2013 Sadolini kunstipreemia

2011 Noore Kunstniku preemia

Valitud isikunäitused:

2016 “Kas oled end näinud?”, Hobusepea galerii, Tallinn

2014 “Siis. Praegu. Kõikide aegade vahel” Tallinna Linnagalerii. Tallinn

2013 “Androgüünsed meelemasinad” (koos Raoul Kurvitz’aga), Kunstihoone galerii, Tallinn

2012 “Soovin, et ma oleksin lind”, Hobusepea galerii, Tallinn

2012 “HEAVEN” (koos Marta Stratskasega), Vaal galerii, Tallinn

2010 “transformaator/transformer”, Draakoni galerii, Tallinn

2010 „Sina oled minu kiisu“, galerii SooSoo@Telliskivi, Tallinn

Valitud grupinäitused:

2016 november, “Nomadic Images”, Vilniuse 16. Rahvusvaheline Maalitriennaal, kuraator

Linas Liandzbergis, Disaini- ja Tarbekunstimuuseum, Vilnius, Leedu

2016 “Suur maalritöö”, kuraator Liisa Kaljula, Evald Okase Muuseum, Haapsalu

2016 Kilomeeter Skulptuuri, kuraator Anna Virtanen, Rakvere

2016 Köler Prize nominentide näitus, EKKM, Tallinn

2014/15 “White sheet – Three Versions”, dFab, Riga and Arka Gallery, Vilnius, Leedu

2014 “Can’t go on. Must go on”, kuraatorid Elin Kard ja Mihkel Ilus, Tallinna Kunstihoone

2014 “Merike Estna ja Mina kui maal” kuraatorid Merike Estna ja Kati Ilves, Kumu

kunstimuuseum, Tallinn

2014 Artishoki Biennaal. A+B=AB14, Mūkusalas Mākslas Salons, Riia, Läti

2014 “Kas me sellist muuseumi tahtsimegi?”, kuraator Rael Artel, Tartu Kunstimuuseum

2013-14 “Young painter prize”, CAC, Vilnius, Leedu

2013 “Are we not drawn to new era”, Tartu Kunstimaja, Tartu

2012 “Raplamaa maal vol2”, Raplamaa Kaasaegse Kunsti keskus, Rapla

2012 “Pimedusekiirus ja teised lood”, Kumu kunstimuuseum, Tallinn

2012 “MUUDA OMA MEELT” / “Change Your Mind”, Viljandi Linnagalerii, Viljandi

2011 Young painter prize finalists exhibition, Titanikas exposition hall, Vilnius, Leedu

2011 Tase11, US galerii, Tallinn

2011 “Zugzwang”, Kultuuritehas Polymer, Tallinn

2010-11 “Girl power”, Artdepoo, Tallinn

2010 “Zugzwang”, Commune Art, Vilnius, Leedu

2010 „Muutuv maalikunst. Painting in Process“, Kumu kunstimuuseum, Tallinn

2010 „193 x 292“, Vaal galerii, Tallinn.

Residentuurid:

2016 de LICEIRAS 18, Porto, Portugal

2014 SIM residentuur, Reykjavik, Island

Osalemine festivalidel:

2011 NEU NOW festival, Tallinn

2011 Kaasaegse kunsti festival “Seanahk”, Haapsalu

Raamatud:

2015 “Ma ei ole oma pead padjal liigutanud” Kristi Kongi. Kunstnikuraamat

2014 “Võimatu minna, kindlasti minna” Tallinna Kunstihoones 25.10-30.11.2014 kaasnev

trükis

2014 “Kallis Mina kui Maal / Alati Sinu Sinine Laguun” kaasneb Kumu kunstimuuseumi

näitusteprojektiga „Merike Estna ja mina kui maalˮ (27.06.–02.11.2014)

Bibliograafia:

Kati Ilves. Kristi Kongi nostalgiaruumid. Kunst.ee, 2/2015

Andreas Trossek. Kunstilugu. Vikerkaar, 3/2015

Johannes Saar. Värvifuuga toaseinal. Eesti Ekspress, 6.12.2014.

Andreas Trossek. Kristi Kongi: “Ma väga naudin pikalt mõtlemist ja asjade üle kaalumist” Kunst.ee, 1/2014.

