AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Disaini avatud loeng: Maris Takk /Disainikeskuse kommunikatsioonijuht
27.01.2016
Disaini avatud loeng: Maris Takk /Disainikeskuse kommunikatsioonijuht
Disainiteaduskond
27.01 Maris Takk / Eesti Disainikeskuse kommunikatsioonijuht
Maris on Eesti disainiskeenel tegutsenud EKA kunstieaduse eriala lõpetamisest alates, nii et pea 10 aastat, olles nii disainist kirjutaja-toimetaja, galerist, promootor ning viimased 5 aastat Eesti Disainikeskuse kommunikatsiooni- ja projektijuhit. Selle kogemuse baasil räägib Maris sellisest loomast, nagu Eesti disaini ökosüsteem – kes on seal olulisemad tegelased nõudluse ja pakkumise poolel, millist rolli nad mängivad, kuidas töötab disaini promotsioon, mis on kitsaskohad jne.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Disaini avatud loeng: Maris Takk /Disainikeskuse kommunikatsioonijuht
Kolmapäev 27 jaanuar, 2016
Disainiteaduskond
27.01 Maris Takk / Eesti Disainikeskuse kommunikatsioonijuht
Maris on Eesti disainiskeenel tegutsenud EKA kunstieaduse eriala lõpetamisest alates, nii et pea 10 aastat, olles nii disainist kirjutaja-toimetaja, galerist, promootor ning viimased 5 aastat Eesti Disainikeskuse kommunikatsiooni- ja projektijuhit. Selle kogemuse baasil räägib Maris sellisest loomast, nagu Eesti disaini ökosüsteem – kes on seal olulisemad tegelased nõudluse ja pakkumise poolel, millist rolli nad mängivad, kuidas töötab disaini promotsioon, mis on kitsaskohad jne.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
24.03.2016
Avatud uste päev 24.03.2016
Eesti Kunstiakadeemia selle aasta avatud uste päev toimub neljapäeval, 24. märtsil, 2016. Oodatud on kõik, kes on huvitatud ülikoolis õppimisest, töötamisest või akadeemiast üldisemalt. Avatud on kõik loengud, toimuvad töötoad, erialatutvustused ja näitused. Vaata ka https://www.facebook.com/EKAavatuduksed/?fref=ts
ja
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Avatud uste päev 24.03.2016
Neljapäev 24 märts, 2016
Eesti Kunstiakadeemia selle aasta avatud uste päev toimub neljapäeval, 24. märtsil, 2016. Oodatud on kõik, kes on huvitatud ülikoolis õppimisest, töötamisest või akadeemiast üldisemalt. Avatud on kõik loengud, toimuvad töötoad, erialatutvustused ja näitused. Vaata ka https://www.facebook.com/EKAavatuduksed/?fref=ts
ja
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
01.02.2016
Jaana Päeva doktoritöö eelretsenseerimine: KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii
Doktorikool
Esmaspäeval, 01.veebruaril 2016. a kell 17:00 toimub Tallinnas HOP galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 15. jaanuarist kuni 02. veebruarini 2016. a.
Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.
Näituse eelretsensendid on Kai Lobjakas (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum) ja Anu Kannike (Tallinna Ülikool).
Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus?
Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.
Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.
Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele.
Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.
Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.
Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Jaana Päeva doktoritöö eelretsenseerimine: KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii
Esmaspäev 01 veebruar, 2016
Doktorikool
Esmaspäeval, 01.veebruaril 2016. a kell 17:00 toimub Tallinnas HOP galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 15. jaanuarist kuni 02. veebruarini 2016. a.
Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.
Näituse eelretsensendid on Kai Lobjakas (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum) ja Anu Kannike (Tallinna Ülikool).
Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus?
Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.
Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.
Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele.
Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.
Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.
Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
26.01.2016 — 30.01.2016
“Kes kardab Kopli liine?”
Arhitektuuriteaduskond
“Hüljatud maastike” valdkondadevahelises töötoas osalejad on jõudnud oma tegemistes vaheetapini ja kutsuvad huvilisi teisipäeval, 26. jaanuaril kell 17 EKA arhitektuuriosakonda (Pikk 20, 3. korrus) kuulama tudengite lühiettekandeid, kus esitletakse esialgseid vaatlus- ja uuringutulemusi.
Töötoa lõpptulemuste esitlus toimub laupäeval, 30. jaanuaril kell 14 EKA kunstiteaduse instituudis, Suur-Kloostri 11.
“Kes kardab Kopli liine?” on valdkondadevahelise seeria “Hüljatud maastikud” viies töötuba, kus osalevad arhitektuuri, sisearhitektuuri, muinsuskaitse ja konserveerimise ning kunstiteaduse eriala tudengid Eesti Kunstiakadeemiast ning tulevased ehitusinsenerid Tallinna Tehnikaülikoolist.
Kopli, millele peagi näib koitvat helgem tulevik, pakub endiselt vastuseta küsimusi ning lahendamata ülesandeid, seda nii linnaplaneerimise kui üksikhoonetega tegelemise, nii ajaloolise keskkonna delikaatse saneerimise kui loominguliste ja innovatiivsete lahenduste otsimise tasandil. Nende inspireerivat ruumilist keskkonda puudutavate teemadega tegelevadki üheskoos viie eriala tudengid EKAst ja TTÜst.
Töötoa juhendajad: Lilian Hansar, Oliver Orro (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond), Andres Ojari, Martin Melioranski (EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond), Targo Kalamees, Alar Just (TTÜ ehitusteaduskond) ja Tüüne-Kristin Vaikla (sisearhitekt, EKA doktorant).
“Hüljatud maastike” töid saab näha ka Eesti Arhitektuurimuuseumis kavandatud näitusel, kus tutvustatakse Vene-Balti laevatehast kogu selle pisut hirmuäratavas mastaapsuses ja ilus.
Varem on “Hüljatud maastike” projekti raames tegeletud tööstusaladega Sindis ja Kohtla-Järvel ning Dominiiklaste kloostri Katariina kirikuga Tallinnas ja Paluküla kirikuga Hiiumaal.
Ettevõtmist toetab Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maris Veeremäe
Eesti Kunstiakadeemia
maris.veeremae@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
“Kes kardab Kopli liine?”
Teisipäev 26 jaanuar, 2016 — Laupäev 30 jaanuar, 2016
Arhitektuuriteaduskond
“Hüljatud maastike” valdkondadevahelises töötoas osalejad on jõudnud oma tegemistes vaheetapini ja kutsuvad huvilisi teisipäeval, 26. jaanuaril kell 17 EKA arhitektuuriosakonda (Pikk 20, 3. korrus) kuulama tudengite lühiettekandeid, kus esitletakse esialgseid vaatlus- ja uuringutulemusi.
Töötoa lõpptulemuste esitlus toimub laupäeval, 30. jaanuaril kell 14 EKA kunstiteaduse instituudis, Suur-Kloostri 11.
“Kes kardab Kopli liine?” on valdkondadevahelise seeria “Hüljatud maastikud” viies töötuba, kus osalevad arhitektuuri, sisearhitektuuri, muinsuskaitse ja konserveerimise ning kunstiteaduse eriala tudengid Eesti Kunstiakadeemiast ning tulevased ehitusinsenerid Tallinna Tehnikaülikoolist.
