Hüpe värskesse Eesti aksessuaaridisaini

29.05.2016 — 31.01.2017

Hüpe värskesse Eesti aksessuaaridisaini

TALI_Maarja Roolaht_foto Marta Vaarik.JPG
TALI_Maria Kahnwailer_foto Marta Vaarik
TALI_Maria Naur_foto Marta Vaarik.JPG
TALI_Toomas Mäelt_foto Marta Vaarik.jpg

Aksessuaarinäitus “HÜPE/HYPE”

Tali disainipood (aadressil Kotzebue 33)

29. mail kell 15.00 avatakse Tallinnas Tali disainipoes noorte disainerite näitus Hüpe/Hype, mis kutsub mõnusale pärastlõunasele peole värsket ehte- ja aksessuaariloomingut uudistama. Kõik tooted on valminud Tanel Veenre ja Helene Vetiku juhendamisel Eesti Kunstiakadeemia magistrantide poolt koostöös Tali disainipoega.

„TALI on endale eesmärgiks seadnud pakkuda disainiteadlikule külastajale alati värskeimat ning unikaalset valikut Eesti disainimaastikult, Nähes EKA magistritudengite ideede arengut reaalseks tooteks on rõõm tõdeda, et silmapaistvaid noori disainereid tekib aina juurde – õpilased on väga põhjalikud ja teadlikud oma valikutes nii materjali kui ka kontseptsiooni osas, aksessuaarid on leidlikud, originaalsed ning detailideni viimstletud.“

„On hea meel, et EKA magsitritudengid ei ole tulemust luues mõelnud vaid Eesti kontekstile – tegu on potentsiaalsete toodetega, mis rikastavad ning pakuvad tugevat konkurentsi rahvusvahelisele disainiskeenele,“ sõnab Lilian Hiob

Seekord on näitus toodud tavapärasest kunstigaleriist hoopis praktilisemasse keskkonda ning lisaväärtust pakub võimalus kõiki tooteid ka kohapeal soetada. Esmaesitlusele tulevad 23 tudengi tööd, mille seast leiab nii taaskasutusprintsiipidel valminud praktilisi aksessuaare kui ka väärismetallidest ehteid. Need on taskupärased tooted, mis mõeldud igapäeva kasutamiseks või kingituseks, pretensioonitult lihtsad ideed.

TOKEN on multifunktsionaalne unisex pross disainer Maria Kahnwailerilt, mille inspiratsiooniallikaks on Kandinsky disainiteooria. Toodet saab kasutada prossi, juuksenõela või lipsuna.

Maarja Roolahe KAMPSUSS. Kampsunite varrukatest kombineerituna mööblitööstuse nahajääkidega on toodetud hubased sussid, millest iga eksemplar on kordumatu!

Stiilse ja väljapeetuna mõjub nahakunstitudengi Maria Nauri nahast, tammepuidust ning uksehingedest valmistatud vööde sari HING.

Ning iga moodsa kassi must have! NURRUM käsitöövildist kassipesa, mille autoriks Toomas Mäelt.

Rohkem infot ürituse ja näituse kohta leiab näoraamatus lehel https://www.facebook.com/events/232293313806085/

Värske elektroonilise muusikaga paitab kõrvu Eerik Kändler (SU-MU). Värsket meeleolu aitavad luua päikeseline Mokai siider ning kohvimeeli kõigutab gurmeekohviga Coffee People. Maitsemeeli värskendavad No Bananas maasikatuutud ning Taarapõllu talu marjakrõpsud ja Lõunapiima juust.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Hüpe värskesse Eesti aksessuaaridisaini

Pühapäev 29 mai, 2016 — Teisipäev 31 jaanuar, 2017

TALI_Maarja Roolaht_foto Marta Vaarik.JPG
TALI_Maria Kahnwailer_foto Marta Vaarik
TALI_Maria Naur_foto Marta Vaarik.JPG
TALI_Toomas Mäelt_foto Marta Vaarik.jpg

Aksessuaarinäitus “HÜPE/HYPE”

Tali disainipood (aadressil Kotzebue 33)

29. mail kell 15.00 avatakse Tallinnas Tali disainipoes noorte disainerite näitus Hüpe/Hype, mis kutsub mõnusale pärastlõunasele peole värsket ehte- ja aksessuaariloomingut uudistama. Kõik tooted on valminud Tanel Veenre ja Helene Vetiku juhendamisel Eesti Kunstiakadeemia magistrantide poolt koostöös Tali disainipoega.

„TALI on endale eesmärgiks seadnud pakkuda disainiteadlikule külastajale alati värskeimat ning unikaalset valikut Eesti disainimaastikult, Nähes EKA magistritudengite ideede arengut reaalseks tooteks on rõõm tõdeda, et silmapaistvaid noori disainereid tekib aina juurde – õpilased on väga põhjalikud ja teadlikud oma valikutes nii materjali kui ka kontseptsiooni osas, aksessuaarid on leidlikud, originaalsed ning detailideni viimstletud.“

„On hea meel, et EKA magsitritudengid ei ole tulemust luues mõelnud vaid Eesti kontekstile – tegu on potentsiaalsete toodetega, mis rikastavad ning pakuvad tugevat konkurentsi rahvusvahelisele disainiskeenele,“ sõnab Lilian Hiob

Seekord on näitus toodud tavapärasest kunstigaleriist hoopis praktilisemasse keskkonda ning lisaväärtust pakub võimalus kõiki tooteid ka kohapeal soetada. Esmaesitlusele tulevad 23 tudengi tööd, mille seast leiab nii taaskasutusprintsiipidel valminud praktilisi aksessuaare kui ka väärismetallidest ehteid. Need on taskupärased tooted, mis mõeldud igapäeva kasutamiseks või kingituseks, pretensioonitult lihtsad ideed.

TOKEN on multifunktsionaalne unisex pross disainer Maria Kahnwailerilt, mille inspiratsiooniallikaks on Kandinsky disainiteooria. Toodet saab kasutada prossi, juuksenõela või lipsuna.

Maarja Roolahe KAMPSUSS. Kampsunite varrukatest kombineerituna mööblitööstuse nahajääkidega on toodetud hubased sussid, millest iga eksemplar on kordumatu!

Stiilse ja väljapeetuna mõjub nahakunstitudengi Maria Nauri nahast, tammepuidust ning uksehingedest valmistatud vööde sari HING.

Ning iga moodsa kassi must have! NURRUM käsitöövildist kassipesa, mille autoriks Toomas Mäelt.

Rohkem infot ürituse ja näituse kohta leiab näoraamatus lehel https://www.facebook.com/events/232293313806085/

Värske elektroonilise muusikaga paitab kõrvu Eerik Kändler (SU-MU). Värsket meeleolu aitavad luua päikeseline Mokai siider ning kohvimeeli kõigutab gurmeekohviga Coffee People. Maitsemeeli värskendavad No Bananas maasikatuutud ning Taarapõllu talu marjakrõpsud ja Lõunapiima juust.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

26.05.2016 — 27.05.2016

Impossible Dialogues. Contested memories, conflicting presences

We proudly announce the 2nd edition of Impossible Dialogues that will take place on Thursday 26th May at Framer Framed. For this edition we have invited scholars and curators Timea Junghaus (Budapest), Roma Sendyka (Krakow), Zuzana Štefková (Prague) to discuss particular ‘impossible dialogues’ from the areas of their expertise and based on case studies of artistic work from their contexts. All three talks address the relationships between everyday life and art, and will further unpack the complex meanings of time in the Eastern European context that shapes majority/minority relationships. Their contributions articulate local mechanisms of maintaining fears towards particular Others, and negotiate possibilities to establish dialogue as a way to challenge enduring silences. The discussion will be moderated by Tina Bastajian.