Hanna-Liis Kont. Aus maalikunstnik Kristi Kongi. Müürileht, märts 2014

Eha Komissarov. Kristi Kongi ja Marta Stratskas maalivad paradiisi. Eesti Ekspress, 19.04.2012

http://epifanio.eu/nr15/est/varvimaja.html

http://www.arterritory.com/en/texts/interviews/203-kristi_kongi_playing_in_the_house_of_color_/

http://www.arterritory.com/en/blogs_video/sneak_peek/223-kristi_kongi/

Kadri Karro. Kristi Kongi värvimuusika. Eesti Ekspress, 11.01.2011

Ragne Nukk. Kristi Kongi tõlkeprobleemid. Äripäev, 19.11.2010

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

KRISTI KONGI Hobusepea galeriis: “Kas oled end näinud?”

Neljapäev 03 november, 2016 — Esmaspäev 21 november, 2016

kristi_kongi

Kristi Kongi nimi ei vaja siinsele kunstipublikule eraldi tutvustamist. Tegemist on kahtlemata ühe väljapaistvama ja aktiivsema noorema põlvkonna maalikunstnikuga. Kristi Kongi on lõpetanud 2008. aastal maalingute osakonna Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja kaitsnud 2011. aastal Eesti Kunstiakadeemias magistrikraadi. 2007. aastal viibis ta välisõppes Lahtis, Soomes. Ta on pälvinud Noore Kunstniku preemia (2011) ja Sadolini kunstipreemia (2013). Tema viimaste aastate ülesastumistest meenuvad esimesena isiknäitus „Siis. Praegu. Kõikide aegade vahel“ Tallinna Linnagaleriis ja mastaapne väljapanek grupinäitusel „Can’t go on. Must go on“ / „Võimatu minna. Kindlasti minna“ Tallinna Kunstihoones (mõlemad 2014). Käesoleval aastal on Kristi Kongi nimi olnud fookuses eelkõige seoses kandideerimisega kaasaegse kunsti preemiale Köler Prize. Kristi Kongi maaliinstallatsioon „Pilk läbi pisarate“ preemia nominentide näitusel Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis oli täiuslik vahekokkuvõte kunstniku senisest, värvi- ja ruumiuuringutele keskendunud loomingust. Ka oli Kristi Kongi esitatud üheks tänavuse Konrad Mäe preemia ja medali kandidaadiks.

Kunstiteadlane Kati Ilves on kirjutanud tema loomingu kohta: „Kristi Kongi keskendub oma töödes värvile, valgusele ja ruumile, teostades maale sageli installatiivselt või kohaspetsiifiliselt. Tema töödele on iseloomulik erk, sageli spektrivärvidel baseeruv koloriit. Kasutades maaliinstallatsioonides materjale nagu pleksiklaas, puit, kile jmt ning integreerides keskkonda video, laseri või heli, muudab Kongi teosed dünaamilisteks ja muutlikeks.“

Oma värske, Hobusepea galeriis avatava, näituse võtab kunstnik kokku sõnadega: „Näitus on galeriiruume täitev terviklik maaliinstallatsioon. See koosneb viimastel aastatel kogutud mustritest, mis on pärit mingit sorti pakenditelt näiteks: kilekottidelt, lille- ja kingipaberitelt.

Iga detail on osaks loo moodustumisel, mida aitab luua mäletamine. Aeg koosneb erinevatest märksõnadest ja tundmustest. Oluliseks märksõnaks, miks mind hakkasid pakendid huvitama, on varjatud olek. Iga pakend sisaldab endas midagi. On mõeldud kellelegi või on kelleltki. Mõni ese selle paki sees omab kindlat funktsiooni. Või siis näiteks lilled, mis lõpuks tegelikult närtsivad ja kaovad. Ja see paber, mis on lillede ümber jääb alles. Mõnest maalist kumavad läbi asjade varjud, mis kohati abstraktse, kohati reaalsena võiksid anda märku olemasolust. Selle näituse juures olen mõelnud võibolla kõige rohkem olemasolemisele. Sellele mõtlemise tingib kindlasti kõik, mis meid ümbritseb. Mustrid ja värvid aitavad natuke peita seda, mida päriselt ei taha näha või tunda. Samas aitavad nad kaasa endast mõtlemisele.“

Näitus jääb avatuks 21. novembrini 2016.