Kopli, millele peagi näib koitvat helgem tulevik, pakub endiselt vastuseta küsimusi ning lahendamata ülesandeid, seda nii linnaplaneerimise kui üksikhoonetega tegelemise, nii ajaloolise keskkonna delikaatse saneerimise kui loominguliste ja innovatiivsete lahenduste otsimise tasandil. Nende inspireerivat ruumilist keskkonda puudutavate teemadega tegelevadki üheskoos viie eriala tudengid EKAst ja TTÜst.
Töötoa juhendajad: Lilian Hansar, Oliver Orro (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond), Andres Ojari, Martin Melioranski (EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond), Targo Kalamees, Alar Just (TTÜ ehitusteaduskond) ja Tüüne-Kristin Vaikla (sisearhitekt, EKA doktorant).
“Hüljatud maastike” töid saab näha ka Eesti Arhitektuurimuuseumis kavandatud näitusel, kus tutvustatakse Vene-Balti laevatehast kogu selle pisut hirmuäratavas mastaapsuses ja ilus.
Varem on “Hüljatud maastike” projekti raames tegeletud tööstusaladega Sindis ja Kohtla-Järvel ning Dominiiklaste kloostri Katariina kirikuga Tallinnas ja Paluküla kirikuga Hiiumaal.
Ettevõtmist toetab Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maris Veeremäe
Eesti Kunstiakadeemia
maris.veeremae@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
04.02.2016 — 13.02.2016
“VÄLJAvaade” 28. 01 – 13. 02. 2016 Galeriis Noorus
“VÄLJAvaade”
28. 01 – 13. 02. 2016
Galeriis Noorus
Kohtumine näitusel osalejatega 4.02 kell 16.30
Kolmapäeval, 27. jaanuaril kell 17 avatakse galeriis Noorus näitus “VÄLJAvaade”, mis tutvustab peamiselt disainihariduse valdkonna edasiõppimisvõimalusi väljaspool Eestit ning annab ülevaate Eesti disainitudengite välisõpingute käigus omandatud kogemustest ja oskustest.
Näitusel on väljas tööd 14 autorilt. Eksponeeritud on peamiselt magistriprojektid ja võimalik on põhjalikult tutvuda ka tööde tausta, loomisprotsessi ning kirjalike osadega. Väliskõrgkoolis õppimisele on eelnenud õpingud Eesti disaini- ja kunstikõrgkoolides, sh Eesti Kunstiakadeemias, mille vastukajad on disainihuvilistele kättesaadavad, kuid mujal kaitstud tööd jäävad Eestis sageli tähelepanuta. Näitus ja sellega kaasnev virtuaalne keskkond annavad võimaluse seda puudujääki korvata ning aitavad tänastel õppijatel teha edasiste plaanide suhtes teadlikumaid valikuid. Rahvusvahelise kogemuse saanud disainerid on tänaseks leidnud rakendust erinevates riikides, mitmed neist panustavad ka disainerite koolitamisse Eestis.
“VÄLJAvaate” kujunduse peamiseks printsiibiks on demokraatia ja hierarhiavabadus – tööd on eksponeeritud ratastel liigutatavatel poodiumitel, mis annab võimaluse eksponaatide paiknemist ümber muuta. Muutuse läbiviijateks ei ole ainult galerist või kujundaja, vaid see võimalus on kõigil näituse külastajatel. Nii ei teki olukorda, kus mõni töö on saanud parema ning teine mitte sama hea eksponeerimisvõimaluse. Kõik on liikumises ning naabrid võivad vahetuda igapäevaselt.
Lehekülg väljavaade.com toimib näituse ajal kataloogina. Näituse järgselt lisandub sinna materjale uutest lõpetajatest ning kõrgkoolidest, kuhu on võimalik edasi õppima minna.
Näitusel osalevad: Varvara Guljajeva (International School of New Media in the University of Lübeck), Eva Jakovits (Konstfack, Stockholm), Äli Kargoja (Studio Bercot, Pariis), Marta Kisand ja Kairi Lentsius (The Swedish School of Textiles, Borås), Helena Koop (Karelson) (Royal College of Art, London), Einike Leppik (Antwerp Royal Academy of Fine Arts), Eva Mustonen ja Kaisi Rosin (HDK School of Design and Crafts, Göteborg), Brit Pavelson (Gerrit Rietveld Academie, Amsterdam), Mirja Pitkäärt (College of Fashion, London), Diana Tamane (Sint-Lukas Brussel), Johanna Tammsalu (Istituto Europeo di Design, Madrid), Liina Vaino (University of Westminster, London).
Näituse kuraator on Keret Altpere Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, füüsilise ja graafilise ruumi loob TKK vilistlane Kaisi Rosin, kes kaitses eelmisel aastal magistrikraadi disainivaldkonnas Rootsis Göteborgis.
4. veebruaril algusega kell 16.30 toimub galeriis seminar, kus näitusel osalejad jagavad oma õppimiskogemusi ja tutvustavad erinevaid kõrgkoole ning veebikeskkonda väljavaade.com.
Lisainformatsioon:
Keret Altpere
+372 5149604
keret.altpere@artcol.ee
Galerii Noorus
Riia 11, Tartu
+372 734 9954
galerii@artcol.ee
T-L 11-18
näituste külastamine tasuta
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
“VÄLJAvaade” 28. 01 – 13. 02. 2016 Galeriis Noorus
Neljapäev 04 veebruar, 2016 — Laupäev 13 veebruar, 2016
“VÄLJAvaade”
28. 01 – 13. 02. 2016
Galeriis Noorus
Kohtumine näitusel osalejatega 4.02 kell 16.30
Kolmapäeval, 27. jaanuaril kell 17 avatakse galeriis Noorus näitus “VÄLJAvaade”, mis tutvustab peamiselt disainihariduse valdkonna edasiõppimisvõimalusi väljaspool Eestit ning annab ülevaate Eesti disainitudengite välisõpingute käigus omandatud kogemustest ja oskustest.
Näitusel on väljas tööd 14 autorilt. Eksponeeritud on peamiselt magistriprojektid ja võimalik on põhjalikult tutvuda ka tööde tausta, loomisprotsessi ning kirjalike osadega. Väliskõrgkoolis õppimisele on eelnenud õpingud Eesti disaini- ja kunstikõrgkoolides, sh Eesti Kunstiakadeemias, mille vastukajad on disainihuvilistele kättesaadavad, kuid mujal kaitstud tööd jäävad Eestis sageli tähelepanuta. Näitus ja sellega kaasnev virtuaalne keskkond annavad võimaluse seda puudujääki korvata ning aitavad tänastel õppijatel teha edasiste plaanide suhtes teadlikumaid valikuid. Rahvusvahelise kogemuse saanud disainerid on tänaseks leidnud rakendust erinevates riikides, mitmed neist panustavad ka disainerite koolitamisse Eestis.
“VÄLJAvaate” kujunduse peamiseks printsiibiks on demokraatia ja hierarhiavabadus – tööd on eksponeeritud ratastel liigutatavatel poodiumitel, mis annab võimaluse eksponaatide paiknemist ümber muuta. Muutuse läbiviijateks ei ole ainult galerist või kujundaja, vaid see võimalus on kõigil näituse külastajatel. Nii ei teki olukorda, kus mõni töö on saanud parema ning teine mitte sama hea eksponeerimisvõimaluse. Kõik on liikumises ning naabrid võivad vahetuda igapäevaselt.
Lehekülg väljavaade.com toimib näituse ajal kataloogina. Näituse järgselt lisandub sinna materjale uutest lõpetajatest ning kõrgkoolidest, kuhu on võimalik edasi õppima minna.
