AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
õpitoa juhendamine Porto Ülikoolis
07.09.2014 — 09.09.2014
õpitoa juhendamine Porto Ülikoolis
Muinsuskaitse ja konserveerimine
EKA
muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna dotsendi Hilkka Hiiopi välislähetus.
Urbino, Liege ja
Porto Ülikoolide professorite initsiatiivil alustati juba aastaid tagasi
projektiga, mis tegeleb lõuendalusel maalide erinevate dubleerimismeetoditega.
Dubleerimine on olnud maalirestaureerimises traditsiooniliselt tavapärane
tegevus, mille tulemusel kantakse vana lõuend üle uuele. Tänases
konserveerimises kasutatakse dubleerimist märksa vähem, kuna see rikub
originaalmaali autentse materjali. Siiski on pika
restaureerimisajaloo vältel suur osa lõuendmaale selle protsessi läbi teinud
ning konservaatoritena peame tundma traditsioonilisi konserveerimisvõtteid.
Euroopa on olnud
ajalooliselt jagatud kolme meetodi vahel: põhjapool Alpe on kasutatud vahapõhist
dubleerimist, lõunapool Alpe jahupasta põhist dubleerimist ning Vene
traditsioon on tuginenud Volga jões ujuva tuurakala liimi põhisele
dubleerimismeetodile. Õpitoa raames
demonstreerisid Euroopa ülikoolide õppejõud erinevaid traditsioonilisi ja
kaasaegseid sünteetilistele liimainetele ning kõrgtehnoloogilistele vahenditele
tuginevaid meetodeid.
Erasmuse programmi raames läbiviidud õpitubadest esimene
toimus 2013 aastal Liege’i Ülikoolis, sellel aastal viidi see läbi Portos ning
aastal 2015 on võõrustajaks Urbino Ülikool. Õppes osales mõlemal aastal ligi 50 tudengit
üle Euroopa. EKA dotsendi Hilkka Hiiopi roll oli tutvustada ja demonstreerida
Vene traditsioonile tuginevat kalaliimi tehnoloogiat, mis on olnud ka Eesti
konserveerimise alusmetoodika. Lähiajal
on ilmumas ka erinevaid dubleerimismeetodeid analüüsiv publikatsioon.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
õpitoa juhendamine Porto Ülikoolis
Pühapäev 07 september, 2014 — Teisipäev 09 september, 2014
Muinsuskaitse ja konserveerimine
EKA
muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna dotsendi Hilkka Hiiopi välislähetus.
Urbino, Liege ja
Porto Ülikoolide professorite initsiatiivil alustati juba aastaid tagasi
projektiga, mis tegeleb lõuendalusel maalide erinevate dubleerimismeetoditega.
Dubleerimine on olnud maalirestaureerimises traditsiooniliselt tavapärane
tegevus, mille tulemusel kantakse vana lõuend üle uuele. Tänases
konserveerimises kasutatakse dubleerimist märksa vähem, kuna see rikub
originaalmaali autentse materjali. Siiski on pika
restaureerimisajaloo vältel suur osa lõuendmaale selle protsessi läbi teinud
ning konservaatoritena peame tundma traditsioonilisi konserveerimisvõtteid.
Euroopa on olnud
ajalooliselt jagatud kolme meetodi vahel: põhjapool Alpe on kasutatud vahapõhist
dubleerimist, lõunapool Alpe jahupasta põhist dubleerimist ning Vene
traditsioon on tuginenud Volga jões ujuva tuurakala liimi põhisele
dubleerimismeetodile. Õpitoa raames
demonstreerisid Euroopa ülikoolide õppejõud erinevaid traditsioonilisi ja
kaasaegseid sünteetilistele liimainetele ning kõrgtehnoloogilistele vahenditele
tuginevaid meetodeid.