Kunstnik tänab: Ahti Lill, Tiit Kongi, Taavi Suisalu, Anna-Kai Tõrs

Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja „Vana Tallinn“.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

__________________________________________________

Hobusepea galerii

Draakoni galerii

gsm: (+372) 55 679 009

tel.: (+372) 6276 777

fax: (+372) 6273 631

e-mail: galerii@eaa.ee

http://www.eaa.ee/hobusepea

http://www.eaa.ee/draakon

Hobusepea 2

Tallinn 10133

KRISTI KONGI

1985, Tallinn

www.kristikongi.com

Haridus:

2008-2011 Eesti Kunstiakadeemia, maali eriala, MA

2004-2008 Tartu Kõrgem Kunstikool, maalingute osakond

2007 Lahti University of Applied Sciences, Taideinstituutti, Soome

Preemiad, stipendiumid:

2013 Sadolini kunstipreemia

2011 Noore Kunstniku preemia

Valitud isikunäitused:

2016 “Kas oled end näinud?”, Hobusepea galerii, Tallinn

2014 “Siis. Praegu. Kõikide aegade vahel” Tallinna Linnagalerii. Tallinn

2013 “Androgüünsed meelemasinad” (koos Raoul Kurvitz’aga), Kunstihoone galerii, Tallinn

2012 “Soovin, et ma oleksin lind”, Hobusepea galerii, Tallinn

2012 “HEAVEN” (koos Marta Stratskasega), Vaal galerii, Tallinn

2010 “transformaator/transformer”, Draakoni galerii, Tallinn

2010 „Sina oled minu kiisu“, galerii SooSoo@Telliskivi, Tallinn

Valitud grupinäitused:

2016 november, “Nomadic Images”, Vilniuse 16. Rahvusvaheline Maalitriennaal, kuraator

Linas Liandzbergis, Disaini- ja Tarbekunstimuuseum, Vilnius, Leedu

2016 “Suur maalritöö”, kuraator Liisa Kaljula, Evald Okase Muuseum, Haapsalu

2016 Kilomeeter Skulptuuri, kuraator Anna Virtanen, Rakvere

2016 Köler Prize nominentide näitus, EKKM, Tallinn

2014/15 “White sheet – Three Versions”, dFab, Riga and Arka Gallery, Vilnius, Leedu

2014 “Can’t go on. Must go on”, kuraatorid Elin Kard ja Mihkel Ilus, Tallinna Kunstihoone

2014 “Merike Estna ja Mina kui maal” kuraatorid Merike Estna ja Kati Ilves, Kumu

kunstimuuseum, Tallinn

2014 Artishoki Biennaal. A+B=AB14, Mūkusalas Mākslas Salons, Riia, Läti

2014 “Kas me sellist muuseumi tahtsimegi?”, kuraator Rael Artel, Tartu Kunstimuuseum

2013-14 “Young painter prize”, CAC, Vilnius, Leedu

2013 “Are we not drawn to new era”, Tartu Kunstimaja, Tartu

2012 “Raplamaa maal vol2”, Raplamaa Kaasaegse Kunsti keskus, Rapla

2012 “Pimedusekiirus ja teised lood”, Kumu kunstimuuseum, Tallinn

2012 “MUUDA OMA MEELT” / “Change Your Mind”, Viljandi Linnagalerii, Viljandi

2011 Young painter prize finalists exhibition, Titanikas exposition hall, Vilnius, Leedu

2011 Tase11, US galerii, Tallinn

2011 “Zugzwang”, Kultuuritehas Polymer, Tallinn

2010-11 “Girl power”, Artdepoo, Tallinn

2010 “Zugzwang”, Commune Art, Vilnius, Leedu

2010 „Muutuv maalikunst. Painting in Process“, Kumu kunstimuuseum, Tallinn

2010 „193 x 292“, Vaal galerii, Tallinn.

Residentuurid:

2016 de LICEIRAS 18, Porto, Portugal

2014 SIM residentuur, Reykjavik, Island

Osalemine festivalidel:

2011 NEU NOW festival, Tallinn

2011 Kaasaegse kunsti festival “Seanahk”, Haapsalu

Raamatud:

2015 “Ma ei ole oma pead padjal liigutanud” Kristi Kongi. Kunstnikuraamat

2014 “Võimatu minna, kindlasti minna” Tallinna Kunstihoones 25.10-30.11.2014 kaasnev

trükis

2014 “Kallis Mina kui Maal / Alati Sinu Sinine Laguun” kaasneb Kumu kunstimuuseumi

näitusteprojektiga „Merike Estna ja mina kui maalˮ (27.06.–02.11.2014)

Bibliograafia:

Kati Ilves. Kristi Kongi nostalgiaruumid. Kunst.ee, 2/2015

Andreas Trossek. Kunstilugu. Vikerkaar, 3/2015

Johannes Saar. Värvifuuga toaseinal. Eesti Ekspress, 6.12.2014.