Näitusel osalevad: Varvara Guljajeva (International School of New Media in the University of Lübeck), Eva Jakovits (Konstfack, Stockholm), Äli Kargoja (Studio Bercot, Pariis), Marta Kisand ja Kairi Lentsius (The Swedish School of Textiles, Borås), Helena Koop (Karelson) (Royal College of Art, London), Einike Leppik (Antwerp Royal Academy of Fine Arts), Eva Mustonen ja Kaisi Rosin (HDK School of Design and Crafts, Göteborg), Brit Pavelson (Gerrit Rietveld Academie, Amsterdam), Mirja Pitkäärt (College of Fashion, London), Diana Tamane (Sint-Lukas Brussel), Johanna Tammsalu (Istituto Europeo di Design, Madrid), Liina Vaino (University of Westminster, London).
Näituse kuraator on Keret Altpere Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, füüsilise ja graafilise ruumi loob TKK vilistlane Kaisi Rosin, kes kaitses eelmisel aastal magistrikraadi disainivaldkonnas Rootsis Göteborgis.
4. veebruaril algusega kell 16.30 toimub galeriis seminar, kus näitusel osalejad jagavad oma õppimiskogemusi ja tutvustavad erinevaid kõrgkoole ning veebikeskkonda väljavaade.com.
Lisainformatsioon:
Keret Altpere
+372 5149604
keret.altpere@artcol.ee
Galerii Noorus
Riia 11, Tartu
+372 734 9954
galerii@artcol.ee
T-L 11-18
näituste külastamine tasuta
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
30.01.2016 — 27.02.2016
pop-up kohvik Wunderlich! 1. külaline sisearhitekt Taevo Gans
Sisearhitektuur
Eesti Arhitektuurimuuseumi ja Eesti Kunstiakadeemia sisearhitektuuri osakonna näituse “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti” raames avaneb muuseumis kolmel talvisel laupäeval pop-up kohvik. KOKOMO kohvimeistrite valmistatud jookide kõrvale saab kuulata vestlust Eesti legendaarsete sisearhitektidega, kes näitusel huvilistele ka oma tudengiaegseid töid tutvustavad. 16-19aastased noored on samal ajal aga oodatud sisearhitektuuri-töötuppa, kus räägitakse ruumi tajumisest ja muutumisest.
Kohvik “Wunderlich” on avatud kolmel laupäeval – 30. jaanuaril, 13. veebruaril ning 27. veebruaril – kell 11.00-14.00 Rotermanni soolalaos.
Esimesel kohvikupäeval, 30. jaanuaril, on publiku ees Eesti üks tuntumaid sisearhitekte ja disainereid, Taevo Gans (s. 1941). Nii tema interjööre, valgusteid kui ka mööbliesemeid iseloomustab puhas vorm, konstruktiivne selgus ja julge värvikasutus. Gans kuulus Viru hotelli interjööri (1972) autorite kollektiivi ning kavandas koos abikaasa Hellega Pärnu sanatooriumi Tervis siseruumid (1971; 1987). Omal ajal uuendusliku võttena hakkas ta interjööris kasutama supergraafikat; tähelepanu pälvisid koos Mait Summatavetiga tehtud näitusekujundused. Oma valgustitega on Gans saavutanud edu ka rahvusvahelisel areenil. Pop-up kohvikus suunab vestlust Carl-Dag Lige, koos kohvikulistega tehakse ka ringkäik näitusel “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti”.
30. jaanuaril toimuva noorte sisearhitektuuri-töötoa teemaks on “Lähikontakt”. Näeme, kuuleme, katsume, tunneme lõhna ja maitseme ruumi. Aga kuidas täpselt? Noored saavad Arhitektuurikooli õpetajate ja sisearhitektuuri eriala tudengite käest kuulda sellest, kuidas inimesed ruumi tajuvad ja mil moel tajud omakorda ruumi mõjutavad. Järgnevate töötubade teemadeks on “Ruumielamus” (13. veebruar) ja “Tulevikuruum” (27. veebruar).
Nii pop-up kohvikusse kui ka töötubadesse pääseb muuseumipiletiga, eraldi registreeruma ei pea.
Programm laupäeval, 30. jaanuaril 2016
11.00 Kohvik avaneb
11.15-12.00 Erikülaline Taevo Gans, vestlust suunab Carl-Dag Lige
12.00-13.00 Avatud näitus “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti”, ringkäik Taevo Gansi ja kuraator Carl-Dag Ligega
12.30-13.30 Haridustund noortele
14.00 Kohvik sulgub
Eksperimentaalne etendusnäitus “Ekspeditsioon Wunderlich” on avatud igal laupäeval ja pühapäeval kell 12.00-13.00 ehk kokku kõigest kahel tunnil nädalas, kuni 28. veebruarini.
Lisainfo:
Carl-Dag Lige, kuraator
carldag@arhitektuurimuuseum.ee
55 688 395
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
pop-up kohvik Wunderlich! 1. külaline sisearhitekt Taevo Gans
Laupäev 30 jaanuar, 2016 — Laupäev 27 veebruar, 2016
Sisearhitektuur
Eesti Arhitektuurimuuseumi ja Eesti Kunstiakadeemia sisearhitektuuri osakonna näituse “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti” raames avaneb muuseumis kolmel talvisel laupäeval pop-up kohvik. KOKOMO kohvimeistrite valmistatud jookide kõrvale saab kuulata vestlust Eesti legendaarsete sisearhitektidega, kes näitusel huvilistele ka oma tudengiaegseid töid tutvustavad. 16-19aastased noored on samal ajal aga oodatud sisearhitektuuri-töötuppa, kus räägitakse ruumi tajumisest ja muutumisest.
Kohvik “Wunderlich” on avatud kolmel laupäeval – 30. jaanuaril, 13. veebruaril ning 27. veebruaril – kell 11.00-14.00 Rotermanni soolalaos.
Esimesel kohvikupäeval, 30. jaanuaril, on publiku ees Eesti üks tuntumaid sisearhitekte ja disainereid, Taevo Gans (s. 1941). Nii tema interjööre, valgusteid kui ka mööbliesemeid iseloomustab puhas vorm, konstruktiivne selgus ja julge värvikasutus. Gans kuulus Viru hotelli interjööri (1972) autorite kollektiivi ning kavandas koos abikaasa Hellega Pärnu sanatooriumi Tervis siseruumid (1971; 1987). Omal ajal uuendusliku võttena hakkas ta interjööris kasutama supergraafikat; tähelepanu pälvisid koos Mait Summatavetiga tehtud näitusekujundused. Oma valgustitega on Gans saavutanud edu ka rahvusvahelisel areenil. Pop-up kohvikus suunab vestlust Carl-Dag Lige, koos kohvikulistega tehakse ka ringkäik näitusel “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti”.
30. jaanuaril toimuva noorte sisearhitektuuri-töötoa teemaks on “Lähikontakt”. Näeme, kuuleme, katsume, tunneme lõhna ja maitseme ruumi. Aga kuidas täpselt? Noored saavad Arhitektuurikooli õpetajate ja sisearhitektuuri eriala tudengite käest kuulda sellest, kuidas inimesed ruumi tajuvad ja mil moel tajud omakorda ruumi mõjutavad. Järgnevate töötubade teemadeks on “Ruumielamus” (13. veebruar) ja “Tulevikuruum” (27. veebruar).
Nii pop-up kohvikusse kui ka töötubadesse pääseb muuseumipiletiga, eraldi registreeruma ei pea.