Erasmuse programmi raames läbiviidud õpitubadest esimene
toimus 2013 aastal Liege’i Ülikoolis, sellel aastal viidi see läbi Portos ning
aastal 2015 on võõrustajaks Urbino Ülikool. Õppes osales mõlemal aastal ligi 50 tudengit
üle Euroopa. EKA dotsendi Hilkka Hiiopi roll oli tutvustada ja demonstreerida
Vene traditsioonile tuginevat kalaliimi tehnoloogiat, mis on olnud ka Eesti
konserveerimise alusmetoodika. Lähiajal
on ilmumas ka erinevaid dubleerimismeetodeid analüüsiv publikatsioon.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
28.08.2014 — 30.08.2014
Kolga mõisa uuringud
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Väliuuringud: Kaarel Truu, Maris Mändel
Siseviimistlusuuringud: Hilkka Hiiop,
Kristina Aas, Kaisa-Piia Pedajas, Helen Volber
Kolga mõis on
suurimaid klassitsistlikke mõisahooneid Eestis.Tänasel mõisa peahoonel on kaks
peamist ehitusperioodi – 18.sajandi II pool
ja 19. sajandi I pool. Mõis väärib esiletõstmist nii selle suuruse kui
valdajate tõttu – Eesti oludes on Kolga tõeline hiigelmõis ning tema omanikeks
on olnud nii De la Gardie’d kui Stenbockid.
Kooliaasta sissejuhataval nädalal viis EKA
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond pea täies koosseisus (kokku ligi 50
inimest) läbi selle Eesti ühe võimsama arhitektuurimälestise siseviimistluse ja
ehituskehandi uuringud. Kurbusega peab tõdema, et Kolga mõisa keeruline
lähiajalugu on hävitanud suurema osa hoone uhkest siseviimistlusest – tänaseks
on säilinud vaid väikesed fragmendid kunagistest erakordselt kõrge kvaliteediga
klassitsistlikest ja historitsistlikest viimistluskihtidest. Siiski suutsime
praktika käigus tuvastada fragmentide ulatuse ja stratigraafia ning jäi üle
vaid nentida mõisa kunagiste väärikate omanike peent kunstimeelt.
Erandi moodustab Kolga mõisa kabelina
tuntud ruum, mille siseviimistlus on säilinud pea puutumatuna tänaseni. Seda
ruumi on peetud siinse klassitsismi üheks absoluutseks tipuks. Uuringute
tulemusel selgus siiski, et tõenäoliselt on tegemist hoopis historitsismi
perioodi ehk 19. sajandi lõppu kuuluva viimistluskihiga, mille kõrge kvaliteet
ja maitsemeel on muljetavaldavad. Ehkki kabeli päritolu, aeg ja autor on seni
tuvastamata, lubavad esialgsed andmed seda seostada ühe kummalisema kujuga meie
kultuuriloos – krahv Eric von Stenbockiga. Tema inglise taust, liikumine
toonases briti kõrgkultuuri ringkonnas koos Oscar Wilde’i, Aubrey Beardsley ja
prerafaeliitidega, millele lisandus dekadentlik ja ohjeldamatu elulaad ning õudusromaanide kirjutamine, võiks olla
selgituseks ka kabeliruumi erilisusele siinses kultuuriruumis.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
Kolga mõisa uuringud
Neljapäev 28 august, 2014 — Laupäev 30 august, 2014
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Väliuuringud: Kaarel Truu, Maris Mändel
Siseviimistlusuuringud: Hilkka Hiiop,
Kristina Aas, Kaisa-Piia Pedajas, Helen Volber
Kolga mõis on
suurimaid klassitsistlikke mõisahooneid Eestis.Tänasel mõisa peahoonel on kaks
peamist ehitusperioodi – 18.sajandi II pool
ja 19. sajandi I pool. Mõis väärib esiletõstmist nii selle suuruse kui
valdajate tõttu – Eesti oludes on Kolga tõeline hiigelmõis ning tema omanikeks
on olnud nii De la Gardie’d kui Stenbockid.
Kooliaasta sissejuhataval nädalal viis EKA
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond pea täies koosseisus (kokku ligi 50
inimest) läbi selle Eesti ühe võimsama arhitektuurimälestise siseviimistluse ja
ehituskehandi uuringud. Kurbusega peab tõdema, et Kolga mõisa keeruline
lähiajalugu on hävitanud suurema osa hoone uhkest siseviimistlusest – tänaseks
on säilinud vaid väikesed fragmendid kunagistest erakordselt kõrge kvaliteediga
klassitsistlikest ja historitsistlikest viimistluskihtidest. Siiski suutsime
praktika käigus tuvastada fragmentide ulatuse ja stratigraafia ning jäi üle
vaid nentida mõisa kunagiste väärikate omanike peent kunstimeelt.
Erandi moodustab Kolga mõisa kabelina
tuntud ruum, mille siseviimistlus on säilinud pea puutumatuna tänaseni. Seda
ruumi on peetud siinse klassitsismi üheks absoluutseks tipuks. Uuringute
tulemusel selgus siiski, et tõenäoliselt on tegemist hoopis historitsismi
perioodi ehk 19. sajandi lõppu kuuluva viimistluskihiga, mille kõrge kvaliteet
ja maitsemeel on muljetavaldavad. Ehkki kabeli päritolu, aeg ja autor on seni
tuvastamata, lubavad esialgsed andmed seda seostada ühe kummalisema kujuga meie
kultuuriloos – krahv Eric von Stenbockiga. Tema inglise taust, liikumine
toonases briti kõrgkultuuri ringkonnas koos Oscar Wilde’i, Aubrey Beardsley ja
prerafaeliitidega, millele lisandus dekadentlik ja ohjeldamatu elulaad ning õudusromaanide kirjutamine, võiks olla
selgituseks ka kabeliruumi erilisusele siinses kultuuriruumis.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
18.08.2014 — 20.08.2014
Haljala kiriku uuringud
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendajad: Anneli Randla, Hilkka Hiiop
EKA muinsuskaitse ja konserveerimise
osakonna magistrandide siseviimistlusuuringute praktika Haljala kirikus tõi
päevavalgele maalingud võidukaarel ja piilaritel.
Haljala kirik on Virumaa keskaegsete
kirikute seas üks omapärasemaid. Selgelt kaitsefunktsioonile orienteerituna
kuulub ta otsapidi militaararhitektuuri valdkonda.
Kirik on praegusel kujul nelinurkse
võlvitud kooriruumi, sellega põhjaküljel liituva käärkambri, avara
kolmelöövilise pikihoone ja kõrge läänetorniga kavatis.
Kiriku kooriruum ja käärkamber rajati u. 1430–1440,
mõnekümne aasta pärast ehitati ja võlviti pikihoone. Pikihoone plaan ja võlvid
on silmatorkavalt ebakorrapärased, mis annab kirikule eriti arhailise ilme.
Seda võimendavad omakorda 1998. aastal kirikus toimunud põlengu tagajärjel tahmunud
pikihoone seinad ja võlvid.
Haljala kirikus on läbi viidud
ehitusarheoloogilisi uuringuid, kuid siseviimistlusega ei ole varem tegeletud –
see andis põhjuse otsida kirikus ajaloolist dekoori, sh maalinguid. Ja tõepoolest, kiriku
varasemast viimistluskihist need ka võidukaarelt ja piilaritelt leiti.
Maalingud on oma tüübilt lihtsad kvaadrid,
kuid erinevalt Eestis seni valdavalt tuntud punase ookriga teostatud ornamentidest
on Haljala kirikust leitud maalingud hallides toonides. Tänu kirkiuõpetaja
Margit Nirgi initsiatiivile ja aktiivsusele on lootust, et võidukaare maalingud
avatakse peatselt ka täies mahus ning Eesti on taas rikkam ühe maalitud kiriku
võrra!
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
Haljala kiriku uuringud
Esmaspäev 18 august, 2014 — Kolmapäev 20 august, 2014
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendajad: Anneli Randla, Hilkka Hiiop
EKA muinsuskaitse ja konserveerimise
osakonna magistrandide siseviimistlusuuringute praktika Haljala kirikus tõi
päevavalgele maalingud võidukaarel ja piilaritel.
Haljala kirik on Virumaa keskaegsete
kirikute seas üks omapärasemaid. Selgelt kaitsefunktsioonile orienteerituna
kuulub ta otsapidi militaararhitektuuri valdkonda.
Kirik on praegusel kujul nelinurkse
võlvitud kooriruumi, sellega põhjaküljel liituva käärkambri, avara
kolmelöövilise pikihoone ja kõrge läänetorniga kavatis.
Kiriku kooriruum ja käärkamber rajati u. 1430–1440,
mõnekümne aasta pärast ehitati ja võlviti pikihoone. Pikihoone plaan ja võlvid
on silmatorkavalt ebakorrapärased, mis annab kirikule eriti arhailise ilme.
Seda võimendavad omakorda 1998. aastal kirikus toimunud põlengu tagajärjel tahmunud
pikihoone seinad ja võlvid.
Haljala kirikus on läbi viidud
ehitusarheoloogilisi uuringuid, kuid siseviimistlusega ei ole varem tegeletud –
see andis põhjuse otsida kirikus ajaloolist dekoori, sh maalinguid. Ja tõepoolest, kiriku
varasemast viimistluskihist need ka võidukaarelt ja piilaritelt leiti.
Maalingud on oma tüübilt lihtsad kvaadrid,
kuid erinevalt Eestis seni valdavalt tuntud punase ookriga teostatud ornamentidest
on Haljala kirikust leitud maalingud hallides toonides. Tänu kirkiuõpetaja
Margit Nirgi initsiatiivile ja aktiivsusele on lootust, et võidukaare maalingud
avatakse peatselt ka täies mahus ning Eesti on taas rikkam ühe maalitud kiriku
võrra!
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
28.07.2014 — 01.08.2014
Nõo kiriku uuringud
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendajad: Anneli Randla, Hilkka Hiiop,
Merike Kallas
EKA muinsuskaitse ja konserveerimise
osakonna II kursuse bakalaureusetudengite siseviimistlusuuringute praktika Nõo
kirikus tõi päevavalgele imposantsed maalingud hoone võlvidel.
Nõo kirik on Lõuna-Eesti olulisim keskaegne
maakirik. See on ainus kirik piirkonnas, mis on pea terviklikult säilitanud oma
13. saj. algkuju.
Kirik koosneb ühelöövilisest kooriruumist
ja kolmelöövilisest kodakirikulisest pikihoonest. Koor ja pikihoone kesklööv on
kaetud roietega domikaalvõlvidega, külglöövid ristroidvõlvidega.
Ehkki 2012 aastal viidi kirikus ARC Projekti
poolt läbi põhjalikud siseviimistluse uuringud, jäid toona maalingud leidmata.
Põhjuseks aja ning vahendite nappus – uurijad ei pääsenud tookordsete
vahenditega võlvideni. Aga just maakiriku
kohta eriti kõrgetes võlvipäistes (kooriruumi võlvi kõrgus põrandast on ligi 13
meetrit) kiriku ulatuslikud maalingud asuvad. Oma iseloomult on tegemist siinses
kontekstis küllalt kummalise dekooriga – võlvipäisest siiludele kulgevad
taimornamendid ja kujundid, mille ajalist ja stiililist kuuluvust on analoogide
puudumise tõttu keeruline leida. Esialgse oletuse kohaselt võiks tegemist olla
Poola-Rootsi sõjapurustuste järgse kihistusega 17. sajandist.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
Nõo kiriku uuringud
Esmaspäev 28 juuli, 2014 — Reede 01 august, 2014
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendajad: Anneli Randla, Hilkka Hiiop,
Merike Kallas
EKA muinsuskaitse ja konserveerimise
osakonna II kursuse bakalaureusetudengite siseviimistlusuuringute praktika Nõo
kirikus tõi päevavalgele imposantsed maalingud hoone võlvidel.
Nõo kirik on Lõuna-Eesti olulisim keskaegne
maakirik. See on ainus kirik piirkonnas, mis on pea terviklikult säilitanud oma
13. saj. algkuju.
Kirik koosneb ühelöövilisest kooriruumist
ja kolmelöövilisest kodakirikulisest pikihoonest. Koor ja pikihoone kesklööv on
kaetud roietega domikaalvõlvidega, külglöövid ristroidvõlvidega.
Ehkki 2012 aastal viidi kirikus ARC Projekti
poolt läbi põhjalikud siseviimistluse uuringud, jäid toona maalingud leidmata.
Põhjuseks aja ning vahendite nappus – uurijad ei pääsenud tookordsete
vahenditega võlvideni. Aga just maakiriku
kohta eriti kõrgetes võlvipäistes (kooriruumi võlvi kõrgus põrandast on ligi 13
meetrit) kiriku ulatuslikud maalingud asuvad. Oma iseloomult on tegemist siinses
kontekstis küllalt kummalise dekooriga – võlvipäisest siiludele kulgevad
taimornamendid ja kujundid, mille ajalist ja stiililist kuuluvust on analoogide
puudumise tõttu keeruline leida. Esialgse oletuse kohaselt võiks tegemist olla
Poola-Rootsi sõjapurustuste järgse kihistusega 17. sajandist.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
10.07.2014 — 07.08.2014
EKA konserveerimisosakonna magistritudengid Viinistu kunstimuuseumis
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendaja: Hilkka Hiiop
Muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna magistritudengid Kristina Aas ja Eva Tammekivi restaureerisid ja korrastasid Viinistu Kunstimuuseumis kuu aja vältel eesti kunstiklassikat. Muuseumikülastajal oli võimalik restaureerimistöid uudistada kohapeal sisseseatud konserveerimisstuudios. Kokku vajasid korrastamist ligi 30 tööd. Keerulisemas seisukorras maalid tuleb siiski transportida Tallinnasse, spetsiaalse sisseseadega EKA maalirestaureerimise stuudiosse. Viinistu oma imelise asukoha, hea seltskonna ja erilise atmosfääriga on kindlasti üks meeldejäävamaid praktikakohti meie osakonna ajaloos.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
EKA konserveerimisosakonna magistritudengid Viinistu kunstimuuseumis
Neljapäev 10 juuli, 2014 — Neljapäev 07 august, 2014
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Juhendaja: Hilkka Hiiop
Muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna magistritudengid Kristina Aas ja Eva Tammekivi restaureerisid ja korrastasid Viinistu Kunstimuuseumis kuu aja vältel eesti kunstiklassikat. Muuseumikülastajal oli võimalik restaureerimistöid uudistada kohapeal sisseseatud konserveerimisstuudios. Kokku vajasid korrastamist ligi 30 tööd. Keerulisemas seisukorras maalid tuleb siiski transportida Tallinnasse, spetsiaalse sisseseadega EKA maalirestaureerimise stuudiosse. Viinistu oma imelise asukoha, hea seltskonna ja erilise atmosfääriga on kindlasti üks meeldejäävamaid praktikakohti meie osakonna ajaloos.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
03.10.2014
EKA Disainiteaduskonna krokii
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Charles Aaron.
Vt ka meie stuudio albumit “Joon ütleb rohkem kui jutt”
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=874198442604780&set=ms.c.eJw1x7kNADEMA7CNAj~_yJe2~%3B2AU4pGBBsZU9dseVR~%3B9Zi67lu8fcse6RFlAboOIDoSINBg~-~-.bps.a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna krokii
Reede 03 oktoober, 2014
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Charles Aaron.
Vt ka meie stuudio albumit “Joon ütleb rohkem kui jutt”
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=874198442604780&set=ms.c.eJw1x7kNADEMA7CNAj~_yJe2~%3B2AU4pGBBsZU9dseVR~%3B9Zi67lu8fcse6RFlAboOIDoSINBg~-~-.bps.a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater
Postitas Ülle Marks — Püsilink
27.09.2014
Disainiöö ekskursioon
Disainiöö mitte ainult ei koonda ja too loovinimesi lähemale publikule, vaid ka viib huvilised nendesamade loovettevõtjate juurde. Tänavu juba teist korda toimuvad avatud ekskursioonid kõigile huvilistele, et kaotada mõttelist distantsi disaineri ja tarbija vahel. Viime nad omavahel kokku, tutvustame näost näkku. Tasub kindlasti kohale tulla!
Ekskursioonid on hea võimalus kaeda loovettevõtete köögipoolt ning saada teadlikumaks, kes on meie kohalikud põnevad disainerid ja kuidas luuakse seesama toode, mida hiljem poeletilt osta või personaalselt tellida saab.
Tuntud ning kvaliteetsete disainilahenduste taga on põnevad inimesed, kes kasutavad prototüüpide ning originaaltoodete tegemisel veidi kummalisi aparaate. Töölaud on lookas erinevatest ja kohati arusaamatutest sketsidest, ennenägematutest materjalinäidistest ja esiotsa ebaloogilisena tunduvast atribuutikast, mis kokkuvõttes meenutab ehk hoopis Tootsi taskuid. Kuid kogu see varustus on vajalik inspireeriva keskkonna loomiseks ja reaalsete toodete valmistamiseks – just nende toodete, mida same osta poelettidelt ja mis kujundavad meie elu.
Tule avasta, naudi ja hinga sisse tubli kogus loovust ja disainikunsti. Piletihinnaks on vaid 5 eurot ning teekond igati põnev ja meeldejääv.
Aeg: 27.09 kell 12.00 – 16:00
Algus ja lõpp: Teater NO99 eest, Sakala 3
Eelregistreerumine kuni 25.09 ekskursioon@disainioo.ee (ekskursioonile pääsevad huvilised ka õigel ajal kohale tulles)
Pilet: 5€
Marsruut: Teater NO99 —> HARU —> EKA —> Maiasmoka kontor —> Oot Oot —>NO99
Disainiöö ekskursioonide toimumisele aitavad kaasa head koostööpartnerid:
Taisto Bussid, Maiasmokk, Võlu Vesi.
Lisainfo: http://www.disainioo.ee/et/sisu/disainieksku.html
Postitas Inger Viirpalu — Püsilink
Disainiöö ekskursioon
Laupäev 27 september, 2014
Disainiöö mitte ainult ei koonda ja too loovinimesi lähemale publikule, vaid ka viib huvilised nendesamade loovettevõtjate juurde. Tänavu juba teist korda toimuvad avatud ekskursioonid kõigile huvilistele, et kaotada mõttelist distantsi disaineri ja tarbija vahel. Viime nad omavahel kokku, tutvustame näost näkku. Tasub kindlasti kohale tulla!
Ekskursioonid on hea võimalus kaeda loovettevõtete köögipoolt ning saada teadlikumaks, kes on meie kohalikud põnevad disainerid ja kuidas luuakse seesama toode, mida hiljem poeletilt osta või personaalselt tellida saab.
Tuntud ning kvaliteetsete disainilahenduste taga on põnevad inimesed, kes kasutavad prototüüpide ning originaaltoodete tegemisel veidi kummalisi aparaate. Töölaud on lookas erinevatest ja kohati arusaamatutest sketsidest, ennenägematutest materjalinäidistest ja esiotsa ebaloogilisena tunduvast atribuutikast, mis kokkuvõttes meenutab ehk hoopis Tootsi taskuid. Kuid kogu see varustus on vajalik inspireeriva keskkonna loomiseks ja reaalsete toodete valmistamiseks – just nende toodete, mida same osta poelettidelt ja mis kujundavad meie elu.
Tule avasta, naudi ja hinga sisse tubli kogus loovust ja disainikunsti. Piletihinnaks on vaid 5 eurot ning teekond igati põnev ja meeldejääv.
Aeg: 27.09 kell 12.00 – 16:00
Algus ja lõpp: Teater NO99 eest, Sakala 3
Eelregistreerumine kuni 25.09 ekskursioon@disainioo.ee (ekskursioonile pääsevad huvilised ka õigel ajal kohale tulles)
Pilet: 5€
Marsruut: Teater NO99 —> HARU —> EKA —> Maiasmoka kontor —> Oot Oot —>NO99
Disainiöö ekskursioonide toimumisele aitavad kaasa head koostööpartnerid:
Taisto Bussid, Maiasmokk, Võlu Vesi.
Lisainfo: http://www.disainioo.ee/et/sisu/disainieksku.html
Postitas Inger Viirpalu — Püsilink
26.09.2014
Disaini rahvaülikool
Disainiöö pühendab tänavu erilist tähelepanu disainiharidusele. Sellega Eesti Kunstiakadeemia ka tegeleb – tudengite juhendamisega orienteerumaks disaini kontseptsioonis, väärtustes, võimalustes, tehnikates, strateegiates ning esteetikas nii, et looming ka reaalsesse vormi jõuaks.
Täna, 26.09., kell 15-17 toimuvad teatris NO99 avatud loengud, millest iga huviline saab tasuta osa võtta. Äärmiselt põnevatel ja värvikatel loengutel astuvad üles neli suurepärast õppejõudu.
Üles astuvad: EKA Disainiteaduskonna joonistamisstuudio juhataja Ülle Marks, Eesti ehtekunstnik Kärt Summatavet, Eesti ehtekunstnik Tanel Veenre ning EKA Nahakunsti osakonna juhataja Lennart Mänd.
Ülle Marks on lõpetanud Tallinna Kunstiülikooli graafika erialal ning temast on kujunenud tunnustatud graafik. Tema käekirja iseloomustab vaba käega tõmmatud tugev ja tundlik joon. Ta on EKA Disainiteaduskonna joonistamisstuudio juhataja ning on nakatanud kõiki oma õpilasi mõtteviisiga “Joon ütleb rohkem kui jutt”.
Kärt Summatavet on ehtekunstnik, kelle loomingus on rahvuslikke motiive ning vanu traditsioone. Selle kõrvalt on ta ka vabagraafik ja raamatugraafik. Summatavet on õppinud kunstiinstituudis, mil pärast esimest kursust käis ta Siberis manside juures, kus ta avastas nende säilinud elukorraldust. Reis oli niivõrd muljetavaldav, et sinna ta süda jäigi. EKAs õpetab Kärt rahvakunsti.
Tanel Veenre on Eesti ehtekunstnik, MA õppekava juht, professor ja üldse multitalent, kes osalemise kohta ütles: “Ropp kiire, aga teeme ära”. Temaga koos astub üles EKA Nahakunsti osakonna juhataja, professor Lennart Mägi.
Oodata on põnevat diskussooni hariduse, loovinimese töö ja positsiooni, disaini, kunsti ja paljudel muudel teemadel.
Seda kõike juba täna kell 15:00 NO99s ja täitsa tasuta!
Lisainfo Disainiöö kodulehelt: http://www.disainioo.ee/et/sisu/disainirahv1.html
Sündmuse lehekülg Facebook’is:
https://www.facebook.com/events/1470905343154038/?notif_t=plan_user_invited
Postitas Inger Viirpalu — Püsilink
Disaini rahvaülikool
Reede 26 september, 2014
Disainiöö pühendab tänavu erilist tähelepanu disainiharidusele. Sellega Eesti Kunstiakadeemia ka tegeleb – tudengite juhendamisega orienteerumaks disaini kontseptsioonis, väärtustes, võimalustes, tehnikates, strateegiates ning esteetikas nii, et looming ka reaalsesse vormi jõuaks.
Täna, 26.09., kell 15-17 toimuvad teatris NO99 avatud loengud, millest iga huviline saab tasuta osa võtta. Äärmiselt põnevatel ja värvikatel loengutel astuvad üles neli suurepärast õppejõudu.
Üles astuvad: EKA Disainiteaduskonna joonistamisstuudio juhataja Ülle Marks, Eesti ehtekunstnik Kärt Summatavet, Eesti ehtekunstnik Tanel Veenre ning EKA Nahakunsti osakonna juhataja Lennart Mänd.
Ülle Marks on lõpetanud Tallinna Kunstiülikooli graafika erialal ning temast on kujunenud tunnustatud graafik. Tema käekirja iseloomustab vaba käega tõmmatud tugev ja tundlik joon. Ta on EKA Disainiteaduskonna joonistamisstuudio juhataja ning on nakatanud kõiki oma õpilasi mõtteviisiga “Joon ütleb rohkem kui jutt”.
Kärt Summatavet on ehtekunstnik, kelle loomingus on rahvuslikke motiive ning vanu traditsioone. Selle kõrvalt on ta ka vabagraafik ja raamatugraafik. Summatavet on õppinud kunstiinstituudis, mil pärast esimest kursust käis ta Siberis manside juures, kus ta avastas nende säilinud elukorraldust. Reis oli niivõrd muljetavaldav, et sinna ta süda jäigi. EKAs õpetab Kärt rahvakunsti.
Tanel Veenre on Eesti ehtekunstnik, MA õppekava juht, professor ja üldse multitalent, kes osalemise kohta ütles: “Ropp kiire, aga teeme ära”. Temaga koos astub üles EKA Nahakunsti osakonna juhataja, professor Lennart Mägi.
Oodata on põnevat diskussooni hariduse, loovinimese töö ja positsiooni, disaini, kunsti ja paljudel muudel teemadel.
Seda kõike juba täna kell 15:00 NO99s ja täitsa tasuta!
Lisainfo Disainiöö kodulehelt: http://www.disainioo.ee/et/sisu/disainirahv1.html
Sündmuse lehekülg Facebook’is:
https://www.facebook.com/events/1470905343154038/?notif_t=plan_user_invited
Postitas Inger Viirpalu — Püsilink
26.09.2014
EKA Disainiteaduskonna krokii
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna krokii
Reede 26 september, 2014
Disainiteaduskond
24.09.2014 — 22.10.2014
PõhjA- JA BALTIMAADE KULTUURI MOBIILSUSPROGRAMM – reisitoetus
Teadus- ja arendusosakond
Toetust saavad taotleda kõik Põhja- ja Baltimaade loovisikud:professionaalsed kunstnikud, kirjanikud, tõlkijad, kuraatorid, produtsendid, kultuuritoimetajad ja -teadlased jne. Võimalik on taotleda 1-10 päeva pikkust majutustoetust ja päevaraha, mille suurus oleneb sihtriigist ja –linnast. vt siit http://www.norden.ee/et/meist/kalender/event/21-pohja-balti-kultuuri-mobiilsusprogrammi-reisitoetuse-taotlustaehtaeg
Postitas Inga Raukas — Püsilink
PõhjA- JA BALTIMAADE KULTUURI MOBIILSUSPROGRAMM – reisitoetus
Kolmapäev 24 september, 2014 — Kolmapäev 22 oktoober, 2014
Teadus- ja arendusosakond
Toetust saavad taotleda kõik Põhja- ja Baltimaade loovisikud:professionaalsed kunstnikud, kirjanikud, tõlkijad, kuraatorid, produtsendid, kultuuritoimetajad ja -teadlased jne. Võimalik on taotleda 1-10 päeva pikkust majutustoetust ja päevaraha, mille suurus oleneb sihtriigist ja –linnast. vt siit http://www.norden.ee/et/meist/kalender/event/21-pohja-balti-kultuuri-mobiilsusprogrammi-reisitoetuse-taotlustaehtaeg
Postitas Inga Raukas — Püsilink