Andreas Trossek. Kristi Kongi: “Ma väga naudin pikalt mõtlemist ja asjade üle kaalumist” Kunst.ee, 1/2014.

Hanna-Liis Kont. Aus maalikunstnik Kristi Kongi. Müürileht, märts 2014

Eha Komissarov. Kristi Kongi ja Marta Stratskas maalivad paradiisi. Eesti Ekspress, 19.04.2012

http://epifanio.eu/nr15/est/varvimaja.html

http://www.arterritory.com/en/texts/interviews/203-kristi_kongi_playing_in_the_house_of_color_/

http://www.arterritory.com/en/blogs_video/sneak_peek/223-kristi_kongi/

Kadri Karro. Kristi Kongi värvimuusika. Eesti Ekspress, 11.01.2011

Ragne Nukk. Kristi Kongi tõlkeprobleemid. Äripäev, 19.11.2010

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

23.11.2016 — 18.12.2016

ADAPT-R – a major exhibition that explores the research processes of working artists, architects and designers

ADAPT-r

26 November – 18 December 2016

Ambika P3, University of Westminster, London Daily 10.00-18.00 Admission Free P3exhibitions.com

Curated by Katharine Heron, Director, Ambika P3

Press View 10am–1pm Wednesday 23 November 2016 Private View: 6.30–8.30pm Wednesday 23 November 2016 Thursday 24 November: Book Launch and talk by Tom Holbrook Friday 25 November: Opening Lecture by Deborah Saunt

What do architects, artists, and designers actually do? What inspires them? How do they make the leaps of imagination they need to break new ground? Where do they find their ideas? How do they develop, test and share them with each other? How do they know when something’s going right?

Ambika P3 is proud to present ADAPT-r, a major exhibition that explores the research processes of working artists, architects and designers – revealing the diverse approaches to how they do what they do. From digital designers to landscape architects, brand designers to design activists, painters to performance artists, and many different types of architects, ADAPT-r presents the myriad approaches to the creative process.

This ground-breaking and challenging exhibition is the conclusion of a four-year international research initiative, funded by a major EU grant, and aims to provide rare insights through an extraordinary range of 35 creative practitioners from around the globe.

ADAPT-r, curated by Ambika P3 Director Katharine Heron, features the work of Siobhán Ní Éanaigh (McGarry Ní Éanaigh Architects, Ireland), Sam Kebbell (Kebbell Daish, NZ), Steve Larkin (Steve Larkin Architects, Ireland), C. J. Lim (Studio 8 Architects, UK), Marco Polleto and Claudia Pasquero (ecoLogicStudio, Italy/UK), Deborah Saunt (DSAHA, UK), Siv Helene Stangeland (Helen & Hard, Norway), Johannes Torpe (Johannes Torpe Studio, Denmark), and many more.

The exhibition offers a rich terrain of work to explore. It is divided into distinct areas charting the different stages of discovery within the creative process. Individual exhibits in the Studio show work in progress and completion by 35 practitioners, whereas Rooms reveals cross views of working together. The Library includes books and discoveries, while the Garden will be the site of a daily programme of events, including discussions, performances and screenings.

PRESS RELEASE

NOTES TO EDITORS ADAPT-r: The Background

Over a four year period, a remarkable EU grant allowed the employment of 35 individual artists, architects, designers, landscape architects, as Fellows for periods of 6 to 18 months to explore their own individual creative practices. Seven universities combined in partnership, to undertake the project named as ADAPT-r – Architecture, Design and Art Practice Training-research. Each moved from their own country to a different country within the partnership to undertake a PhD by practice. All present work in progress twice yearly at what is called a Practice Research Symposium – PRS – in a convivial, mutually supportive environment of critique. The PhD process concludes with a public examination or ‘defence’. This hard work is presented with craft and intelligence, and provides extraordinary insight in to the individual creative processes. Above all, the work itself is what drives the process. Creative practitioners need opportunities and encouragement to produce new work, and to bring it to the public eye. The EU grant allowed each practitioner the luxury of some paid time to think about their own work and creative processes and to share it with others.