Programm laupäeval, 30. jaanuaril 2016
11.00 Kohvik avaneb
11.15-12.00 Erikülaline Taevo Gans, vestlust suunab Carl-Dag Lige
12.00-13.00 Avatud näitus “Ekspeditsioon Wunderlich: 11 sisearhitekti”, ringkäik Taevo Gansi ja kuraator Carl-Dag Ligega
12.30-13.30 Haridustund noortele
14.00 Kohvik sulgub
Eksperimentaalne etendusnäitus “Ekspeditsioon Wunderlich” on avatud igal laupäeval ja pühapäeval kell 12.00-13.00 ehk kokku kõigest kahel tunnil nädalas, kuni 28. veebruarini.
Lisainfo:
Carl-Dag Lige, kuraator
carldag@arhitektuurimuuseum.ee
55 688 395
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Vilve Undi “Moel on kaks hinge”
Kauaaegne Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna professor ja praegune EKA Avatud Akadeemia moestilistika õppekava juht Vilve Unt avab 3. veebruaril Disaini- ja Arhitektuurigaleriis juubelinäituse ”Moel on kaks hinge”.
Näitus esitleb pika loome- ja elukogemuse perioodi mõtteid läbi erinevate loominguliste projektide. Näitusesaalis tulevad eksponeerimisele viimaste aastate moekollektsioonid koos uusima loominguga, mis seguneb juba looduga ja edastab ajas kestma jäänud väärtusi.
Näituse kujunduse ühe osa moodustab moefotogalerii, kuna läbi fotolavastuste on võimalik kollektsiooni “hinge” paremini vaatajani tuua. Eksponeerimisele tuleb esmakordselt ka “Hõbenõela” moefotoseeria, mis on nähtav ka rahvusvahelisel moefotosid eksponeerival kodulehel:
Fotoseeriate autor on tuntud moefotograaf Maiken Staak.
Moekollektsioone täiendavad Ülle Kõutsi ehted, mis on teostatud tehnikas romantilise nimega “Marriage of Metals”. Ülle Kõutsi ehteid iseloomustab minimalistlik väljendusviis ja peen joonegeomeetria.
Näitus avatakse 3. veebruaril 2016. aastal Disaini ja Arhitektuurigaleriis, Pärnu mnt. 6, Tallinn ja on avatud 5. märtsini. Galerii vaateakende kujunduse teostamisele on kaasatud Eesti Kunstiakadeemia moestilistika üliõpilased Kaidi Liiv ja Veeli Oeselg, kelle õppetöö käigus kavandatud vaateakna projektist lähtuvalt tuleb ka näitusesaali kujundus.
VILVE UNT. Looming 2012 – 2015
Loomingulise moekollektsiooniga “EPILOOG” esinemine Tallinn Fashion Week’il, Telliskivi Loomelinnak, 22.10.2015
Osalemine EKA MOOD 100 & Mark Raidpere ühisnäitusel “RANGED RAAMID”, Disaini- ja Arhitektuurigalerii, Tallinn, 17. – 28.02.2015
Isiknäitus “PROLOOG”, moekollektsioon ja moefotoseeriad, Disaini- ja Arhitektuurigalerii, Tallinn, 09. – 14.02.2015
Isiknäitus “HÕBENÕEL”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, Jõgeva Kultuurikeskus, 02. – 28.02.2015
Ühismoeetendus “MOOD 100” Tallinn Fashion Week’il, idee autor ja projekti algataja, Salme Kultuurikeskus, Tallinn, 24.10.2014
Isiknäitus “HÕBENÕEL”, moekollektsioonid, suureformaadilised moefotod, autoriehted K. Summatavetilt, Vana-Võromaa Kultuurikoda, Võru, 06.09. – 05.10.2014
Osalemine ühisnäitusel “5000 anni di Gioielli Estoni: dall’Estonia a Viterbo” moekollektsiooniga “Valge pulm. Hall argipäev” ja moefotodega, Museo Nazionale Etrusco di Viterbo, Itaalia, 11.07. – 14.09.2014
Osalemine ühisnäitusel “Riflessi Estoni” moekollektsiooniga “Valge pulm. Hall argipäev” ja moefotodega, autoriehted K. Summatavetilt, ex ospedale San Rocco, Piazza San Giovanni, Matera, Itaalia, 03.06. – 06.07.2014
Osalemine International Fashion Showcase 2014 moenäitusel “Fashion Now: Estonia”, London, 13. – 23.02.2014
Osalemine Kärt Summataveti juubelinäitusel “Traditsioon. Inspiratsioon. Innovatsioon” moekollektsioonidega ja suureformaadiliste moefotodega, Eesti Ajaloomuuseum, Suurgildi hoone, 28.11. 2013. – 28.02.2014
Osalemine Hõbenõela nominatsiooni kollektsiooniga “Kaamoslik Suvi” Tallinn Fashion Week’il, Salme Kultuurikeskus, Tallinn Fashion Week Hõbenõela auhind, autoriehted K. Summatavetilt, 26.10.2013
Osalemine FIBITi moeshow’l “Kaamos”, Eesti kaasaegse moekunsti esitlemine, Viru Keskus, 11.10.2013
Osalemine moenäitusel “Kaamos. Eesti mood täna.”, Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum, 27.09. – 24.11.2013
Raamat ”Kaamos. Eesti mood täna/Fashion Now: Estonia”, moefotod kollektsioonist “HALO” lk 186 – 189, 2013
Moenäitus “HALO”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, autoriehted Kärt Summatavetilt, Eesti saatkond Helsingis, 29.05. – 29.10.2013
Loomingulise moekollektsiooniga “HALO” esinemine Tallinn Fashion Week’il, Telliskivi Loomelinnak, Tallinn Fashion Week Hõbenõela nominent, autoriehted K. Summatavetilt, 26.10.2012
Osalemine näitusel “Mood ja külm sõda”, 5 moekomplekti – rekonstruktsioonid Tallinna Moemaja Siluettide põhjal, erakogu, Kumu kunstimuuseum,
14.09.2012 – 20.01.2013
Moeäitus “Valge pulm. Hall argipäev”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, autoriehted K. Summatavetilt – toimus programmi World Design Capital Helsinki 2012 – Estonia meets design capital raames, Eesti Maja Helsingis,
20.01. – 14.02.2012
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Vilve Undi “Moel on kaks hinge”
Kauaaegne Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna professor ja praegune EKA Avatud Akadeemia moestilistika õppekava juht Vilve Unt avab 3. veebruaril Disaini- ja Arhitektuurigaleriis juubelinäituse ”Moel on kaks hinge”.
Näitus esitleb pika loome- ja elukogemuse perioodi mõtteid läbi erinevate loominguliste projektide. Näitusesaalis tulevad eksponeerimisele viimaste aastate moekollektsioonid koos uusima loominguga, mis seguneb juba looduga ja edastab ajas kestma jäänud väärtusi.
Näituse kujunduse ühe osa moodustab moefotogalerii, kuna läbi fotolavastuste on võimalik kollektsiooni “hinge” paremini vaatajani tuua. Eksponeerimisele tuleb esmakordselt ka “Hõbenõela” moefotoseeria, mis on nähtav ka rahvusvahelisel moefotosid eksponeerival kodulehel:
Fotoseeriate autor on tuntud moefotograaf Maiken Staak.
Moekollektsioone täiendavad Ülle Kõutsi ehted, mis on teostatud tehnikas romantilise nimega “Marriage of Metals”. Ülle Kõutsi ehteid iseloomustab minimalistlik väljendusviis ja peen joonegeomeetria.