Welcome to join the discussion!

Timea Junghaus will present her research, that looks at how the situation of minority artists and cultural producers in Central Europe has declined significantly in the past decade with the evolution of nationalist cultural propaganda in the region. Roma tangible heritage is in actual danger, literarily rotting in public collections, where they are not exhibited and are completely inaccessible for the public. In this context Roma contemporary art itself is even seen as a measured and creative method of Roma resistance, a well-established form of cultural survival and a demonstration of ethical and political commitment to the future of the Roma community. For exposing the Roma struggle and for finding inspiring models for the Roma transformative subject being, initiating dialogues with other subaltern groups and transnational networks, and establishing contact zones with the majority societies are principal strategies of the Roma cultural movement. What is the possibility or impossibility of establishing new political tectonics through these connections, and through the exposure of the struggle is an eternal question…

Roma Sendyka will address the impossible dialogue between artists working in post-1989 Poland and the past Jewish minority of Poland, which perished in the Shoah. The recent research on the “unseen Holocaust” or “dispersed Holocaust” revealed a new dimension of the genocide – local, everyday, seen by many, unlike that of the closed life in the ghettos and camps. The artistic response to this is the effort to face “absence/presence” of those who died in the “Holocaust by bullets” or during the phase of the “Judenjagdt”. The buried, ghosts, dybbuks, walking deads, hybrid plants: contemporary art uses discourses of hauntology, post-humanities, ecocriticism and pop culture myths to wrestle with the paradoxes of “absent loss” and “present dead” moving from metaphors to forensic materiality. Art works by Andrzej Kramarz, Wojciech Wilczyk, Elżbieta Janicka, Łukasz Surowiec will be discussed alongside visual comments by international artists.

Zuzana Štefková will deal with the reception of feminism in the Czech and Slovak art worlds during the 1990s and the first decade of the 21st century, where feminism is still dominantly perceived as a Western import and/or an aggressive ideology. Bringing examples of exhibitions, performances and video works that reflect on gender themes and address the uneven position of men and women artists, she will discuss the related themes in art pedagogy. Her examples present the work of Tamara Moyzes, Michal Šiml, Michelle Adlerová and a performance by Kača Olivova in which Zuzana has taken part herself.

About Impossible Dialogues:

Impossible Dialogues takes the differences between memories/heritage of Eastern and Western Europe as its starting point. These differences are based on radically different geopolitical, social and cultural developments during the 20th and 21st centuries. As a part of this project we address the traveling and migration of these differences across the “two Europes”, the contradictions and misunderstandings they create in everyday life, while touching upon the subjects of temporalities, minority rights, and radically different understandings of the past, as well as the present. The project brings together scholars, curators and artists who deal with Eastern European history in The Netherlands and invites speakers from Central and Eastern Europe to hold lectures on the themes of their expertise.

As a part of this project we will explore how holding discussions about Eastern Europe in The Netherlands could contribute to bringing to the fore new facets of old conflicts and difficult memories that often remain unarticulated on local level, due to their sensitive and conflicting nature. How can interdisciplinary spaces be used for addressing these sensitive topics? What can we learn from particular local impossible dialogues? Could these experiences of learning be “translated” into other contexts? And what does it mean to curate / moderate conflicts in an era of mobility?

The long-term interdisciplinary research project Impossible Dialogues is curated by Margaret Tali, Katia Krupennikova and Inga Lace, and co-developed with Framer Framed. The event is part of a program by Framer Framed and Erste Stiftung, aimed at bringing discussions about Eastern Europe outside of Eastern Europe itself.

Biographies of the speakers:

Tímea Junghaus is an art historian and contemporary art curator based in Budapest, Hungary. She is of Roma/Sinti origin. Since 2010 she is the research fellow of the Institute for Art History, at the Hungarian Academy of Sciences. Her curatorial initiatives include the founding and exhibitions of the Budapest based János Balázs Roma Gallery (2004), the Roma component of the Hidden Holocaust- exhibition in the Budapest Kunsthalle (2004), and the First Roma Pavilion at the 52nd Venice Contemporary Art Biennale (2007). Her recent curatorial works include the Archive and Scholarly Conference on Roma Hiphop (2011) The Romani Elders and their Public Intervention for the Unfinished Memorial to the Sinti and Roma Murdered Under the National Socialist Regime in the frame of the 7th Berlin Biennale (2012), Roma Body Politics (2015) and (Re-)Conceptualizing Roma Resistance (2016). Junghaus is the founding director of the European Roma Cultural Foundation an independent foundation, which established Gallery8 – Roma Contemporary Art Space(www.gallery8.org). She has researched and published extensively on the conjunctions of modern and contemporary art with critical theory, with particular reference to issues of cultural difference, colonialism, and minority representation.

Roma Sendyka. Associate Professor, Center for Anthropology of Literature and Culture Studies at the Polish Studies Department, Jagiellonian University, Krakow, Poland. Head of the Research Center for Memory Cultures. Specializes in visual culture studies, criticism and theory (affective turn, memory studies, cultural analysis). Works on relations between images, sites and memory, currently developing a project on non-sites of memory in Central and Eastern Europe. More information on: https://sites.google.com/site/romasendyka/

Zuzana Štefková. has earned a PhD in Art History at the Charles University, Prague with her dissertation on Gender Aspects of Embodiment in Czech Contemporary Art. She teaches courses at the Charles University and at the Academy of Art, Architecture, and Design. She also works as a freelance curator and art critic. Together with Tamara Moyzes she has curated two exhibitions Czechpoint, dealing with political art, and Middle East Europe presenting art reflecting on the Israeli-Palestinian conflict. She curates exhibitions for the Artwall Gallery Prague. Her publications include Testimonies: In a Female Voice. She co-founded c2c Circle of Curators and Critics.

For more see: https://impossibledialogues.net

As side-events of the project two of our speakers will give lectures in Amsterdam:

26.5. 16:00-17:30 Zuzana Štefková will give a lecture “Queerly There? Queer Art in Czech and Slovak Context” at the AUC, New Democracy Dome

27.5. Roma Sendyka will give a lecture “Contested sites, contaminated landscapes and Eastern-European “bloodlands”” at the AUC, Common Room

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Impossible Dialogues. Contested memories, conflicting presences

Neljapäev 26 mai, 2016 — Reede 27 mai, 2016

We proudly announce the 2nd edition of Impossible Dialogues that will take place on Thursday 26th May at Framer Framed. For this edition we have invited scholars and curators Timea Junghaus (Budapest), Roma Sendyka (Krakow), Zuzana Štefková (Prague) to discuss particular ‘impossible dialogues’ from the areas of their expertise and based on case studies of artistic work from their contexts. All three talks address the relationships between everyday life and art, and will further unpack the complex meanings of time in the Eastern European context that shapes majority/minority relationships. Their contributions articulate local mechanisms of maintaining fears towards particular Others, and negotiate possibilities to establish dialogue as a way to challenge enduring silences. The discussion will be moderated by Tina Bastajian.

Welcome to join the discussion!