The exhibition presents the work in the context of an international training network for practice based research in a PhD programme and will show the work of five practitioners who have completed their PhD, and four who will present at the time of the exhibition, as well as the work in progress of a further group of twenty six practitioners. See: http://adapt-r.eu

THE PARTNER INSTITUTIONS

ADAPT-r is a partnership of seven European Universities – Aarhus School of Architecture (Denmark), University of Ljubljana (Slovenia), KU Leuven Faculty of Architecture (Belgium), Estonia Academy of Arts (Estonia), Mackintosh School of Architecture – Glasgow School of Art (UK), RMIT Europe (Spain) & University of Westminster (UK).

http://arch.kuleuven.be/english, www.architecture.rmit.edu.au www.westminster.ac.uk/about- us/schools/architecture , www.fa.uni-lj.si, www.artun.ee, aarch.dk , www.gsa.ac.uk

ACCOMPANYING CATALOGUE/BOOK

Published to accompany the exhibition, an illustrated book, ADAPT-r, acts as both a guide to the exhibition and a memorandum of the ADAPT-r process. In addition to features on specific ADAPT-r projects, the book includes further details about the institutions involved, each fellows’ personal motivation and approach to the worlds of design and research, a guide to the layout and philosophy behind the exhibition and specially commissioned essays by Richard Blythe, Kester Rattenbury, Leon van Schaik and Fleur Watson, reflecting on the evolution and future of the ADAPT-r model.

The book is edited by Katharine Heron and Clare Hamman, with an introduction by Katharine Heron and Foreword by Johane Verbeke. Published by University of Westminster, November 2016, £10.00 (paperback). The book will also be available digitally.

EVENTS

Evening Events – weekdays only – include music, film, and practitioners in conversation. Practice Research Symposium 24 – 27 November
Booking is essential online at: www.p3exhibitions.com

PRESS RELEASE

ABOUT AMBIKA P3

Director: Professor Katharine Heron
Ambika P3 is the University of Westminster’s space for contemporary art and architecture, presenting a public programme of solo and group exhibitions, education projects, talks and
events. Dedicated to innovation, experimentation and learning, the programme has been conceived as a laboratory and meeting place for practitioners, industry and academia.

Past exhibitions at Ambika P3 include Anthony McCall’s Vertical Works (2011), David Hall’s End Piece… (2012), Ilya and Emilia Kabakov’s The Happiest Man (2013), Victor Burgin’s A Sense of Place (2013), Elizabeth Ogilvie’s Out of Ice (2014) and Potential Architecture with Apolonija Šušterŝič, Alexander Brodsky, Joar Nango and Sean Griffiths (2015) and Chantal Akerman: NOW (2015).

Forthcoming exhibition: The Casebooks Project (17 March – 23 April. 2017) curated by Michael Mazière.

VISITOR INFORMATION

ADAPT-r

Saturday 26 November – Sunday 18 December 2016 Daily 10.00-18.00 Admission Free
Ambika P3, University of Westminster, London P3exhibitions.com

Curated by Katharine Heron, Director, Ambika P3

Private View: 6.30–8.30pm Wednesday 23 November 2016 Thursdays 24 November: Book Launch and talk by Tom Holbrook Friday 25 November: Opening Lecture by Deborah Saunt

Bookable events online at: www.p3exhibitions.com

ADMISSION FREE

Ambika P3

Address: 35 Marylebone Road, NW1 5LS Opening hours: Everyday 10am – 6pm Nearest Tube: Baker Street
Telephone: +44 (0) 20 7911 5876

Email: p3.exhibitions@wmin.ac.uk Website: www.p3exhibitions.com

For more information, interviews, or images, please contact

Kate Burvill: T: +44 (0) 207 226 7824, M: +44 (0) 7947 754 717, kateburvill@gmail.com Heather Blair: T: +44 (0) 20 3506 6941; E: h.blair@westminster.ac.uk 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

ADAPT-R – a major exhibition that explores the research processes of working artists, architects and designers

Kolmapäev 23 november, 2016 — Pühapäev 18 detsember, 2016

ADAPT-r

26 November – 18 December 2016

Ambika P3, University of Westminster, London Daily 10.00-18.00 Admission Free P3exhibitions.com

Curated by Katharine Heron, Director, Ambika P3

Press View 10am–1pm Wednesday 23 November 2016 Private View: 6.30–8.30pm Wednesday 23 November 2016 Thursday 24 November: Book Launch and talk by Tom Holbrook Friday 25 November: Opening Lecture by Deborah Saunt

What do architects, artists, and designers actually do? What inspires them? How do they make the leaps of imagination they need to break new ground? Where do they find their ideas? How do they develop, test and share them with each other? How do they know when something’s going right?