Näitus avatakse 3. veebruaril 2016. aastal Disaini ja Arhitektuurigaleriis, Pärnu mnt. 6, Tallinn ja on avatud 5. märtsini. Galerii vaateakende kujunduse teostamisele on kaasatud Eesti Kunstiakadeemia moestilistika üliõpilased Kaidi Liiv ja Veeli Oeselg, kelle õppetöö käigus kavandatud vaateakna projektist lähtuvalt tuleb ka näitusesaali kujundus.
VILVE UNT. Looming 2012 – 2015
Loomingulise moekollektsiooniga “EPILOOG” esinemine Tallinn Fashion Week’il, Telliskivi Loomelinnak, 22.10.2015
Osalemine EKA MOOD 100 & Mark Raidpere ühisnäitusel “RANGED RAAMID”, Disaini- ja Arhitektuurigalerii, Tallinn, 17. – 28.02.2015
Isiknäitus “PROLOOG”, moekollektsioon ja moefotoseeriad, Disaini- ja Arhitektuurigalerii, Tallinn, 09. – 14.02.2015
Isiknäitus “HÕBENÕEL”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, Jõgeva Kultuurikeskus, 02. – 28.02.2015
Ühismoeetendus “MOOD 100” Tallinn Fashion Week’il, idee autor ja projekti algataja, Salme Kultuurikeskus, Tallinn, 24.10.2014
Isiknäitus “HÕBENÕEL”, moekollektsioonid, suureformaadilised moefotod, autoriehted K. Summatavetilt, Vana-Võromaa Kultuurikoda, Võru, 06.09. – 05.10.2014
Osalemine ühisnäitusel “5000 anni di Gioielli Estoni: dall’Estonia a Viterbo” moekollektsiooniga “Valge pulm. Hall argipäev” ja moefotodega, Museo Nazionale Etrusco di Viterbo, Itaalia, 11.07. – 14.09.2014
Osalemine ühisnäitusel “Riflessi Estoni” moekollektsiooniga “Valge pulm. Hall argipäev” ja moefotodega, autoriehted K. Summatavetilt, ex ospedale San Rocco, Piazza San Giovanni, Matera, Itaalia, 03.06. – 06.07.2014
Osalemine International Fashion Showcase 2014 moenäitusel “Fashion Now: Estonia”, London, 13. – 23.02.2014
Osalemine Kärt Summataveti juubelinäitusel “Traditsioon. Inspiratsioon. Innovatsioon” moekollektsioonidega ja suureformaadiliste moefotodega, Eesti Ajaloomuuseum, Suurgildi hoone, 28.11. 2013. – 28.02.2014
Osalemine Hõbenõela nominatsiooni kollektsiooniga “Kaamoslik Suvi” Tallinn Fashion Week’il, Salme Kultuurikeskus, Tallinn Fashion Week Hõbenõela auhind, autoriehted K. Summatavetilt, 26.10.2013
Osalemine FIBITi moeshow’l “Kaamos”, Eesti kaasaegse moekunsti esitlemine, Viru Keskus, 11.10.2013
Osalemine moenäitusel “Kaamos. Eesti mood täna.”, Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum, 27.09. – 24.11.2013
Raamat ”Kaamos. Eesti mood täna/Fashion Now: Estonia”, moefotod kollektsioonist “HALO” lk 186 – 189, 2013
Moenäitus “HALO”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, autoriehted Kärt Summatavetilt, Eesti saatkond Helsingis, 29.05. – 29.10.2013
Loomingulise moekollektsiooniga “HALO” esinemine Tallinn Fashion Week’il, Telliskivi Loomelinnak, Tallinn Fashion Week Hõbenõela nominent, autoriehted K. Summatavetilt, 26.10.2012
Osalemine näitusel “Mood ja külm sõda”, 5 moekomplekti – rekonstruktsioonid Tallinna Moemaja Siluettide põhjal, erakogu, Kumu kunstimuuseum,
14.09.2012 – 20.01.2013
Moeäitus “Valge pulm. Hall argipäev”, moekollektsioonid ja suureformaadilised moefotod, autoriehted K. Summatavetilt – toimus programmi World Design Capital Helsinki 2012 – Estonia meets design capital raames, Eesti Maja Helsingis,
20.01. – 14.02.2012
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
27.01.2016 — 29.01.2016
KTI Avatud loeng: Joanna Figiel: kunstnike karjäärivõimalustest
Kunstikultuuri teaduskond
KTI ja KKEK avatud loengute sarja järgmine külaline on Joanna Figiel (London City University), kes peab avaliku loengu 27. jaanuaril kell 18 Teaduste Akadeemia suures saalis (Kohtu tn 6) ning viib läbi töötoa koos Airi Triisbergiga 29. jaanuaril Kunstiteaduse instituudis (töötoa info ja registreerimine vt all)
——————————————————————————-
Joanna Figieli avalik loeng kunstnike karjäärivõimalustest
——————————————————————————-
Olete oodatud kolmapäeval, 27.01.2016 kell 18:00 Teaduste Akadeemia saali Joanna Figieli (London City University) avalikule loengule, mis annab ülevaade nii tänastest kui ka ajaloolistest sündmustest, mis puudutavad kunstnike, kultuuritöötajate ja loovtöö tegijate elatise teenimist, ellujäämise ja tähendusrikka loovkarjääri ühendamist.
Joanna Figiel püüab vastata küsimustele: mida tähendab kunstnikuna töötamine? Mida tähendab naiskunstnikuna töötamine? Milline on kunstnike ja kultuuritöötajate klassikuuluvus? Millised on loovtöötajate kogemused teose valmimise protsessis ja tavalised komistuskivid igasuguses loomingulises töös? Kuivõrd funktsioneerib kunsti tegemine autentse eneseväljendusvormina?
Lektor annab ülevaate kunstitöötajate liikumiste ideoloogiatest ja poliitilistest eesmärkidest läbi aegade ning vaatleb lähemalt paari silmapaistvat juhtumit Poolast (“Metropolitan Factory” koostöös Stevphen Shukaitisega, Varssavi Kodanike Kaasaegse Kunsti Foorumi juhtum, naiskunstnike ja -kunstitöötajate tööelu-spetsiifikast) ning Precarious Workers Brigade’ist Londonis. Kokkuvõttes püüab Figiel pakkuda lahendusi ja viise, kuidas saaksid kunstitöötajad üheskoos seista paremate töötingimuste eest.
Joanna Figiel on Kultuuripoliitika Halduse Keskuse doktorant Londoni City Universitys. Ta uurib peamiselt töö, prekaarsuse ja loometöö sektorite poliitika muutuvaid struktuure. Figiel on lõpetanud magistriõpingud Goldsmiths kolledži Kultuuriuuringute Keskuses. Ta kuulub ajakirja ephemera toimetuskolleegiumisse, lisaks on ellu kutsunud grupeeringud nagu Varssavi Kodanike Kaasaegse Kunsti Foorum ja Precarious Workers Brigade Suurbritannias. Ta teeb koostööd Free/Slow University of Warsawile ja ArtLeaks kollektiiviga. Figieli värskeim toimetis on pühendatud töötajate küsitlustele ja kollektiivprojektidele, mis uurivad loovtöötajate elatiseteenimise argipäeva linnakeskkonnas.
Loeng toimub inglise keeles. Vaata ka loengu lehte Facebookis.
Joanna Figiel ja Airi Triisberg viivad Kunstiteaduse instituudis läbi ka töötoa, mis toimub 29. jaanuaril algusega kell 10.15, Suur-Kloostri 11, ruumis 103. Registreerimiseks kirjutage palun rebeka@cca.ee. Inglise keelse töötoa kirjeldust ja lugemist vaata kirja lõpus.
Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse instituut koostöös Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusega korraldavad 2015/2016 õppeaastal avalike loengute ja seminaride seeria, kuhu on kutsutakse esinema kaasaegse kunstimaailma olulisemad kuraatorid, kriitikud ja teoreetikud. Kõikidele loengutele eelnevad külalise kirjutatu lugemisgrupid kõigile huvilistele KKEKi kontoris. Joanna Figiel on 2016. aasta esimene lektor. Veebruaris tuleb Orit Gat, märtsis Carolyn Christov-Bakargiev, mais Jörg Heiser ja oodata on ka üllatusi.
Loenguseeriat toetavad Eesti Kultuurkapital ja Kultuuriministeerium.
———————————————————————————-
Joanna Figiel public lecture on artistic work
———————————————————————————-
On Wensday, January 27th 6PM we are pleased to host Joanna Figiel (London City University) who will hold an open lecture on artistic work. The lecture will take place at the main hall of Estonian Academy of Sciences, Kohtu 6.
„This short lecture will attempt to overview, and engage with, the vast array of issues faced – currently and historically – by those trying to make a living, pursue a meaningful career or simply survive in the sphere of artistic, cultural and creative work.
What does it mean to work as an artist? What does it mean to work as a female artist?
What is the class composition of artistic and cultural work? What are the lived realities of production for creative workers and different forms of subjectivation occurring in forms of creative labour? How does artistic labour function as a form of authentic self-expression?
To ask and engage with the above, as well as other related questions, I will firstly look at the general history of art workers movements, ideologies and politics, and further turn to a number of recent projects exploring and engaging with these issues.
To name a few, I will:
-bring together existing accounts addressing the politics of cultural and creative work and the findings of the “Metropolitan Factory” research project, developed in collaboration with S.Shukaitis.
-discuss the work of Citizens Forum for Contemporary Arts in Warsaw, Poland and the subsequent publication of the “Black Book of Work in the Arts” of which I was co-editor. (“Czarna Ksiega Polskich Artystow”)
-summarize a portion of findings from the recently completed, 2-year long, “Art Factory” research project of the Free/Slow University of Warsaw examining the distribution of capital(s) in Polish art-world, with the specific focus on issues of female workers and artists
-look back at the ongoing practices and shared tools developed by the Carrotworkers Collective and the Precarious Workers Brigade in London, UK.
Finally, I will give some examples of how we can take responsibility – but whose responsibility is it? – to step out for art workers’ rights and working conditions in the current political climate of neoliberalism and generalized precarity.“
Joanna Figiel is a doctoral candidate at the Centre for Culture Policy Management, City University, London. Her research focuses on the changing compositions of labour, precarity, and policy in the creative and cultural sectors. She completed her MA at the Centre for Cultural Studies, Goldsmiths. Joanna is a member of the editorial collective of the journal ephemera: theory and politics in organization, organizes with groups including the Citizen’s Forum for Contemporary Art in Poland and PWB in the UK, and collaborates with Free/Slow University of Warsaw and the ArtLeaks collective. She recently completed work on a special issue of a journal dedicated to workers’ inquiry and a collective research project exploring the practicalities of making a living as a creative worker in the city.
——————————————————————————————
A workshop about the relationships of art and work.
——————————————————————————————
Joanna Figiel and Airi Triisberg will also be holding a workshop at the Institute of Art History on January 29th, 10.15 AM (Suur-Kloostri 11, room 103). For participation please email to Rebeka Põldsam (rebeka@cca.ee)
In this workshop, we will discuss how the problems of precarious labour are manifested and contested in the context of contemporary art practice. By examining examples of labour organising in the art field, we will discuss how precarity is addressed and conceptualised by art and cultural workers.
The workshop will focus on two themes in particular. In the first part, we will discuss how art workers relate to the modes of subjectivation that are typical to neoliberal economy. In this context, we will ask what is the role of art education in shaping these subjectivities and how could the imperatives of competition and individuality be contested. How can we manage our individual expectations and ambitions vs the reality of the art world/art economy, individuality vs collectivity ?
In the second part of the workshop we will look at concrete practices and strategies used by art workers initiatives that are currently active. What kind of tools do art workers use when seeking to change precarious working conditions in their local contexts? Which strategies are successful and where are their limits?
Recommended reading
Maarin Mürk, Maria-Kristiina Soomre, Airi Triisberg, Kõigepealt saame rikkaks, siis hakkame õiglaseks?
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/koigepealt-saame-rikkaks-siis-hakkame-oiglaseks/
Precarious Workers Brigade, Training for Exploitation? Towards an alternative curriculum
Joanna Figiel, On the Citizen Forum for Contemporary Arts
https://artsleaks.files.wordpress.com/2012/09/joanna_figiel_artleaks_gazette_2.pdf
Airi Triisberg, Art Workers Movement in Tallinn: the Politics of Disidentification
Art Factory Polish survey/ report excerpt http://issuu.com/beczmiana/docs/the_art_factory
Further readings:
Airi Triisberg’s -Estonian text about the recent organising in Estonia
PWB Alternative Curriculum ? https://carrotworkers.wordpress.com/2012/05/02/training-for-exploitation-towards-an-alternative-curriculum/
Counter-internship guide ? https://carrotworkers.wordpress.com/counter-internship-guide/
Citizen forum https://artsleaks.files.wordpress.com/2012/09/joanna_figiel_artleaks_gazette_2.pdf
WAGE?
Bulletpoints to think about:
thinking of ones artistic practice as labor, are artist workers?
artist income
content of their art academies’ curriculum
expectations vs reality of the art world/art economy
precarity
competition vs individuality
internalisig/personalising systemic issues
collectivity? do artists and collectives work? what are the limits of collectivity? issues/limits of unionising
burnout/work-life balance
Possible steps:
– working through examples of practices and initiatives. can we examine them critically?
– creating a problem list / offering ideas for a toolbox – creating a toolbox together?
– mapping precarity
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
KTI Avatud loeng: Joanna Figiel: kunstnike karjäärivõimalustest
Kolmapäev 27 jaanuar, 2016 — Reede 29 jaanuar, 2016
Kunstikultuuri teaduskond
KTI ja KKEK avatud loengute sarja järgmine külaline on Joanna Figiel (London City University), kes peab avaliku loengu 27. jaanuaril kell 18 Teaduste Akadeemia suures saalis (Kohtu tn 6) ning viib läbi töötoa koos Airi Triisbergiga 29. jaanuaril Kunstiteaduse instituudis (töötoa info ja registreerimine vt all)
——————————————————————————-
Joanna Figieli avalik loeng kunstnike karjäärivõimalustest
——————————————————————————-
Olete oodatud kolmapäeval, 27.01.2016 kell 18:00 Teaduste Akadeemia saali Joanna Figieli (London City University) avalikule loengule, mis annab ülevaade nii tänastest kui ka ajaloolistest sündmustest, mis puudutavad kunstnike, kultuuritöötajate ja loovtöö tegijate elatise teenimist, ellujäämise ja tähendusrikka loovkarjääri ühendamist.
Joanna Figiel püüab vastata küsimustele: mida tähendab kunstnikuna töötamine? Mida tähendab naiskunstnikuna töötamine? Milline on kunstnike ja kultuuritöötajate klassikuuluvus? Millised on loovtöötajate kogemused teose valmimise protsessis ja tavalised komistuskivid igasuguses loomingulises töös? Kuivõrd funktsioneerib kunsti tegemine autentse eneseväljendusvormina?