Timea Junghaus will present her research, that looks at how the situation of minority artists and cultural producers in Central Europe has declined significantly in the past decade with the evolution of nationalist cultural propaganda in the region. Roma tangible heritage is in actual danger, literarily rotting in public collections, where they are not exhibited and are completely inaccessible for the public. In this context Roma contemporary art itself is even seen as a measured and creative method of Roma resistance, a well-established form of cultural survival and a demonstration of ethical and political commitment to the future of the Roma community. For exposing the Roma struggle and for finding inspiring models for the Roma transformative subject being, initiating dialogues with other subaltern groups and transnational networks, and establishing contact zones with the majority societies are principal strategies of the Roma cultural movement. What is the possibility or impossibility of establishing new political tectonics through these connections, and through the exposure of the struggle is an eternal question…

Roma Sendyka will address the impossible dialogue between artists working in post-1989 Poland and the past Jewish minority of Poland, which perished in the Shoah. The recent research on the “unseen Holocaust” or “dispersed Holocaust” revealed a new dimension of the genocide – local, everyday, seen by many, unlike that of the closed life in the ghettos and camps. The artistic response to this is the effort to face “absence/presence” of those who died in the “Holocaust by bullets” or during the phase of the “Judenjagdt”. The buried, ghosts, dybbuks, walking deads, hybrid plants: contemporary art uses discourses of hauntology, post-humanities, ecocriticism and pop culture myths to wrestle with the paradoxes of “absent loss” and “present dead” moving from metaphors to forensic materiality. Art works by Andrzej Kramarz, Wojciech Wilczyk, Elżbieta Janicka, Łukasz Surowiec will be discussed alongside visual comments by international artists.

Zuzana Štefková will deal with the reception of feminism in the Czech and Slovak art worlds during the 1990s and the first decade of the 21st century, where feminism is still dominantly perceived as a Western import and/or an aggressive ideology. Bringing examples of exhibitions, performances and video works that reflect on gender themes and address the uneven position of men and women artists, she will discuss the related themes in art pedagogy. Her examples present the work of Tamara Moyzes, Michal Šiml, Michelle Adlerová and a performance by Kača Olivova in which Zuzana has taken part herself.

About Impossible Dialogues:

Impossible Dialogues takes the differences between memories/heritage of Eastern and Western Europe as its starting point. These differences are based on radically different geopolitical, social and cultural developments during the 20th and 21st centuries. As a part of this project we address the traveling and migration of these differences across the “two Europes”, the contradictions and misunderstandings they create in everyday life, while touching upon the subjects of temporalities, minority rights, and radically different understandings of the past, as well as the present. The project brings together scholars, curators and artists who deal with Eastern European history in The Netherlands and invites speakers from Central and Eastern Europe to hold lectures on the themes of their expertise.

As a part of this project we will explore how holding discussions about Eastern Europe in The Netherlands could contribute to bringing to the fore new facets of old conflicts and difficult memories that often remain unarticulated on local level, due to their sensitive and conflicting nature. How can interdisciplinary spaces be used for addressing these sensitive topics? What can we learn from particular local impossible dialogues? Could these experiences of learning be “translated” into other contexts? And what does it mean to curate / moderate conflicts in an era of mobility?

The long-term interdisciplinary research project Impossible Dialogues is curated by Margaret Tali, Katia Krupennikova and Inga Lace, and co-developed with Framer Framed. The event is part of a program by Framer Framed and Erste Stiftung, aimed at bringing discussions about Eastern Europe outside of Eastern Europe itself.

Biographies of the speakers:

Tímea Junghaus is an art historian and contemporary art curator based in Budapest, Hungary. She is of Roma/Sinti origin. Since 2010 she is the research fellow of the Institute for Art History, at the Hungarian Academy of Sciences. Her curatorial initiatives include the founding and exhibitions of the Budapest based János Balázs Roma Gallery (2004), the Roma component of the Hidden Holocaust- exhibition in the Budapest Kunsthalle (2004), and the First Roma Pavilion at the 52nd Venice Contemporary Art Biennale (2007). Her recent curatorial works include the Archive and Scholarly Conference on Roma Hiphop (2011) The Romani Elders and their Public Intervention for the Unfinished Memorial to the Sinti and Roma Murdered Under the National Socialist Regime in the frame of the 7th Berlin Biennale (2012), Roma Body Politics (2015) and (Re-)Conceptualizing Roma Resistance (2016). Junghaus is the founding director of the European Roma Cultural Foundation an independent foundation, which established Gallery8 – Roma Contemporary Art Space(www.gallery8.org). She has researched and published extensively on the conjunctions of modern and contemporary art with critical theory, with particular reference to issues of cultural difference, colonialism, and minority representation.

Roma Sendyka. Associate Professor, Center for Anthropology of Literature and Culture Studies at the Polish Studies Department, Jagiellonian University, Krakow, Poland. Head of the Research Center for Memory Cultures. Specializes in visual culture studies, criticism and theory (affective turn, memory studies, cultural analysis). Works on relations between images, sites and memory, currently developing a project on non-sites of memory in Central and Eastern Europe. More information on: https://sites.google.com/site/romasendyka/

Zuzana Štefková. has earned a PhD in Art History at the Charles University, Prague with her dissertation on Gender Aspects of Embodiment in Czech Contemporary Art. She teaches courses at the Charles University and at the Academy of Art, Architecture, and Design. She also works as a freelance curator and art critic. Together with Tamara Moyzes she has curated two exhibitions Czechpoint, dealing with political art, and Middle East Europe presenting art reflecting on the Israeli-Palestinian conflict. She curates exhibitions for the Artwall Gallery Prague. Her publications include Testimonies: In a Female Voice. She co-founded c2c Circle of Curators and Critics.

For more see: https://impossibledialogues.net

As side-events of the project two of our speakers will give lectures in Amsterdam:

26.5. 16:00-17:30 Zuzana Štefková will give a lecture “Queerly There? Queer Art in Czech and Slovak Context” at the AUC, New Democracy Dome

27.5. Roma Sendyka will give a lecture “Contested sites, contaminated landscapes and Eastern-European “bloodlands”” at the AUC, Common Room

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

24.05.2016

Raamatu “Arhitekt Raine Karp” esitlus

KARP

Teisipäeval, 24. mail kell 17 toimub Rahvusraamatukogu väikeses konverentsisaalis Eesti Arhitektuurimuuseumi raamatu „Arhitekt Raine Karp” esitlus.

Eesti Arhitektuurimuuseumi poolt välja antud raamat koondab Raine Karbi (s 1939) kui ühe Eesti kõige mõjukama ja originaalsema ehituskunstniku viimase poolsajandi projekte ja ehitisi. Käesolev raamat on esimene ülevaateteos tema mitmekülgsest loomingust, hõlmates nii elamuarhitektuuri, arhitektuurivõistluste töid ja Karbi tõelisi tähtteoseid nagu Tallinna Linnahall, Eesti Rahvusraamatukogu ja tänaseks lammutatud Sakala keskus. Kronoloogiliselt koostatud teos sisaldab üle 80 projekti ja ehitise, mis on valminud 1960. aastate algusest kuni viimaste aastateni välja. Raamatu juhatab sisse arhitekt Emil Urbeli eessõna, mis läbi isiklike mälestuste prisma heidab pilgu vanema kolleegi elule ja tööle. Muuseumi kuraatori Mait Väljase artikkel avab Karbi kui isepäise ja kompromissitu loojanatuuri olemust, keskendudes põhiliselt tema nõukogude perioodi ehitistele. Rikkalikult uute ja arhiivifotode ning joonistega illustreeritud raamat sisaldab ühtlasi inglisekeelseid paralleeltekste.

Esitlusel toimuvas väikeses vestlusringis pärib Raine Karbilt tema elu ja loomingu kohta raamatuprojekti algataja Tiit Nurklik.

Raamatu ilmumist toetasid Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikaülikool.
Täname Eesti Rahvusraamatukogu.

„ARHITEKT RAINE KARP”
Koostajad Raine Karp, Mait Väljas
Kujundajad Mariana Hint-Rääk, Agnes Ratas
Fotograaf Martin Siplane
Tõlkija Adam Cullen
Väljaandja Eesti Arhitektuurimuuseum, 2016
kõvakaaneline, 232 lk

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Raamatu “Arhitekt Raine Karp” esitlus

Teisipäev 24 mai, 2016

KARP

Teisipäeval, 24. mail kell 17 toimub Rahvusraamatukogu väikeses konverentsisaalis Eesti Arhitektuurimuuseumi raamatu „Arhitekt Raine Karp” esitlus.

Eesti Arhitektuurimuuseumi poolt välja antud raamat koondab Raine Karbi (s 1939) kui ühe Eesti kõige mõjukama ja originaalsema ehituskunstniku viimase poolsajandi projekte ja ehitisi. Käesolev raamat on esimene ülevaateteos tema mitmekülgsest loomingust, hõlmates nii elamuarhitektuuri, arhitektuurivõistluste töid ja Karbi tõelisi tähtteoseid nagu Tallinna Linnahall, Eesti Rahvusraamatukogu ja tänaseks lammutatud Sakala keskus. Kronoloogiliselt koostatud teos sisaldab üle 80 projekti ja ehitise, mis on valminud 1960. aastate algusest kuni viimaste aastateni välja. Raamatu juhatab sisse arhitekt Emil Urbeli eessõna, mis läbi isiklike mälestuste prisma heidab pilgu vanema kolleegi elule ja tööle. Muuseumi kuraatori Mait Väljase artikkel avab Karbi kui isepäise ja kompromissitu loojanatuuri olemust, keskendudes põhiliselt tema nõukogude perioodi ehitistele. Rikkalikult uute ja arhiivifotode ning joonistega illustreeritud raamat sisaldab ühtlasi inglisekeelseid paralleeltekste.

Esitlusel toimuvas väikeses vestlusringis pärib Raine Karbilt tema elu ja loomingu kohta raamatuprojekti algataja Tiit Nurklik.

Raamatu ilmumist toetasid Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikaülikool.
Täname Eesti Rahvusraamatukogu.

„ARHITEKT RAINE KARP”
Koostajad Raine Karp, Mait Väljas
Kujundajad Mariana Hint-Rääk, Agnes Ratas
Fotograaf Martin Siplane
Tõlkija Adam Cullen
Väljaandja Eesti Arhitektuurimuuseum, 2016
kõvakaaneline, 232 lk

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

03.05.2016 — 14.05.2016

KAIRE RANNIK’u ja LIINA SIIB’i ühisnäitus „Pettepilt“ / „Das Trugbild” Berliinis

das_trugbild
trugbild_2
trugbild_3
trugbild_4

Alates 3. maist on Berliinis galeriis Trofejas avatud KAIRE RANNIK’u ja LIINA SIIB’i ühisnäitus „Pettepilt“ / „Das Trugbild”.Näitus juurdleb tõe ja vale, usutavuse ja mitteusutavuse piiride üle. Ühe allikana toetume Walter Benjamini subjektiivsele topograafiale ja mõttepiltide žanrile, et uurida elukeskkonnas tekkivaid tunnetuslikke ja painavaid sidemeid. Kuidas asjad võtavad meid vangiks ja kuidas ühiskond seda tagant tõukab. Millised näevad välja esemed tegelikkuses ja millised on nad kujutletavas maailmas, mille oleme ise endale loonud. Pealtnäha korralikus ja normaalses ruumis leiavad koha asjad, mis pälvinuna meie tähelepanu viivad mõtted lugude juurde, mis oleksid seal võinud aset leida. Igapäevane elu ja selle rutiini intiimne kõhedus on saavutanud seisundi, kus miski ei tundu enam tõeline.2016. aasta veebruaris oli näitus esil Tallinnas Draakoni galeriis. Berliini versioon on täienenud mitmete uute objektide ja audioteosega. Näitus Berliinis jääb avatuks 14. maini 2016.Tänud: Tiit Rammul, Andres Ansper, Hans-Gunter Lock, Kathrin Lambert, Valentin Penninger, Kristiina Hansen, Giedre Bartelt ja Fritz Bartelt. Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kunstiakadeemia.Showraum Trofejas Wielandstr. 3110629 Berlin-CharlottenburgTelefon: 0049/30/8852086info@trofejas.comKontakt: Kaire Rannikkaire.rannik@artun.eeLiina Siibcarbonarypics@gmail.com

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

KAIRE RANNIK’u ja LIINA SIIB’i ühisnäitus „Pettepilt“ / „Das Trugbild” Berliinis

Teisipäev 03 mai, 2016 — Laupäev 14 mai, 2016

das_trugbild
trugbild_2
trugbild_3
trugbild_4

Alates 3. maist on Berliinis galeriis Trofejas avatud KAIRE RANNIK’u ja LIINA SIIB’i ühisnäitus „Pettepilt“ / „Das Trugbild”.Näitus juurdleb tõe ja vale, usutavuse ja mitteusutavuse piiride üle. Ühe allikana toetume Walter Benjamini subjektiivsele topograafiale ja mõttepiltide žanrile, et uurida elukeskkonnas tekkivaid tunnetuslikke ja painavaid sidemeid. Kuidas asjad võtavad meid vangiks ja kuidas ühiskond seda tagant tõukab. Millised näevad välja esemed tegelikkuses ja millised on nad kujutletavas maailmas, mille oleme ise endale loonud. Pealtnäha korralikus ja normaalses ruumis leiavad koha asjad, mis pälvinuna meie tähelepanu viivad mõtted lugude juurde, mis oleksid seal võinud aset leida. Igapäevane elu ja selle rutiini intiimne kõhedus on saavutanud seisundi, kus miski ei tundu enam tõeline.2016. aasta veebruaris oli näitus esil Tallinnas Draakoni galeriis. Berliini versioon on täienenud mitmete uute objektide ja audioteosega. Näitus Berliinis jääb avatuks 14. maini 2016.Tänud: Tiit Rammul, Andres Ansper, Hans-Gunter Lock, Kathrin Lambert, Valentin Penninger, Kristiina Hansen, Giedre Bartelt ja Fritz Bartelt. Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kunstiakadeemia.Showraum Trofejas Wielandstr. 3110629 Berlin-CharlottenburgTelefon: 0049/30/8852086info@trofejas.comKontakt: Kaire Rannikkaire.rannik@artun.eeLiina Siibcarbonarypics@gmail.com

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

20.05.2016 — 30.05.2016

NITHIKUL NIMKULRAT Valge mets Hop Galeriis

TheWhiteForest-invite

NITHIKUL NIMKULRAT 

Valge mets

20. – 30.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2

Neljapäeval 19. mail kell 17.00 avatakse HOP galeriis Nithikul Nimkulrati näitus „Valge mets“.

„Valge metsa“ kasvatamine algas 2008. aasta juulis Islandil Reykjavikis, kui Nithikul töötas kunstnikuna residentuuris Islandi Visuaalkunstnike Assotsiatsioonis (SÍM). Inspiratsiooni otsides mööda maad ringi reisides ning kogedes Islandi imelist maastikku, tekkis tal küsimus – Miks pole Islandil puid? Erinevalt Islandist on Soomes – riigis, mis asub Islandiga samal kontinendil – rikkalikult metsa, mis ümbritseb inimesi igapäevaselt. Tekstiilikunstniku ja disainerina, kes oli Soomes elanud üle kümne aasta, oli Nithikul sellest nähtusest lummatud. Olles teemat edasi uurinud, sai ta teada, et Island on püüdnud oma metsi taaselustada, kuid tugeva tuule ja vähese päikese tõttu kasvavad puud väga aeglaselt (ainult 5cm aastas). Selleks, et nende missioonile ideeliselt kaasa aidata, valmis töö „Kask“. Selle loomisel on kasutatud pabernööri kui Soome metsade toodet selleks, et kujutada kasvavate puude või Islandi metsade algust. Pärast kaht aastat, mis kulus „Kase“ loomiseks, on Nithikul metsa jätkuvalt kasvatanud.

Sellest ajast alates on „Valge mets“ aeglaselt kasvanud. Aeglane kasvamine kannab keskkonnateemalist sõnumit – kuigi „Valge metsa“ kasvatamisprotsess nõuab tohutult aega ja kannatust, võtab tegeliku metsa kasvamine veel palju kauem aega, nõuab suuremaid jõupingutusi ja ühist panus.

„Valge mets“ on olnud eksponeeritud Berliinis (2012) ja Londonis (2013). Nüüd saab seda näha Tallinnas – linnas, kus see on kasvanud praegu.

Nithikul Nimkulrat on tekstiilidisaini professor ning Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna juhataja. Nithikulile on omistatud teaduskraadid Doctor of Arts (2009) ja Master of Arts (2002) Aalto University School of Arts, Design and Architecture (Soome) ja bakalaureusekraad Chulalongkorni Tööstusdisaini Ülikoolis (1997, Tai). Rahvusvaheliselt on ta eksponeeritud oma töid üle kümne aasta ning töötanud teadurina ja õppejõuna ülikoolides Soomes, Suurbritannias ning nüüd Eestis.

Tänud: Piret Valk.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

NITHIKUL NIMKULRAT Valge mets Hop Galeriis

Reede 20 mai, 2016 — Esmaspäev 30 mai, 2016

TheWhiteForest-invite

NITHIKUL NIMKULRAT 

Valge mets

20. – 30.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2

Neljapäeval 19. mail kell 17.00 avatakse HOP galeriis Nithikul Nimkulrati näitus „Valge mets“.

„Valge metsa“ kasvatamine algas 2008. aasta juulis Islandil Reykjavikis, kui Nithikul töötas kunstnikuna residentuuris Islandi Visuaalkunstnike Assotsiatsioonis (SÍM). Inspiratsiooni otsides mööda maad ringi reisides ning kogedes Islandi imelist maastikku, tekkis tal küsimus – Miks pole Islandil puid? Erinevalt Islandist on Soomes – riigis, mis asub Islandiga samal kontinendil – rikkalikult metsa, mis ümbritseb inimesi igapäevaselt. Tekstiilikunstniku ja disainerina, kes oli Soomes elanud üle kümne aasta, oli Nithikul sellest nähtusest lummatud. Olles teemat edasi uurinud, sai ta teada, et Island on püüdnud oma metsi taaselustada, kuid tugeva tuule ja vähese päikese tõttu kasvavad puud väga aeglaselt (ainult 5cm aastas). Selleks, et nende missioonile ideeliselt kaasa aidata, valmis töö „Kask“. Selle loomisel on kasutatud pabernööri kui Soome metsade toodet selleks, et kujutada kasvavate puude või Islandi metsade algust. Pärast kaht aastat, mis kulus „Kase“ loomiseks, on Nithikul metsa jätkuvalt kasvatanud.

Sellest ajast alates on „Valge mets“ aeglaselt kasvanud. Aeglane kasvamine kannab keskkonnateemalist sõnumit – kuigi „Valge metsa“ kasvatamisprotsess nõuab tohutult aega ja kannatust, võtab tegeliku metsa kasvamine veel palju kauem aega, nõuab suuremaid jõupingutusi ja ühist panus.

„Valge mets“ on olnud eksponeeritud Berliinis (2012) ja Londonis (2013). Nüüd saab seda näha Tallinnas – linnas, kus see on kasvanud praegu.

Nithikul Nimkulrat on tekstiilidisaini professor ning Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna juhataja. Nithikulile on omistatud teaduskraadid Doctor of Arts (2009) ja Master of Arts (2002) Aalto University School of Arts, Design and Architecture (Soome) ja bakalaureusekraad Chulalongkorni Tööstusdisaini Ülikoolis (1997, Tai). Rahvusvaheliselt on ta eksponeeritud oma töid üle kümne aasta ning töötanud teadurina ja õppejõuna ülikoolides Soomes, Suurbritannias ning nüüd Eestis.

Tänud: Piret Valk.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

19.05.2016

Arhitektuuri välkloengul räägitakse Reidi tee problemaatikast

reidivalk

Neljapäeval, 19. mail kell 19.00 toimub Projekteerijate Maja saalis (Rävala 8) järjekorras 51. Eesti Arhitektuurikeskuse välkloeng pealkirjaga “Kui suur on suur?”, kus teemaks on Reidi tee problemaatika. Õhtu moderaator, arhitekt Veronika Valk toob välkloengu lavale esinejad, kes vaatavad palju poleemikat ja vastuolu tekitanud projektile mitme erineva nurga alt, üritades vaadata kaugemale liikluslahendusest, radadest, ülekäikudest ja kergliiklusest ning küsides kuidas üldse peaks linna avamine merele toimuma.

Moderaator Veronika Valgu sõnul arutatakse välkloengul, kuidas suur, kaugtuledega tulevikku vaatav linnamõte sündida võiks: “Üks päriselt suur linna arendamise ja merele avamise mõte peaks rääkima ka avalikust ruumist ja selle kvaliteedist, elu- ja ettevõtluskeskkonna väärtustest, tänapäevasest ühistranspordist, mida vääriksid tallinnlased – ühtviisi nii kesklinna kui ka äärelinna elanikud – ja samamoodi ka näiteks viimsikad.”

Välkloengul saavad sõna arhitekt Villem Tomiste, transpordiplaneerija ja tehnikaülikooli õppejõud, liiklusohutuse ja liikluskorralduse ekspert Dago Antov, arhitekt ja EKA arhitektuuriteaduskonna dekaan Toomas Tammis, kunstiteadlane ja kultuuriministeeriumi kunstinõunik Maria-Kristiina Soomre ja arhitekt Oliver Alver.

Arhitektuuri välkloengute sarja eesmärk on kutsuda avalikkust kaasa mõtlema ja arvamust avaldama meid ümbritseva avaliku ruumi kujundamisel, tekitada arhitektuuriteemadel avalikku arutelu ja viia ühiskonda arusaamist, et arhitektuur on meie kõigi asi. Välkloengute raames tutvustavad erinevate elualade esindajad 9-minutilise ettekande jooksul oma seisukohti etteantud teemal, misjärel toimub avatud diskussioon esinejate ja kuulajate vahel.

Välkloengud on tasuta, nende korraldamist toetab Kultuurkapital.

Lisainfo:

Triin Männik

Eesti Arhitektuurikeskuse välkloengute kommunikatsioonijuht

Tel: +372 56201104

E-post: triin@arhitektuurikeskus.ee 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Arhitektuuri välkloengul räägitakse Reidi tee problemaatikast

Neljapäev 19 mai, 2016

reidivalk

Neljapäeval, 19. mail kell 19.00 toimub Projekteerijate Maja saalis (Rävala 8) järjekorras 51. Eesti Arhitektuurikeskuse välkloeng pealkirjaga “Kui suur on suur?”, kus teemaks on Reidi tee problemaatika. Õhtu moderaator, arhitekt Veronika Valk toob välkloengu lavale esinejad, kes vaatavad palju poleemikat ja vastuolu tekitanud projektile mitme erineva nurga alt, üritades vaadata kaugemale liikluslahendusest, radadest, ülekäikudest ja kergliiklusest ning küsides kuidas üldse peaks linna avamine merele toimuma.

Moderaator Veronika Valgu sõnul arutatakse välkloengul, kuidas suur, kaugtuledega tulevikku vaatav linnamõte sündida võiks: “Üks päriselt suur linna arendamise ja merele avamise mõte peaks rääkima ka avalikust ruumist ja selle kvaliteedist, elu- ja ettevõtluskeskkonna väärtustest, tänapäevasest ühistranspordist, mida vääriksid tallinnlased – ühtviisi nii kesklinna kui ka äärelinna elanikud – ja samamoodi ka näiteks viimsikad.”

Välkloengul saavad sõna arhitekt Villem Tomiste, transpordiplaneerija ja tehnikaülikooli õppejõud, liiklusohutuse ja liikluskorralduse ekspert Dago Antov, arhitekt ja EKA arhitektuuriteaduskonna dekaan Toomas Tammis, kunstiteadlane ja kultuuriministeeriumi kunstinõunik Maria-Kristiina Soomre ja arhitekt Oliver Alver.

Arhitektuuri välkloengute sarja eesmärk on kutsuda avalikkust kaasa mõtlema ja arvamust avaldama meid ümbritseva avaliku ruumi kujundamisel, tekitada arhitektuuriteemadel avalikku arutelu ja viia ühiskonda arusaamist, et arhitektuur on meie kõigi asi. Välkloengute raames tutvustavad erinevate elualade esindajad 9-minutilise ettekande jooksul oma seisukohti etteantud teemal, misjärel toimub avatud diskussioon esinejate ja kuulajate vahel.

Välkloengud on tasuta, nende korraldamist toetab Kultuurkapital.

Lisainfo:

Triin Männik

Eesti Arhitektuurikeskuse välkloengute kommunikatsioonijuht

Tel: +372 56201104

E-post: triin@arhitektuurikeskus.ee 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

18.05.2016

Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori asutamine 2015/16 MA pilootkursuse tudengitööde esitlus

Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori asutamine
2015/16 MA pilootkursuse tudengitööde esitlus
18. mail kell 14.00
Hobuveskis (Lai 47, Tallinn)

Kolmapäeval, 18. mail kell 14.00 toimub Hobuveskis (Lai 47, Tallinn) Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori (JDL) asutamine ja 2015/16 magistriõppe pilootkursuse tudengitööde esitlus.

EKA ülekoolilise jätkusuutliku disaini pilootkursuse magistrandid esitlevad oma 2015/16 aastal ökodisaini vallas valminud töid:

Uuele elule on äratatud EKA jätkusuutliku disaini kaubamärk HULA, mille asutasid 2002. aastal toonased EKA moedisaini magistrandid Eve Hanson, Reet (Ulfsak) Aus, Anu Lensment ja Marit Ahven moeosakonna magistrikursuse raames. Esitlusel tutvustatakse ka Linnateatri keskkondlikku jalajälge ja Tallinna Loomaaia väikeloomadele arendatud tooteid.

Samuti esitletakse uuendatud jäätmete kaardistusplatvormi reuse.ee, mis on olnud materjalikataloogiks ka Hula uutele toodetele. Platvorm Trash to Trend ühendab disainereid erinevatest riikidest, kes kasutavad oma toodetes ülejääk materjale. Iga toote juurde kuulub läbipaistvuse kalkulaator, mis annab kliendile infot, millest, kus ja kes on toote disaininud ja valmistanud.

Trash to Trend on õppeplatvormiks ka loodavale laborile.

Aastane tegevus koos EKA MA tudengite, Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse, Erasmus+ Innolabsi projekti ja paljude partneritega päädib uue Jätkusuutliku Disaini Labori loomisega Eesti Kunstiakadeemias.

Kava

14.00 sissejuhatus – Reet Aus

14.10 Innolabsi projekti kokkuvõte ja tulemus – Inga Raukas ja Harri Moora

14.30 kuulutab Eesti Kunstiakadeemia rektor prof. Mart Kalm välja Jätkusuutliku disaini labori asutamise

14.45 MA praktilised projektid – juhatab sisse Markus Vihma

a) HULA

b) loomaaed

c) Linnateater

15.30 Tagasiside ja küsimused

16.00 Arutelu ja suupisted restoranilt “V”

Tere tulemast Eesti Kunstiakadeemia loomingulisse ja innovaatilisse keskkonda! Kõik huvilised on oodatud.

Projekti toetab rahaliselt Euroopa Liit, Erasmus+ strateegilise koostööprojekti grant 2014-1-LV01-KA200-000521.

Lisainfo:

Inga Raukas

EKA Innolabs projektijuht

Telefon: 5162578

E-mail: inga.raukas@artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori asutamine 2015/16 MA pilootkursuse tudengitööde esitlus

Kolmapäev 18 mai, 2016

Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori asutamine
2015/16 MA pilootkursuse tudengitööde esitlus
18. mail kell 14.00
Hobuveskis (Lai 47, Tallinn)

Kolmapäeval, 18. mail kell 14.00 toimub Hobuveskis (Lai 47, Tallinn) Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku disaini labori (JDL) asutamine ja 2015/16 magistriõppe pilootkursuse tudengitööde esitlus.

EKA ülekoolilise jätkusuutliku disaini pilootkursuse magistrandid esitlevad oma 2015/16 aastal ökodisaini vallas valminud töid:

Uuele elule on äratatud EKA jätkusuutliku disaini kaubamärk HULA, mille asutasid 2002. aastal toonased EKA moedisaini magistrandid Eve Hanson, Reet (Ulfsak) Aus, Anu Lensment ja Marit Ahven moeosakonna magistrikursuse raames. Esitlusel tutvustatakse ka Linnateatri keskkondlikku jalajälge ja Tallinna Loomaaia väikeloomadele arendatud tooteid.

Samuti esitletakse uuendatud jäätmete kaardistusplatvormi reuse.ee, mis on olnud materjalikataloogiks ka Hula uutele toodetele. Platvorm Trash to Trend ühendab disainereid erinevatest riikidest, kes kasutavad oma toodetes ülejääk materjale. Iga toote juurde kuulub läbipaistvuse kalkulaator, mis annab kliendile infot, millest, kus ja kes on toote disaininud ja valmistanud.

Trash to Trend on õppeplatvormiks ka loodavale laborile.

Aastane tegevus koos EKA MA tudengite, Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse, Erasmus+ Innolabsi projekti ja paljude partneritega päädib uue Jätkusuutliku Disaini Labori loomisega Eesti Kunstiakadeemias.

Kava

14.00 sissejuhatus – Reet Aus

14.10 Innolabsi projekti kokkuvõte ja tulemus – Inga Raukas ja Harri Moora

14.30 kuulutab Eesti Kunstiakadeemia rektor prof. Mart Kalm välja Jätkusuutliku disaini labori asutamise

14.45 MA praktilised projektid – juhatab sisse Markus Vihma

a) HULA

b) loomaaed

c) Linnateater

15.30 Tagasiside ja küsimused

16.00 Arutelu ja suupisted restoranilt “V”

Tere tulemast Eesti Kunstiakadeemia loomingulisse ja innovaatilisse keskkonda! Kõik huvilised on oodatud.

Projekti toetab rahaliselt Euroopa Liit, Erasmus+ strateegilise koostööprojekti grant 2014-1-LV01-KA200-000521.

Lisainfo:

Inga Raukas

EKA Innolabs projektijuht

Telefon: 5162578

E-mail: inga.raukas@artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

17.05.2016

Anton Uessoni stipendiumi sai Gert Guriev

Gert Guriev

Anton Uessoni stipendiumi stipendiaadiks sel aastal on arhitektuurimagistrant Gert Guriev. Gerdi magistritööd “Lõimumisruum. Pagulaste ja asüülitaotlejate integreerimine” saab lähemalt näha ja kuulda 30. mail arhitektuuri ja linnaplaneerimise eriala magistritööde kaitsmisel.
Stipendium anti üle Tallinna linna päeval.
Anton Uessoni stipendiumi annab Tallinna linn välja eesmärgiga motiveerida Eesti Kunstiakadeemia üliõpilasi tegema uurimis- ja lõputöid Tallinna linnale huvipakkuvatel ja vajalikel teemadel linnaplaneerimise ja arhitektuuri valdkonnas. Stipendiumi suurus on 1000 eurot.

Postitas Anu Piirisild — Püsilink

Anton Uessoni stipendiumi sai Gert Guriev

Teisipäev 17 mai, 2016

Gert Guriev

Anton Uessoni stipendiumi stipendiaadiks sel aastal on arhitektuurimagistrant Gert Guriev. Gerdi magistritööd “Lõimumisruum. Pagulaste ja asüülitaotlejate integreerimine” saab lähemalt näha ja kuulda 30. mail arhitektuuri ja linnaplaneerimise eriala magistritööde kaitsmisel.
Stipendium anti üle Tallinna linna päeval.
Anton Uessoni stipendiumi annab Tallinna linn välja eesmärgiga motiveerida Eesti Kunstiakadeemia üliõpilasi tegema uurimis- ja lõputöid Tallinna linnale huvipakkuvatel ja vajalikel teemadel linnaplaneerimise ja arhitektuuri valdkonnas. Stipendiumi suurus on 1000 eurot.

Postitas Anu Piirisild — Püsilink

YIT 25 arhitektuuriteemaline joonistuskonkurss EKA tudengitele ja vilistlastele – tähtaeg 31. august

1_yit25

YIT Ehitus kuulutab ettevõtte 25. juubeli puhul välja arhitektuuriteemalise joonistuskonkursi, kuhu on oodatud osalema Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased ja vilistlased.

Konkursile oodatakse joonistusi YIT Ehituse poolt 25 aasta jooksul rajatud hoonetest, mille nimekiri on toodud siinse teate allosas ning konkursi tingimustes. Iga konkursil osaleja võib esitada mitu tööd, mis tuleb viia hiljemalt 31. augustiks 2016 aadressile Louder OÜ, Harju tn 6, 5. korrus, Tallinn. Kirja pealkirjaks märkida „Konkurss”.

Esitatavad tööd peavad vastama järgmistele tingimustele:

• töö peab kajastama üht YIT poolt 25 aasta jooksul ehitatud hoonet nimekirjas esitatud 25 hoonest (vt Lisa);

• joonistused võivad olla erinevas stiilis ja erinevas tehnikas;

• formaat A1, riputatavas vormis, nt raamitud või kapal;

• töös võib kajastada kogu hoonet, osa hoonest või fragmenti hoonest, vaatenurga võib kunstnik ise valida;

• töö tuleb esitada hiljemalt 31. augustil 2016 kell 23:59.

Konkursi võitnud töö autorit autasustatakse auhinnaga summas 500 eurot, teise koha saavutanud töö autorit autasustatakse 300 euro suuruse auhinnaga ja kolmanda koha võitjat auhinnaga 200 eurot.

Konkursile laekunud tööde hindamiseks moodustatakse žürii, kuhu kuuluvad AS YIT Ehitus juhatuse esimees Margus Põim, AS YIT Ehitus ehitusdirektor Toomas Rapp, AS YIT Ehitus elamuarenduse juht Kristjan Kontaveit, AS YIT Ehitus müügi- ja turundusdirektor Ingrit Asavi ja Eesti Kunstiakadeemia joonistamise õppejõud Matti Pärk.

YIT 25 KONKURSI HOONETE NIMEKIRI

25 aasta jooksul ehitatud hooned:

1. Narva kolledž

2. Jõhvi Kontserdimaja

3. Tallinna Teletorn

4. Navigator büroohoone, Laeva tn 2, Tallinnas

5. Hoburaua korterelamu, Vibu tn 3/5 Tallinnas

6. Mäepealse elurajoon, Mäepealse 10, 12, 14, 16 Tallinnas

7. Pirita Klooster

8. Hotell Ülemiste Tallinnas

9. Äri- ja büroohoone Mehhatroonikum, Teaduspargi 2 Tallinnas

10. Noblessneri loometsehh, Tööstuse 48 Tallinnas

11. Metaprinti tootmishoone, Suur-Sõjamäe 36a Tallinnas

12. Viljandi sõudeellingu hoone, Ranna pst 13 Viljandis

13. Viljandi laululava

14. ABB administratiiv- ja tootmishoone, Aruküla tee 83, Jüri alevik, Rae vald

15. Paide staadion, Aiavilja tn 3 Paides

16. Kehtna Kaerepere lasteaed

17. Võru Politsei- ja Päästeameti hoone, Räpina mnt 20 Võrus

18. Eesti Rahvusarhiiv, J. Liivi tn 4 Tartus

19. Elleri muusikakool, Lossi tn 15 Tartus

20. Eesti Maaülikool Tartus

21. Tõravere observatoorium

22. Pärnu Keskraamatukogu, Akadeemia tee 3 Pärnus

23. Pärnu Ranna promenaad

24. Pärnu kesklinna koolide võimla, Kuninga tn 29 Pärnus

25. Korterelamud Papiniidu tänav 52 ja 58 Pärnus

25 YIT ehitatud objekti pildid saab siit: https://www.dropbox.com/l/scl/9csWjGudAC7cfdBQnn08uj?text=1 

Lisateave

Küsimused/kommentaarid konkursi kohta palutakse saata e-mailiga aadressile kampaania@louder.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

YIT 25 arhitektuuriteemaline joonistuskonkurss EKA tudengitele ja vilistlastele – tähtaeg 31. august

1_yit25

YIT Ehitus kuulutab ettevõtte 25. juubeli puhul välja arhitektuuriteemalise joonistuskonkursi, kuhu on oodatud osalema Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased ja vilistlased.

Konkursile oodatakse joonistusi YIT Ehituse poolt 25 aasta jooksul rajatud hoonetest, mille nimekiri on toodud siinse teate allosas ning konkursi tingimustes. Iga konkursil osaleja võib esitada mitu tööd, mis tuleb viia hiljemalt 31. augustiks 2016 aadressile Louder OÜ, Harju tn 6, 5. korrus, Tallinn. Kirja pealkirjaks märkida „Konkurss”.

Esitatavad tööd peavad vastama järgmistele tingimustele:

• töö peab kajastama üht YIT poolt 25 aasta jooksul ehitatud hoonet nimekirjas esitatud 25 hoonest (vt Lisa);

• joonistused võivad olla erinevas stiilis ja erinevas tehnikas;

• formaat A1, riputatavas vormis, nt raamitud või kapal;

• töös võib kajastada kogu hoonet, osa hoonest või fragmenti hoonest, vaatenurga võib kunstnik ise valida;

• töö tuleb esitada hiljemalt 31. augustil 2016 kell 23:59.

Konkursi võitnud töö autorit autasustatakse auhinnaga summas 500 eurot, teise koha saavutanud töö autorit autasustatakse 300 euro suuruse auhinnaga ja kolmanda koha võitjat auhinnaga 200 eurot.

Konkursile laekunud tööde hindamiseks moodustatakse žürii, kuhu kuuluvad AS YIT Ehitus juhatuse esimees Margus Põim, AS YIT Ehitus ehitusdirektor Toomas Rapp, AS YIT Ehitus elamuarenduse juht Kristjan Kontaveit, AS YIT Ehitus müügi- ja turundusdirektor Ingrit Asavi ja Eesti Kunstiakadeemia joonistamise õppejõud Matti Pärk.

YIT 25 KONKURSI HOONETE NIMEKIRI

25 aasta jooksul ehitatud hooned:

1. Narva kolledž

2. Jõhvi Kontserdimaja

3. Tallinna Teletorn

4. Navigator büroohoone, Laeva tn 2, Tallinnas

5. Hoburaua korterelamu, Vibu tn 3/5 Tallinnas

6. Mäepealse elurajoon, Mäepealse 10, 12, 14, 16 Tallinnas

7. Pirita Klooster

8. Hotell Ülemiste Tallinnas

9. Äri- ja büroohoone Mehhatroonikum, Teaduspargi 2 Tallinnas

10. Noblessneri loometsehh, Tööstuse 48 Tallinnas

11. Metaprinti tootmishoone, Suur-Sõjamäe 36a Tallinnas

12. Viljandi sõudeellingu hoone, Ranna pst 13 Viljandis

13. Viljandi laululava

14. ABB administratiiv- ja tootmishoone, Aruküla tee 83, Jüri alevik, Rae vald

15. Paide staadion, Aiavilja tn 3 Paides

16. Kehtna Kaerepere lasteaed

17. Võru Politsei- ja Päästeameti hoone, Räpina mnt 20 Võrus

18. Eesti Rahvusarhiiv, J. Liivi tn 4 Tartus

19. Elleri muusikakool, Lossi tn 15 Tartus

20. Eesti Maaülikool Tartus

21. Tõravere observatoorium

22. Pärnu Keskraamatukogu, Akadeemia tee 3 Pärnus

23. Pärnu Ranna promenaad

24. Pärnu kesklinna koolide võimla, Kuninga tn 29 Pärnus

25. Korterelamud Papiniidu tänav 52 ja 58 Pärnus

25 YIT ehitatud objekti pildid saab siit: https://www.dropbox.com/l/scl/9csWjGudAC7cfdBQnn08uj?text=1 

Lisateave

Küsimused/kommentaarid konkursi kohta palutakse saata e-mailiga aadressile kampaania@louder.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

20.05.2016 — 22.05.2016

EKA arhitektuuriosakonna ruumiaktsioon #1: LINNAPAUS

ruumiaktsioon LINNAPAUS

Igakevadine Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna aastanäitus “Lõppmäng” kolib sellel korral galeriiseinte vahelt välja paikadesse, millega tudengid on tegelenud oma projektide ja töötubade raames lõppeva õppeaasta jooksul. Üle Eesti toimuva sündmusteprogrammi esimene ettevõtmine toimub Tallinnas Võrgu tänaval, kus on 20.-22. maini avatud pop-up näitus-aktsioon “Linnapaus”.

“Soovime erinevate aktsioonidega suunata tähelepanu huvitavatele ruumiolukordadele meie ümber ning õhutada inimesi märkama neid ümbritseva igapäevase ruumi alternatiivseid kasutusviise. Aktsioonidega katsetame otse sündmuskohal koos publikuga läbi mõned nendest kasutusviisidest, kasvõi hetkeks,” selgitas EKA arhitektuuriteaduskonna dekaan Toomas Tammis.

Esimene aktsioon kannab pealkirja “Linnapaus” ja toimub 20.-22. maini Tallinnas mereäärsel tänaval Kalarannas, aadressil Võrgu 8. “Linnapaus” äratab näituse ajaks uuele elule kahe hoone vahelise unustusse jäänud tillukese krundi Võrgu tänaval. Üheks nädalalõpuks täitub ruum uue eluga – lavastatakse arhitektuuri ja sisearhitektuuri eriala 2. kursuse eramu projekt, mida juhendasid arhitektuuribüroo KUU arhitektid ja sisearhitekt Edina Dufala-Pärn. Publiku ette tuuakse kodu intiimsem pool, mis muidu meie kõigi silme eest peaks varjatuks jääma.

Näitus avatakse 20. mail kell 18 ning lülitatuna Kalamaja päevade programmi, ootab näitus külastajaid ka 21. ja 22. mail. Laupäeva õhtul kell 20 räägib kohapeal linnapausidest arhitekt Eve Komp.

“Linnapausile” järgnevad ruumiaktsioonid Rummus, Tootsis, Kopli liinidel ja mujalgi.

“Lõppmängu” sündmustesarja korraldab ArhiAbi nime all tegutsev grupp EKA 2. kursuse arhitektuuritudengeid, kes lavastavad erinevaid stsenaariume Eesti argiruumis läbi sekkumiste ja installatsioonide, kutsudes kohalikke elanikke nii osalema kui ka lihtsalt vaatama. ArhiAbi meeskonda juhendab arhitekt Andres Ojari.

Näitus “Linnapaus” on avatud
20. mail kell 18-22
21. mail kell 12-22
22. mail kell 12-16

Postitas Anu Piirisild — Püsilink

EKA arhitektuuriosakonna ruumiaktsioon #1: LINNAPAUS

Reede 20 mai, 2016 — Pühapäev 22 mai, 2016

ruumiaktsioon LINNAPAUS

Igakevadine Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna aastanäitus “Lõppmäng” kolib sellel korral galeriiseinte vahelt välja paikadesse, millega tudengid on tegelenud oma projektide ja töötubade raames lõppeva õppeaasta jooksul. Üle Eesti toimuva sündmusteprogrammi esimene ettevõtmine toimub Tallinnas Võrgu tänaval, kus on 20.-22. maini avatud pop-up näitus-aktsioon “Linnapaus”.

“Soovime erinevate aktsioonidega suunata tähelepanu huvitavatele ruumiolukordadele meie ümber ning õhutada inimesi märkama neid ümbritseva igapäevase ruumi alternatiivseid kasutusviise. Aktsioonidega katsetame otse sündmuskohal koos publikuga läbi mõned nendest kasutusviisidest, kasvõi hetkeks,” selgitas EKA arhitektuuriteaduskonna dekaan Toomas Tammis.

Esimene aktsioon kannab pealkirja “Linnapaus” ja toimub 20.-22. maini Tallinnas mereäärsel tänaval Kalarannas, aadressil Võrgu 8. “Linnapaus” äratab näituse ajaks uuele elule kahe hoone vahelise unustusse jäänud tillukese krundi Võrgu tänaval. Üheks nädalalõpuks täitub ruum uue eluga – lavastatakse arhitektuuri ja sisearhitektuuri eriala 2. kursuse eramu projekt, mida juhendasid arhitektuuribüroo KUU arhitektid ja sisearhitekt Edina Dufala-Pärn. Publiku ette tuuakse kodu intiimsem pool, mis muidu meie kõigi silme eest peaks varjatuks jääma.

Näitus avatakse 20. mail kell 18 ning lülitatuna Kalamaja päevade programmi, ootab näitus külastajaid ka 21. ja 22. mail. Laupäeva õhtul kell 20 räägib kohapeal linnapausidest arhitekt Eve Komp.

“Linnapausile” järgnevad ruumiaktsioonid Rummus, Tootsis, Kopli liinidel ja mujalgi.

“Lõppmängu” sündmustesarja korraldab ArhiAbi nime all tegutsev grupp EKA 2. kursuse arhitektuuritudengeid, kes lavastavad erinevaid stsenaariume Eesti argiruumis läbi sekkumiste ja installatsioonide, kutsudes kohalikke elanikke nii osalema kui ka lihtsalt vaatama. ArhiAbi meeskonda juhendab arhitekt Andres Ojari.

Näitus “Linnapaus” on avatud
20. mail kell 18-22
21. mail kell 12-22
22. mail kell 12-16

Postitas Anu Piirisild — Püsilink