Ambika P3 is proud to present ADAPT-r, a major exhibition that explores the research processes of working artists, architects and designers – revealing the diverse approaches to how they do what they do. From digital designers to landscape architects, brand designers to design activists, painters to performance artists, and many different types of architects, ADAPT-r presents the myriad approaches to the creative process.

This ground-breaking and challenging exhibition is the conclusion of a four-year international research initiative, funded by a major EU grant, and aims to provide rare insights through an extraordinary range of 35 creative practitioners from around the globe.

ADAPT-r, curated by Ambika P3 Director Katharine Heron, features the work of Siobhán Ní Éanaigh (McGarry Ní Éanaigh Architects, Ireland), Sam Kebbell (Kebbell Daish, NZ), Steve Larkin (Steve Larkin Architects, Ireland), C. J. Lim (Studio 8 Architects, UK), Marco Polleto and Claudia Pasquero (ecoLogicStudio, Italy/UK), Deborah Saunt (DSAHA, UK), Siv Helene Stangeland (Helen & Hard, Norway), Johannes Torpe (Johannes Torpe Studio, Denmark), and many more.

The exhibition offers a rich terrain of work to explore. It is divided into distinct areas charting the different stages of discovery within the creative process. Individual exhibits in the Studio show work in progress and completion by 35 practitioners, whereas Rooms reveals cross views of working together. The Library includes books and discoveries, while the Garden will be the site of a daily programme of events, including discussions, performances and screenings.

PRESS RELEASE

NOTES TO EDITORS ADAPT-r: The Background

Over a four year period, a remarkable EU grant allowed the employment of 35 individual artists, architects, designers, landscape architects, as Fellows for periods of 6 to 18 months to explore their own individual creative practices. Seven universities combined in partnership, to undertake the project named as ADAPT-r – Architecture, Design and Art Practice Training-research. Each moved from their own country to a different country within the partnership to undertake a PhD by practice. All present work in progress twice yearly at what is called a Practice Research Symposium – PRS – in a convivial, mutually supportive environment of critique. The PhD process concludes with a public examination or ‘defence’. This hard work is presented with craft and intelligence, and provides extraordinary insight in to the individual creative processes. Above all, the work itself is what drives the process. Creative practitioners need opportunities and encouragement to produce new work, and to bring it to the public eye. The EU grant allowed each practitioner the luxury of some paid time to think about their own work and creative processes and to share it with others.

The exhibition presents the work in the context of an international training network for practice based research in a PhD programme and will show the work of five practitioners who have completed their PhD, and four who will present at the time of the exhibition, as well as the work in progress of a further group of twenty six practitioners. See: http://adapt-r.eu

THE PARTNER INSTITUTIONS

ADAPT-r is a partnership of seven European Universities – Aarhus School of Architecture (Denmark), University of Ljubljana (Slovenia), KU Leuven Faculty of Architecture (Belgium), Estonia Academy of Arts (Estonia), Mackintosh School of Architecture – Glasgow School of Art (UK), RMIT Europe (Spain) & University of Westminster (UK).

http://arch.kuleuven.be/english, www.architecture.rmit.edu.au www.westminster.ac.uk/about- us/schools/architecture , www.fa.uni-lj.si, www.artun.ee, aarch.dk , www.gsa.ac.uk

ACCOMPANYING CATALOGUE/BOOK

Published to accompany the exhibition, an illustrated book, ADAPT-r, acts as both a guide to the exhibition and a memorandum of the ADAPT-r process. In addition to features on specific ADAPT-r projects, the book includes further details about the institutions involved, each fellows’ personal motivation and approach to the worlds of design and research, a guide to the layout and philosophy behind the exhibition and specially commissioned essays by Richard Blythe, Kester Rattenbury, Leon van Schaik and Fleur Watson, reflecting on the evolution and future of the ADAPT-r model.

The book is edited by Katharine Heron and Clare Hamman, with an introduction by Katharine Heron and Foreword by Johane Verbeke. Published by University of Westminster, November 2016, £10.00 (paperback). The book will also be available digitally.

EVENTS

Evening Events – weekdays only – include music, film, and practitioners in conversation. Practice Research Symposium 24 – 27 November
Booking is essential online at: www.p3exhibitions.com

PRESS RELEASE

ABOUT AMBIKA P3

Director: Professor Katharine Heron
Ambika P3 is the University of Westminster’s space for contemporary art and architecture, presenting a public programme of solo and group exhibitions, education projects, talks and
events. Dedicated to innovation, experimentation and learning, the programme has been conceived as a laboratory and meeting place for practitioners, industry and academia.