Lektor annab ülevaate kunstitöötajate liikumiste ideoloogiatest ja poliitilistest eesmärkidest läbi aegade ning vaatleb lähemalt paari silmapaistvat juhtumit Poolast (“Metropolitan Factory” koostöös Stevphen Shukaitisega, Varssavi Kodanike Kaasaegse Kunsti Foorumi juhtum, naiskunstnike ja -kunstitöötajate tööelu-spetsiifikast) ning Precarious Workers Brigade’ist Londonis. Kokkuvõttes püüab Figiel pakkuda lahendusi ja viise, kuidas saaksid kunstitöötajad üheskoos seista paremate töötingimuste eest.
Joanna Figiel on Kultuuripoliitika Halduse Keskuse doktorant Londoni City Universitys. Ta uurib peamiselt töö, prekaarsuse ja loometöö sektorite poliitika muutuvaid struktuure. Figiel on lõpetanud magistriõpingud Goldsmiths kolledži Kultuuriuuringute Keskuses. Ta kuulub ajakirja ephemera toimetuskolleegiumisse, lisaks on ellu kutsunud grupeeringud nagu Varssavi Kodanike Kaasaegse Kunsti Foorum ja Precarious Workers Brigade Suurbritannias. Ta teeb koostööd Free/Slow University of Warsawile ja ArtLeaks kollektiiviga. Figieli värskeim toimetis on pühendatud töötajate küsitlustele ja kollektiivprojektidele, mis uurivad loovtöötajate elatiseteenimise argipäeva linnakeskkonnas.
Loeng toimub inglise keeles. Vaata ka loengu lehte Facebookis.
Joanna Figiel ja Airi Triisberg viivad Kunstiteaduse instituudis läbi ka töötoa, mis toimub 29. jaanuaril algusega kell 10.15, Suur-Kloostri 11, ruumis 103. Registreerimiseks kirjutage palun rebeka@cca.ee. Inglise keelse töötoa kirjeldust ja lugemist vaata kirja lõpus.
Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse instituut koostöös Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusega korraldavad 2015/2016 õppeaastal avalike loengute ja seminaride seeria, kuhu on kutsutakse esinema kaasaegse kunstimaailma olulisemad kuraatorid, kriitikud ja teoreetikud. Kõikidele loengutele eelnevad külalise kirjutatu lugemisgrupid kõigile huvilistele KKEKi kontoris. Joanna Figiel on 2016. aasta esimene lektor. Veebruaris tuleb Orit Gat, märtsis Carolyn Christov-Bakargiev, mais Jörg Heiser ja oodata on ka üllatusi.
Loenguseeriat toetavad Eesti Kultuurkapital ja Kultuuriministeerium.
———————————————————————————-
Joanna Figiel public lecture on artistic work
———————————————————————————-
On Wensday, January 27th 6PM we are pleased to host Joanna Figiel (London City University) who will hold an open lecture on artistic work. The lecture will take place at the main hall of Estonian Academy of Sciences, Kohtu 6.
„This short lecture will attempt to overview, and engage with, the vast array of issues faced – currently and historically – by those trying to make a living, pursue a meaningful career or simply survive in the sphere of artistic, cultural and creative work.
What does it mean to work as an artist? What does it mean to work as a female artist?
What is the class composition of artistic and cultural work? What are the lived realities of production for creative workers and different forms of subjectivation occurring in forms of creative labour? How does artistic labour function as a form of authentic self-expression?
To ask and engage with the above, as well as other related questions, I will firstly look at the general history of art workers movements, ideologies and politics, and further turn to a number of recent projects exploring and engaging with these issues.
To name a few, I will:
-bring together existing accounts addressing the politics of cultural and creative work and the findings of the “Metropolitan Factory” research project, developed in collaboration with S.Shukaitis.
-discuss the work of Citizens Forum for Contemporary Arts in Warsaw, Poland and the subsequent publication of the “Black Book of Work in the Arts” of which I was co-editor. (“Czarna Ksiega Polskich Artystow”)
-summarize a portion of findings from the recently completed, 2-year long, “Art Factory” research project of the Free/Slow University of Warsaw examining the distribution of capital(s) in Polish art-world, with the specific focus on issues of female workers and artists
-look back at the ongoing practices and shared tools developed by the Carrotworkers Collective and the Precarious Workers Brigade in London, UK.
Finally, I will give some examples of how we can take responsibility – but whose responsibility is it? – to step out for art workers’ rights and working conditions in the current political climate of neoliberalism and generalized precarity.“
Joanna Figiel is a doctoral candidate at the Centre for Culture Policy Management, City University, London. Her research focuses on the changing compositions of labour, precarity, and policy in the creative and cultural sectors. She completed her MA at the Centre for Cultural Studies, Goldsmiths. Joanna is a member of the editorial collective of the journal ephemera: theory and politics in organization, organizes with groups including the Citizen’s Forum for Contemporary Art in Poland and PWB in the UK, and collaborates with Free/Slow University of Warsaw and the ArtLeaks collective. She recently completed work on a special issue of a journal dedicated to workers’ inquiry and a collective research project exploring the practicalities of making a living as a creative worker in the city.
——————————————————————————————
A workshop about the relationships of art and work.
——————————————————————————————
Joanna Figiel and Airi Triisberg will also be holding a workshop at the Institute of Art History on January 29th, 10.15 AM (Suur-Kloostri 11, room 103). For participation please email to Rebeka Põldsam (rebeka@cca.ee)
In this workshop, we will discuss how the problems of precarious labour are manifested and contested in the context of contemporary art practice. By examining examples of labour organising in the art field, we will discuss how precarity is addressed and conceptualised by art and cultural workers.
The workshop will focus on two themes in particular. In the first part, we will discuss how art workers relate to the modes of subjectivation that are typical to neoliberal economy. In this context, we will ask what is the role of art education in shaping these subjectivities and how could the imperatives of competition and individuality be contested. How can we manage our individual expectations and ambitions vs the reality of the art world/art economy, individuality vs collectivity ?
In the second part of the workshop we will look at concrete practices and strategies used by art workers initiatives that are currently active. What kind of tools do art workers use when seeking to change precarious working conditions in their local contexts? Which strategies are successful and where are their limits?
Recommended reading
Maarin Mürk, Maria-Kristiina Soomre, Airi Triisberg, Kõigepealt saame rikkaks, siis hakkame õiglaseks?
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/koigepealt-saame-rikkaks-siis-hakkame-oiglaseks/
Precarious Workers Brigade, Training for Exploitation? Towards an alternative curriculum
Joanna Figiel, On the Citizen Forum for Contemporary Arts
https://artsleaks.files.wordpress.com/2012/09/joanna_figiel_artleaks_gazette_2.pdf
Airi Triisberg, Art Workers Movement in Tallinn: the Politics of Disidentification
Art Factory Polish survey/ report excerpt http://issuu.com/beczmiana/docs/the_art_factory
Further readings:
Airi Triisberg’s -Estonian text about the recent organising in Estonia
PWB Alternative Curriculum ? https://carrotworkers.wordpress.com/2012/05/02/training-for-exploitation-towards-an-alternative-curriculum/
Counter-internship guide ? https://carrotworkers.wordpress.com/counter-internship-guide/
Citizen forum https://artsleaks.files.wordpress.com/2012/09/joanna_figiel_artleaks_gazette_2.pdf
WAGE?