Past exhibitions at Ambika P3 include Anthony McCall’s Vertical Works (2011), David Hall’s End Piece… (2012), Ilya and Emilia Kabakov’s The Happiest Man (2013), Victor Burgin’s A Sense of Place (2013), Elizabeth Ogilvie’s Out of Ice (2014) and Potential Architecture with Apolonija Šušterŝič, Alexander Brodsky, Joar Nango and Sean Griffiths (2015) and Chantal Akerman: NOW (2015).

Forthcoming exhibition: The Casebooks Project (17 March – 23 April. 2017) curated by Michael Mazière.

VISITOR INFORMATION

ADAPT-r

Saturday 26 November – Sunday 18 December 2016 Daily 10.00-18.00 Admission Free
Ambika P3, University of Westminster, London P3exhibitions.com

Curated by Katharine Heron, Director, Ambika P3

Private View: 6.30–8.30pm Wednesday 23 November 2016 Thursdays 24 November: Book Launch and talk by Tom Holbrook Friday 25 November: Opening Lecture by Deborah Saunt

Bookable events online at: www.p3exhibitions.com

ADMISSION FREE

Ambika P3

Address: 35 Marylebone Road, NW1 5LS Opening hours: Everyday 10am – 6pm Nearest Tube: Baker Street
Telephone: +44 (0) 20 7911 5876

Email: p3.exhibitions@wmin.ac.uk Website: www.p3exhibitions.com

For more information, interviews, or images, please contact

Kate Burvill: T: +44 (0) 207 226 7824, M: +44 (0) 7947 754 717, kateburvill@gmail.com Heather Blair: T: +44 (0) 20 3506 6941; E: h.blair@westminster.ac.uk 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

04.10.2016 — 11.11.2016

STARTERcreative Mentorkohtumised

Starteridea.ee

EKA tudengite motivatsiooni mentorkohtumised eesmärgiga suunata tudengeid STARTERcreative eelikubatsiooni osalema ja seal programmis püsima jääma.  

Motivatsiooni tõstmise mentorkohtumised toimuvad: 5.10, 14.10 (kl 10:00-17:00) ja 11.11 (kl 14:00-17:00) EKAs Estonia pst 7 ruumis 440A. 


Osalema on oodatud kõik ettevõtlushuvilised EKA tudengid. 

Motivatsioonikohtumistes saavad tudengid tuge oma ideede ja äri realiseerimisele reaalses elus. Pärast motivatsioonikohtumisi omavad tudengid uusi mõtteid ja positiivset laengut äriideega edasi tegelemiseks. 

Mentoriks on Mart Kikas.

Välisekspert on kaasatud ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe programmi raames ja selle läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.
Vastavalt programmi statuudile võivad välismentori motivatsioonikohtumistel osaleda STARTERcreative eelinkubatsiooni programmis osalevad ja sellest huvitatud tudengid, tudengite meeskonnad ja ettevõtlusse kaasatud spetsialistid.

Postitas Kelli Turmann — Püsilink

STARTERcreative Mentorkohtumised

Teisipäev 04 oktoober, 2016 — Reede 11 november, 2016

Starteridea.ee

EKA tudengite motivatsiooni mentorkohtumised eesmärgiga suunata tudengeid STARTERcreative eelikubatsiooni osalema ja seal programmis püsima jääma.  

Motivatsiooni tõstmise mentorkohtumised toimuvad: 5.10, 14.10 (kl 10:00-17:00) ja 11.11 (kl 14:00-17:00) EKAs Estonia pst 7 ruumis 440A. 


Osalema on oodatud kõik ettevõtlushuvilised EKA tudengid. 

Motivatsioonikohtumistes saavad tudengid tuge oma ideede ja äri realiseerimisele reaalses elus. Pärast motivatsioonikohtumisi omavad tudengid uusi mõtteid ja positiivset laengut äriideega edasi tegelemiseks. 

Mentoriks on Mart Kikas.

Välisekspert on kaasatud ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe programmi raames ja selle läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.
Vastavalt programmi statuudile võivad välismentori motivatsioonikohtumistel osaleda STARTERcreative eelinkubatsiooni programmis osalevad ja sellest huvitatud tudengid, tudengite meeskonnad ja ettevõtlusse kaasatud spetsialistid.

Postitas Kelli Turmann — Püsilink

18.11.2016

Üleskutse osaleda loometeaduse seminaril “Tacit Knowledge”

"Time Specificity / Genis-temporum" Image credit: Martí Franch Batllori with François Poupeau. Contribution to ADAPT-r Scientific Autobiography Call for Postcards. 

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakond kutsub osalema loometeaduse rahvusvahelisel seminaril, mis toimub 18. novembril algusega kell 10.00 (Pikk tn 20, 3. korruse saal).

Kuulama on oodatud kõik KTKDK doktorandid, samuti on oodatud ettekannete ettepanekud, mis kinnitatakse korraldajate poolt aegsasti enne seminari toimumist.

Seminari eesmärgiks on kaasata erinevaid loomepõhise uurimissuunaga doktoriprogramme ja -koole, et avada laiemalt intuitiivse mõtlemisega seotud implitsiidse ehk vaike-teadmuse (tacit knowledge – sõnastamata ja teadvustamata teadmine) rolli praktikas ja reflekteerida senist kogemust.

Arutame, mida tähendab tacit knowledge loomepõhises uurimissuunas, kus selline “sõnastamata teadmine” end peidab ja kuidas niisugune “teadvustamata teadmine” loomingus avaldub. Küsime, kuidas tacit knowledge nii loometööd kui ka uurimistööd mõjutab ja milline on siin juhendajate roll, aitamaks vaiketeadmust sõnastada.

Seminarile registreerimine: veronika.valk@artun.ee, tähtaeg reedel, 11. novembril.
Ürituse Facebook’i lehelt leiab täpse ajakava: https://www.facebook.com/events/1687140311541388

Seminari töökeel on inglise keel.

Seminarile eelneb neljapäeval, 17. novembril professor Leon Van Schaik’ i avalik ettekanne Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakonna avatud loengute sarja raames Kanuti Gildi SAALis: http://www.avatudloengud.ee/2016/06/16/leon-van-schaik.

Korraldaja: Kultuuriteaduste ja kunstide doktorikool, Eesti Kunstiakadeemia

Toetajad: Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond, Eesti Kunstiakadeemia ASTRA projekt EKA Loovkärg

Programmi koostaja: Veronika Valk

Toimumiskoht: Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakond, Pikk tn 20

Postitas Pille Epner — Püsilink

Üleskutse osaleda loometeaduse seminaril “Tacit Knowledge”

Reede 18 november, 2016

"Time Specificity / Genis-temporum" Image credit: Martí Franch Batllori with François Poupeau. Contribution to ADAPT-r Scientific Autobiography Call for Postcards. 

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakond kutsub osalema loometeaduse rahvusvahelisel seminaril, mis toimub 18. novembril algusega kell 10.00 (Pikk tn 20, 3. korruse saal).

Kuulama on oodatud kõik KTKDK doktorandid, samuti on oodatud ettekannete ettepanekud, mis kinnitatakse korraldajate poolt aegsasti enne seminari toimumist.

Seminari eesmärgiks on kaasata erinevaid loomepõhise uurimissuunaga doktoriprogramme ja -koole, et avada laiemalt intuitiivse mõtlemisega seotud implitsiidse ehk vaike-teadmuse (tacit knowledge – sõnastamata ja teadvustamata teadmine) rolli praktikas ja reflekteerida senist kogemust.

Arutame, mida tähendab tacit knowledge loomepõhises uurimissuunas, kus selline “sõnastamata teadmine” end peidab ja kuidas niisugune “teadvustamata teadmine” loomingus avaldub. Küsime, kuidas tacit knowledge nii loometööd kui ka uurimistööd mõjutab ja milline on siin juhendajate roll, aitamaks vaiketeadmust sõnastada.

Seminarile registreerimine: veronika.valk@artun.ee, tähtaeg reedel, 11. novembril.
Ürituse Facebook’i lehelt leiab täpse ajakava: https://www.facebook.com/events/1687140311541388

Seminari töökeel on inglise keel.

Seminarile eelneb neljapäeval, 17. novembril professor Leon Van Schaik’ i avalik ettekanne Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakonna avatud loengute sarja raames Kanuti Gildi SAALis: http://www.avatudloengud.ee/2016/06/16/leon-van-schaik.

Korraldaja: Kultuuriteaduste ja kunstide doktorikool, Eesti Kunstiakadeemia

Toetajad: Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond, Eesti Kunstiakadeemia ASTRA projekt EKA Loovkärg

Programmi koostaja: Veronika Valk

Toimumiskoht: Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriosakond, Pikk tn 20

Postitas Pille Epner — Püsilink