Bulletpoints to think about:
thinking of ones artistic practice as labor, are artist workers?
artist income
content of their art academies’ curriculum
expectations vs reality of the art world/art economy
precarity
competition vs individuality
internalisig/personalising systemic issues
collectivity? do artists and collectives work? what are the limits of collectivity? issues/limits of unionising
burnout/work-life balance
Possible steps:
– working through examples of practices and initiatives. can we examine them critically?
– creating a problem list / offering ideas for a toolbox – creating a toolbox together?
– mapping precarity
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
29.01.2016 — 31.01.2016
Loomehäkk kutsub osalema!
Juba 29-31. jaanuaril toimub Tallinnas Eesti esimene loomealade
hackathon, kus üle 100 inimese hakkavad arendama digitaalseid rakendusi
loovaladel.
Loomehäkk toob kokku IT- ja loomeinimesed ning äriarendajad, et 48 tunni
jooksul luua uusi tooteid ja teenuseid valdkondades nagu mängundus,
filmitööstus, kultuuripärand, muusika, disain, televisioon, kunst,
kirjandus ja etenduskunstid.
Loomehäkile võib tulla oma idee ja meeskonnaga, aga ka teiste
arendusmõtteid kuulama ja mõne huvitava tiimiga liituma. Meeskondi
juhendavad kodu- ja välismaised loomevaldkonna tippmentorid ja
iduettevõtluse eksperdid.
Kõik hackathoni partnerid pakuvad oma valdkonnas välja probleeme,
arenguvõimalusi või trende, mille ümber Loomehäkil osalejaid oma tooteid ja
teenuseid arendada saavad. Reede pärastlõunal esitletakse ideid,
moodustatakse meeskonnad ja asutakse mentorite juhendamisel häkkima.
Pühapäeva õhtul esitletakse tulemusi žüriile, kes valib välja parimad ja
jagab osalejatele võimsaid auhindu.
Loomehäki partnerid on Digix, IGDA, GameFounders, Eesti Digikeskus,
Creative Mobile, Tallinna Ülikool, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti
Muusikaakadeemia, Estonian Business School, Tartu Ülikooli Viljandi
Kultuuriakadeemia, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor, Music Estonia, PÖFF,
Eesti Filmi instituut, ERR, Brand Manual, Eesti Telekom/VUNK, Eesti Rahva
Muuseum.
Sündmusel osalemine on tudengitele tasuta. Registreerumisel tuleb kasutada
oma ülikooli sooduskoodi EKA2016 ning kohapeal esitada õppuri staatust
tõendav dokument.
Registreeri sündmusele siin https://www.amiando.com/ORFXBGMÜritusele
Täiendav info aadressil: https://www.facebook.com/events/1171478069548695/
Kontaktisik: Marek Mühlberg, marekm@tlu.ee, +372 5510204
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Loomehäkk kutsub osalema!
Reede 29 jaanuar, 2016 — Pühapäev 31 jaanuar, 2016
Juba 29-31. jaanuaril toimub Tallinnas Eesti esimene loomealade
hackathon, kus üle 100 inimese hakkavad arendama digitaalseid rakendusi
loovaladel.
Loomehäkk toob kokku IT- ja loomeinimesed ning äriarendajad, et 48 tunni
jooksul luua uusi tooteid ja teenuseid valdkondades nagu mängundus,
filmitööstus, kultuuripärand, muusika, disain, televisioon, kunst,
kirjandus ja etenduskunstid.
Loomehäkile võib tulla oma idee ja meeskonnaga, aga ka teiste
arendusmõtteid kuulama ja mõne huvitava tiimiga liituma. Meeskondi
juhendavad kodu- ja välismaised loomevaldkonna tippmentorid ja
iduettevõtluse eksperdid.
Kõik hackathoni partnerid pakuvad oma valdkonnas välja probleeme,
arenguvõimalusi või trende, mille ümber Loomehäkil osalejaid oma tooteid ja
teenuseid arendada saavad. Reede pärastlõunal esitletakse ideid,
moodustatakse meeskonnad ja asutakse mentorite juhendamisel häkkima.
Pühapäeva õhtul esitletakse tulemusi žüriile, kes valib välja parimad ja
jagab osalejatele võimsaid auhindu.
Loomehäki partnerid on Digix, IGDA, GameFounders, Eesti Digikeskus,
Creative Mobile, Tallinna Ülikool, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti
Muusikaakadeemia, Estonian Business School, Tartu Ülikooli Viljandi
Kultuuriakadeemia, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor, Music Estonia, PÖFF,
Eesti Filmi instituut, ERR, Brand Manual, Eesti Telekom/VUNK, Eesti Rahva
Muuseum.
Sündmusel osalemine on tudengitele tasuta. Registreerumisel tuleb kasutada
oma ülikooli sooduskoodi EKA2016 ning kohapeal esitada õppuri staatust
tõendav dokument.
Registreeri sündmusele siin https://www.amiando.com/ORFXBGMÜritusele
Täiendav info aadressil: https://www.facebook.com/events/1171478069548695/
Kontaktisik: Marek Mühlberg, marekm@tlu.ee, +372 5510204
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
18.01.2016 — 22.01.2016
Vana-Võidu mõisast leitud Herculaneumi maalingute koopiad!
Muinsuskaitse ja konserveerimine
EKA muinsuskaitse osakonna praktika käigus leiti Vana-Võidu mõisa väikeses saalis mõisa ehitusaegsed maalingud. Hilisklassitsistlik mõis on oma praegusel kujul valminud 19.sajandi keskpaigas. Maalingute näol on tegemist väga kõrgekvaliteediliste koopiatega Herculaneumist. Mõis kuulus von Strykide perekonnale ning maalingud vastavad naabruses asuvate Suure-Kõpu Pompei koopiate ja Voltveti antiikatribuutikat kasutavate maalingute ringile – kõik kolm mõisa kuulusid samale perekonnale ning valmisid samal ajal.
Vana-Võidu maalingud järgivad tüüpilist antiikset seinaviimistlusskeemi: alumises tsoonis on marmoreeritud lambrii, kesktsooni moodustavad suured paneelid ning seinte ülemisse, friisi ossa on maalitud figuraalkompositsioonid.
Täpsem ülevaade ERR-i uudisteportaalist ja TV3 uudistest.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
Vana-Võidu mõisast leitud Herculaneumi maalingute koopiad!
Esmaspäev 18 jaanuar, 2016 — Reede 22 jaanuar, 2016
Muinsuskaitse ja konserveerimine
EKA muinsuskaitse osakonna praktika käigus leiti Vana-Võidu mõisa väikeses saalis mõisa ehitusaegsed maalingud. Hilisklassitsistlik mõis on oma praegusel kujul valminud 19.sajandi keskpaigas. Maalingute näol on tegemist väga kõrgekvaliteediliste koopiatega Herculaneumist. Mõis kuulus von Strykide perekonnale ning maalingud vastavad naabruses asuvate Suure-Kõpu Pompei koopiate ja Voltveti antiikatribuutikat kasutavate maalingute ringile – kõik kolm mõisa kuulusid samale perekonnale ning valmisid samal ajal.
Vana-Võidu maalingud järgivad tüüpilist antiikset seinaviimistlusskeemi: alumises tsoonis on marmoreeritud lambrii, kesktsooni moodustavad suured paneelid ning seinte ülemisse, friisi ossa on maalitud figuraalkompositsioonid.
Täpsem ülevaade ERR-i uudisteportaalist ja TV3 uudistest.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink