AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Inna Tarakanova “Soovin, et oleksid siin”
28.04.2022 — 05.05.2022
Inna Tarakanova “Soovin, et oleksid siin”
Vitriingalerii
Minu teos räägib kaugsuhest ning mentaalselt kahes paigas samaaegselt eksisteerimise ebamäärasusest. Seda distantsi õnnestub ületada, kui paigutada meid hetkeks virtuaalreaalsusesse. Pildi tegemisel kasutasin erinevaid kollažitehnikaid. Kaks figuuri on välja lõigatud neid ümbritsevast ruumist ning paigutatud üksteisele lähemale. Dekonstrueeritud osad vormivad nende jaoks uut reaalsust, mis ei ole korrapärane, vaid fragmenteeritud ja eraldatud.
Postitas Maris Karjatse — Püsilink
Inna Tarakanova “Soovin, et oleksid siin”
Neljapäev 28 aprill, 2022 — Neljapäev 05 mai, 2022
Vitriingalerii
Minu teos räägib kaugsuhest ning mentaalselt kahes paigas samaaegselt eksisteerimise ebamäärasusest. Seda distantsi õnnestub ületada, kui paigutada meid hetkeks virtuaalreaalsusesse. Pildi tegemisel kasutasin erinevaid kollažitehnikaid. Kaks figuuri on välja lõigatud neid ümbritsevast ruumist ning paigutatud üksteisele lähemale. Dekonstrueeritud osad vormivad nende jaoks uut reaalsust, mis ei ole korrapärane, vaid fragmenteeritud ja eraldatud.
Postitas Maris Karjatse — Püsilink
11.05.2022
EKA Ruumikujunduse eriala jutud
Ruumikujundus
EKA disaini ja innovatsiooni õppekava ruumikujunduse eriala kutsub sisseastujaid ja ka kõiki teisi huvilisi osa saama ruumikujunduse infotunnist, kus vestlusringi formaadis kaks sisearhitektuuri spetsialisti Maarja Valk-Falk ja Elina Steinpilm arutlevad sisseastujaid puudutavate valdkonna teemade üle ja vastavad kuulajate küsimustele.
Vestlusring toimub kolmapäeval, 11. mail kell 18.30-19.30 Eesti Kunstiakadeemia ruumis A401 (Põhja pst 7).
Võimalik osaleda ka virtuaalselt.
Lisainfo sündmuse kohta:
Andrei Špakovs, andrei.spakovs@artun.ee
Postitas Andrei Špakovs — Püsilink
EKA Ruumikujunduse eriala jutud
Kolmapäev 11 mai, 2022
Ruumikujundus
EKA disaini ja innovatsiooni õppekava ruumikujunduse eriala kutsub sisseastujaid ja ka kõiki teisi huvilisi osa saama ruumikujunduse infotunnist, kus vestlusringi formaadis kaks sisearhitektuuri spetsialisti Maarja Valk-Falk ja Elina Steinpilm arutlevad sisseastujaid puudutavate valdkonna teemade üle ja vastavad kuulajate küsimustele.
Vestlusring toimub kolmapäeval, 11. mail kell 18.30-19.30 Eesti Kunstiakadeemia ruumis A401 (Põhja pst 7).
Võimalik osaleda ka virtuaalselt.
Lisainfo sündmuse kohta:
Andrei Špakovs, andrei.spakovs@artun.ee
Postitas Andrei Špakovs — Püsilink
07.05.2022 — 07.06.2022
Estookin “Simulaakrum”
Stsenograafia
Laupäeval, 7. mail, kell 17:00 avab kunstnik Estookin Loomelinnaku Väligaleriis (Telliskivi 60a) isikunäituse SIMULAAKRUM.
Näitusel on eksponeeritud üle pooleteisemeetriste digimaalidena Ivo Linna, Ott Leplandi, Laura Pōldvere, Kerli, Leslie Da Bassi, Maarja Nuudi, Genka, Anna Kaneelina, Rita Ray ja Tanel Padari portreed ja kümme nende muusikast inspireeritud abstraktsiooni. Näitusel esitatavad tööd on protsessi tulemus, mille eesmärgiks oli uurida heliloomingu mõju visuaalkunstniku loomingule.
Näituse avashow teevad Laura Põldvere ja Uku Kübar.
Avashowle järgneb vestlus Estookini ja Rita Ray vahel muusika ja kunsti loomise protsessidest. Vestlust modereerib Henrik Ehte.
Näitus on avatud ööpäevaringselt. 7. mai – 7. Juuni 2022.
Kuraator: Estookin
Kujundaja: Estookin
Eriline tänu: Ene-Liis Semper, Katrin Reimann, Janno Reimann, Anita Kremm, Kristel Zimmer, Alice Aleksandridi, Andres Ojasu, Reene Teder, Henrik Ehte, Magdaleena Maasik, Loomelinnaku Väligalerii.
Näitusetööde maalimiseks korraldas Estookin eksperimendi, kus ta kogu maalimisprotsessi ajal kuulas ainult ja vahetpidamata portreteeritava artisti muusikat, millest inspireerituna sündisid lavastuslikud portreed ja nendega dialoogi astuvad abstraktsed maastikud, mis omakorda annavad edasi kunstniku nägemuse antud artistist ja tema muusikast.
Estookin: “Ma armastan hoida silma peal, mida teised kunstnikud siia maailma toovad ja jagada kunstikeelt, mis tekitab minus soovi väljendada oma kunstilist vaatenurka täielikumalt ja isiklikumalt. Siin näitusel välja pandud teoste puhul ei ole tegu tellitud vinüülikujundustega, mis baseeruksid kunstniku ja muusiku vahelisel dialoogil ja representeeriksid võimalikult täpselt artisti enesekuvandit. Jätsin endale vabad käed tõlgendamaks spetsiaalselt välja valitud muusikuid läbi tunnetusliku protsessi. Minu korraldatud eksperimendi käigus loodud maalide reproduktsioonid moodustuvad justkui algse tegelikkusega sideme kaotanud iseseisva reaalsuse, ehk simulaakrumi*”
Estookin (1997, Tallinn) on Eestis ja välismaal tegutsev illustraator, visuaal- ja digitaalkunstnik, kes on tegelenud digitaalse maaliga juba 2012. aastast alates. Eriilmeliste loomeprojektide käigus pidevalt luues, õppides ja oma tehnoloogilisi oskusi välja arendades, on Estookini loometee viinud ta viimastel aastatel kokku muusikamaailmaga. Muusikal ja helil on tema loomingus alati olnud oluline roll. Tunnustatud plaadikujunduste autorina, on ta loonud visuaalset identiteeti sellistele artistidele nagu Bella Poarch, nublu, Wateva ja Lexsoul Dancemachine. Lisaks muusikale on ta inspiratsiooni ammutanud nii moemaailmast, teatrist, arhitektuurist kui ka tehnoloogiast ja elektro-pungist. Digikunsti kõrval tegeleb Estookin ka fotograafia, video- ja etenduskunstiga.
Näitus “Simulaakrum” on osa Estookini Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia osakonna bakalaureuse diplomitööst, mille juhendajaks on Ene-Liis Semper.
* Simulaakrum on Jean Baudrillard’ järgi midagi, mis asendab reaalsuse selle representatsiooniga. Raamatus “Simulaakrumid ja simulatsioon” kirjutab Jean Baudrillard: “Simulatsioon ei vasta enam reaalsele territooriumile, olendile või ainele. See on ilma originaalita ja reaalsuseta reaalse konstrueerimine: see on hüperreaalne. […] Asi pole matkimises, dubleerimises, ega isegi paroodias.” Simulatsioon ei peegelda enam reaalsust, vaid loob uue ja iseseisva reaalsuse – visuaalse nägemuse helist.
Lisainfo:
Estookin Andreen
Tel: (+372) 528 8110
info@estookin.studio
www.estookin.studio
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Estookin “Simulaakrum”
Laupäev 07 mai, 2022 — Teisipäev 07 juuni, 2022
Stsenograafia
Laupäeval, 7. mail, kell 17:00 avab kunstnik Estookin Loomelinnaku Väligaleriis (Telliskivi 60a) isikunäituse SIMULAAKRUM.
Näitusel on eksponeeritud üle pooleteisemeetriste digimaalidena Ivo Linna, Ott Leplandi, Laura Pōldvere, Kerli, Leslie Da Bassi, Maarja Nuudi, Genka, Anna Kaneelina, Rita Ray ja Tanel Padari portreed ja kümme nende muusikast inspireeritud abstraktsiooni. Näitusel esitatavad tööd on protsessi tulemus, mille eesmärgiks oli uurida heliloomingu mõju visuaalkunstniku loomingule.
Näituse avashow teevad Laura Põldvere ja Uku Kübar.
Avashowle järgneb vestlus Estookini ja Rita Ray vahel muusika ja kunsti loomise protsessidest. Vestlust modereerib Henrik Ehte.
Näitus on avatud ööpäevaringselt. 7. mai – 7. Juuni 2022.
Kuraator: Estookin
Kujundaja: Estookin
Eriline tänu: Ene-Liis Semper, Katrin Reimann, Janno Reimann, Anita Kremm, Kristel Zimmer, Alice Aleksandridi, Andres Ojasu, Reene Teder, Henrik Ehte, Magdaleena Maasik, Loomelinnaku Väligalerii.
Näitusetööde maalimiseks korraldas Estookin eksperimendi, kus ta kogu maalimisprotsessi ajal kuulas ainult ja vahetpidamata portreteeritava artisti muusikat, millest inspireerituna sündisid lavastuslikud portreed ja nendega dialoogi astuvad abstraktsed maastikud, mis omakorda annavad edasi kunstniku nägemuse antud artistist ja tema muusikast.
Estookin: “Ma armastan hoida silma peal, mida teised kunstnikud siia maailma toovad ja jagada kunstikeelt, mis tekitab minus soovi väljendada oma kunstilist vaatenurka täielikumalt ja isiklikumalt. Siin näitusel välja pandud teoste puhul ei ole tegu tellitud vinüülikujundustega, mis baseeruksid kunstniku ja muusiku vahelisel dialoogil ja representeeriksid võimalikult täpselt artisti enesekuvandit. Jätsin endale vabad käed tõlgendamaks spetsiaalselt välja valitud muusikuid läbi tunnetusliku protsessi. Minu korraldatud eksperimendi käigus loodud maalide reproduktsioonid moodustuvad justkui algse tegelikkusega sideme kaotanud iseseisva reaalsuse, ehk simulaakrumi*”
Estookin (1997, Tallinn) on Eestis ja välismaal tegutsev illustraator, visuaal- ja digitaalkunstnik, kes on tegelenud digitaalse maaliga juba 2012. aastast alates. Eriilmeliste loomeprojektide käigus pidevalt luues, õppides ja oma tehnoloogilisi oskusi välja arendades, on Estookini loometee viinud ta viimastel aastatel kokku muusikamaailmaga. Muusikal ja helil on tema loomingus alati olnud oluline roll. Tunnustatud plaadikujunduste autorina, on ta loonud visuaalset identiteeti sellistele artistidele nagu Bella Poarch, nublu, Wateva ja Lexsoul Dancemachine. Lisaks muusikale on ta inspiratsiooni ammutanud nii moemaailmast, teatrist, arhitektuurist kui ka tehnoloogiast ja elektro-pungist. Digikunsti kõrval tegeleb Estookin ka fotograafia, video- ja etenduskunstiga.
Näitus “Simulaakrum” on osa Estookini Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia osakonna bakalaureuse diplomitööst, mille juhendajaks on Ene-Liis Semper.
* Simulaakrum on Jean Baudrillard’ järgi midagi, mis asendab reaalsuse selle representatsiooniga. Raamatus “Simulaakrumid ja simulatsioon” kirjutab Jean Baudrillard: “Simulatsioon ei vasta enam reaalsele territooriumile, olendile või ainele. See on ilma originaalita ja reaalsuseta reaalse konstrueerimine: see on hüperreaalne. […] Asi pole matkimises, dubleerimises, ega isegi paroodias.” Simulatsioon ei peegelda enam reaalsust, vaid loob uue ja iseseisva reaalsuse – visuaalse nägemuse helist.
Lisainfo:
Estookin Andreen
Tel: (+372) 528 8110
info@estookin.studio
www.estookin.studio
Postitas Andres Lõo — Püsilink
07.05.2022 — 08.06.2022
“Kus on keha?” Narvas
Narva kunstiresidentuur
“Kus on keha?” grupinäitus Narva Kunstiresidentuuris, Joala 18, Narva
7. mai–8. juuni, 2022
Kunstnikud: Eero Alev, Ina Ebenberger, Daniel Silva Flandez, Yigit Gönlügür, Loora Kaubi, Jakob Kolb, Olev Kuma, Lisette Lepik, Sigrid Mau, Amar Priganica, Brenda Purtsak, Ramsko, Alfred Rottensteiner, Denisa Stefanigova, Magdalena Schwaiger, Mattias Veller
Kuraatorid: Lilian Hiob ja Julius Pristauz
Eesti Kunstiakadeemia ja Viini Kaunite Kunstide Akadeemia vaheline koostöönäitus „Kus on keha?“ toob kokku kahe kunstiakadeemia silmapaistvamad maalitudengid. Näituse keskmes on küsimused, väited ja oletused (enese-)kehastuse erinevate väljendusvormide kohta. Näituse kuraatorikontseptsioon põhineb vaatlusel, kuidas tudengid oma maalipraktikas keha kujutavad ja milliseid mõisteid sellele tänapäevases kontekstis omistavad. „Kus on keha?“ teosed pakuvad seeläbi ka võimalusi nimetatud teemadega seotud aruteludeks.
Läbi fantaasia, piiride ja reeglite lõdvendamise ning lahti lastes takerdunud traditsioonilisest ideoloogiatest mis kehaküsimusi ümbritsevad, käsitlevad näitusel osalevad kunstnikud keha eri vaatenurkadest. Lisaks mängulisele lähenemisele ja identiteediotsingutele on teostes tunda ka ängi ja segadust, mida kehalisusega seotud standardid esile võivad kutsuda.
Maalikunsti meediumi abil visandatud võimalikud kehade nähtavad, välised vormid ja kujutised kulgevad koos eneseanatoomia sissevaadete ja mõtisklustega. Kunstnikud kommenteerivad kasutusel olevaid kehi, nende võimalusi ja piire, äärmusolukordi ning keha kui manipulatsiooni ja võimumängu vahendit. Teostes kajastuvad kehapoliitika- ning sellega seotud identiteedi, soolisuse ja representatsiooni küsimused.
Keha vaadatakse läbi tema dekonstruktsiooni ja lagunemise, performatiivse potentsiaali, sõltuvuse ja kaassõltuvuse, samuti antakse kehale abstraktsemal ja hübriidsemal moel võimalus transformeeruda millekski muuks. Kunstnikud vaatlevad keha kujutusviisi kui muutuvat seisundit ajas, mitte kui fikseeritud muutmatut ideed. Uurides lähemalt teemasid, mis puudutavad kuuluvust, võimu, nähtavust ja iha, aitab näitus „Kus on keha?“ kaardistada sotsiaalselt, ajalooliselt ja kultuuriliselt põimunud narratiive kehast ning näitab, kuidas paigutub kehalisus tänapäeva noorte kunstnike loomingus.
Toetavad: Austria saatkond Tallinnas, Eesti saatkond Viinis, Eesti Kultuurkapital, Erasmus+, Punch Drink, Viini Kunstiakadeemia, Vilniuse Kunstiakadeemia, Eesti Kunstiakadeemia
6. mail näituse avamisele sõitvale BUSSILE REGISTREERIMINE
Näitusest veel ja Viinis
Postitas Andres Lõo — Püsilink
“Kus on keha?” Narvas
Laupäev 07 mai, 2022 — Kolmapäev 08 juuni, 2022
Narva kunstiresidentuur
“Kus on keha?” grupinäitus Narva Kunstiresidentuuris, Joala 18, Narva
7. mai–8. juuni, 2022
Kunstnikud: Eero Alev, Ina Ebenberger, Daniel Silva Flandez, Yigit Gönlügür, Loora Kaubi, Jakob Kolb, Olev Kuma, Lisette Lepik, Sigrid Mau, Amar Priganica, Brenda Purtsak, Ramsko, Alfred Rottensteiner, Denisa Stefanigova, Magdalena Schwaiger, Mattias Veller
Kuraatorid: Lilian Hiob ja Julius Pristauz
Eesti Kunstiakadeemia ja Viini Kaunite Kunstide Akadeemia vaheline koostöönäitus „Kus on keha?“ toob kokku kahe kunstiakadeemia silmapaistvamad maalitudengid. Näituse keskmes on küsimused, väited ja oletused (enese-)kehastuse erinevate väljendusvormide kohta. Näituse kuraatorikontseptsioon põhineb vaatlusel, kuidas tudengid oma maalipraktikas keha kujutavad ja milliseid mõisteid sellele tänapäevases kontekstis omistavad. „Kus on keha?“ teosed pakuvad seeläbi ka võimalusi nimetatud teemadega seotud aruteludeks.
Läbi fantaasia, piiride ja reeglite lõdvendamise ning lahti lastes takerdunud traditsioonilisest ideoloogiatest mis kehaküsimusi ümbritsevad, käsitlevad näitusel osalevad kunstnikud keha eri vaatenurkadest. Lisaks mängulisele lähenemisele ja identiteediotsingutele on teostes tunda ka ängi ja segadust, mida kehalisusega seotud standardid esile võivad kutsuda.
Maalikunsti meediumi abil visandatud võimalikud kehade nähtavad, välised vormid ja kujutised kulgevad koos eneseanatoomia sissevaadete ja mõtisklustega. Kunstnikud kommenteerivad kasutusel olevaid kehi, nende võimalusi ja piire, äärmusolukordi ning keha kui manipulatsiooni ja võimumängu vahendit. Teostes kajastuvad kehapoliitika- ning sellega seotud identiteedi, soolisuse ja representatsiooni küsimused.
Keha vaadatakse läbi tema dekonstruktsiooni ja lagunemise, performatiivse potentsiaali, sõltuvuse ja kaassõltuvuse, samuti antakse kehale abstraktsemal ja hübriidsemal moel võimalus transformeeruda millekski muuks. Kunstnikud vaatlevad keha kujutusviisi kui muutuvat seisundit ajas, mitte kui fikseeritud muutmatut ideed. Uurides lähemalt teemasid, mis puudutavad kuuluvust, võimu, nähtavust ja iha, aitab näitus „Kus on keha?“ kaardistada sotsiaalselt, ajalooliselt ja kultuuriliselt põimunud narratiive kehast ning näitab, kuidas paigutub kehalisus tänapäeva noorte kunstnike loomingus.
Toetavad: Austria saatkond Tallinnas, Eesti saatkond Viinis, Eesti Kultuurkapital, Erasmus+, Punch Drink, Viini Kunstiakadeemia, Vilniuse Kunstiakadeemia, Eesti Kunstiakadeemia
6. mail näituse avamisele sõitvale BUSSILE REGISTREERIMINE
Näitusest veel ja Viinis
Postitas Andres Lõo — Püsilink
05.05.2022
Avatud loeng “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Antoine Picon
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
5. mail kell 18 peab EKA aulas avaliku loengu “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor Antoine Picon. Picon küsib, milline on disainipraktikate tulevik, kui protsessi osaks saab tehisintellekt. Mis jääb inimese osaks ja mille eest võiks hakata hoolitsema masinteadvus? Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- ja disainitudengid, professionaalid ning lihtsalt huvilised, veebiülekannet ei toimu. Loeng on tasuta ja inglise keeles.
Professor Piconi loeng on EKAs 6. septembril 2022 toimuva konverentsi “Innovatsioon ja digireaalsus” maitseproov, mis kuulub Tallinna arhitektuuribiennaali TAB programmi.
https://www.artun.ee/…/konverents-innovatsioon-ja…/
Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor. Picon, kes on õppinud inseneriteadust, arhitektuuri ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnatehnoloogia ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks; värskeim ingliskeelne väljaanne The Materiality of Architecture ilmus 2021.
Viimasel ajal keskendub ta sellele, milliseid muudatusi on arvutid ja digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas need ühtlasi linnaplaneerimist ja linnakogemust mõjutavad. Picon on ka Le Corbusier Foundationi president.
Loengu ja konverentsi korraldamist toetavad: Eesti Arhitektide Liit, EKA ja Euroopa Regionaalarengu Fond.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Avatud loeng “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Antoine Picon
Neljapäev 05 mai, 2022
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
5. mail kell 18 peab EKA aulas avaliku loengu “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor Antoine Picon. Picon küsib, milline on disainipraktikate tulevik, kui protsessi osaks saab tehisintellekt. Mis jääb inimese osaks ja mille eest võiks hakata hoolitsema masinteadvus? Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- ja disainitudengid, professionaalid ning lihtsalt huvilised, veebiülekannet ei toimu. Loeng on tasuta ja inglise keeles.
Professor Piconi loeng on EKAs 6. septembril 2022 toimuva konverentsi “Innovatsioon ja digireaalsus” maitseproov, mis kuulub Tallinna arhitektuuribiennaali TAB programmi.
https://www.artun.ee/…/konverents-innovatsioon-ja…/
Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor. Picon, kes on õppinud inseneriteadust, arhitektuuri ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnatehnoloogia ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks; värskeim ingliskeelne väljaanne The Materiality of Architecture ilmus 2021.
Viimasel ajal keskendub ta sellele, milliseid muudatusi on arvutid ja digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas need ühtlasi linnaplaneerimist ja linnakogemust mõjutavad. Picon on ka Le Corbusier Foundationi president.
Loengu ja konverentsi korraldamist toetavad: Eesti Arhitektide Liit, EKA ja Euroopa Regionaalarengu Fond.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
29.04.2022
Urban Ethnography – Technoecologies of care. Final presentations
Urbanistika
Urban Ethnography – Technoecologies of care. Final presentations
Reede 29 aprill, 2022
Urbanistika
14.05.2022
EKA DISAINILAAT 2022
Disainiteaduskond
14. mail toimub Eesti Kunstiakadeemias EKA Disainilaat. Laat leiab aset EKA esimese kolme korruse üldaladel. Disainilaadal osaleb ligi 60 müüjat, kunstnikku ja disainerit ning üliõpilast ja vilistlast, mitmekesise valikuga.
EKA hoovis astuvad laadapäeval üles EKA kammerkoor, auhinnatud muusikaline koosseis Puuluup ning koostöös baar Svetaga, pannakse püsti ka välibaar ning esineb Sveta oma plaadikeerutaja DJ Joonas.
EKA Disainilaat pakub ainult kodumaist ja värsket disaini nii tudengitelt kui vilistlastelt. Laadalt võib leida nii minimalistlikke kui keerulisemaid keraamilisi objekte, tarbeesemeid, seintele paigaldatavaid graafilisi lehti, käsitööna valminud kodutekstiile ning nahkaksessuaare. “Eriti populaarne on lähenev laat ehtekunstnike seas, mistõttu suurem osa laada kolmandast korrusest hõivavadki just nemad”, sõnab laada korraldaja Cristopher Siniväli.
Korraldajapoolne ostusoovitus on soetada endale eesolevaks suveks knot not tote brändi poolt loodud käsitööna valminud makrameetehnikas punutud pudelikotte, mis muudavad igapäevase veepudeli kaasas kandmise mugavaks, vähendades sinu ökoloogilist jalajälge, samal ajal suurendades kraanivee tarbimist pudelivee asemel. Kotid on biolagunevad. Esmakordselt tulevad müüki ka taaskasutatud teksamaterjalist pudelikotid.
Teisalt soovitab Siniväli Est.Wall.Art graafikat, milleks oon funkarhitektuuri- ja Eesti 1920ndate ja 1930ndate aastate arhitektuuri kajastav graafika. Need on siirad tööd, mis sobivad peaaegu igasse koju, tasakaaluks teistele kujutavatele teostele, mida laadal pakutakse.
Sissepääs on tasuta.
EKA-sse pääseb Põhja pst 7 peauksest ning läbi Kotzebue 1 väravate.
Et ostlemine oleks mugav, palutakse kaasa võtta sularaha.
EKA Disainilaata korraldab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.
Lähem info:
Cristopher Siniväli
peakorraldaja
cristopher.sinivali@artun.ee
Link Facebooki üritusele
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA DISAINILAAT 2022
Laupäev 14 mai, 2022
Disainiteaduskond
14. mail toimub Eesti Kunstiakadeemias EKA Disainilaat. Laat leiab aset EKA esimese kolme korruse üldaladel. Disainilaadal osaleb ligi 60 müüjat, kunstnikku ja disainerit ning üliõpilast ja vilistlast, mitmekesise valikuga.
EKA hoovis astuvad laadapäeval üles EKA kammerkoor, auhinnatud muusikaline koosseis Puuluup ning koostöös baar Svetaga, pannakse püsti ka välibaar ning esineb Sveta oma plaadikeerutaja DJ Joonas.
EKA Disainilaat pakub ainult kodumaist ja värsket disaini nii tudengitelt kui vilistlastelt. Laadalt võib leida nii minimalistlikke kui keerulisemaid keraamilisi objekte, tarbeesemeid, seintele paigaldatavaid graafilisi lehti, käsitööna valminud kodutekstiile ning nahkaksessuaare. “Eriti populaarne on lähenev laat ehtekunstnike seas, mistõttu suurem osa laada kolmandast korrusest hõivavadki just nemad”, sõnab laada korraldaja Cristopher Siniväli.
Korraldajapoolne ostusoovitus on soetada endale eesolevaks suveks knot not tote brändi poolt loodud käsitööna valminud makrameetehnikas punutud pudelikotte, mis muudavad igapäevase veepudeli kaasas kandmise mugavaks, vähendades sinu ökoloogilist jalajälge, samal ajal suurendades kraanivee tarbimist pudelivee asemel. Kotid on biolagunevad. Esmakordselt tulevad müüki ka taaskasutatud teksamaterjalist pudelikotid.
Teisalt soovitab Siniväli Est.Wall.Art graafikat, milleks oon funkarhitektuuri- ja Eesti 1920ndate ja 1930ndate aastate arhitektuuri kajastav graafika. Need on siirad tööd, mis sobivad peaaegu igasse koju, tasakaaluks teistele kujutavatele teostele, mida laadal pakutakse.
Sissepääs on tasuta.
EKA-sse pääseb Põhja pst 7 peauksest ning läbi Kotzebue 1 väravate.
Et ostlemine oleks mugav, palutakse kaasa võtta sularaha.
EKA Disainilaata korraldab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.
Lähem info:
Cristopher Siniväli
peakorraldaja
cristopher.sinivali@artun.ee
Link Facebooki üritusele
Postitas Andres Lõo — Püsilink
07.09.2022 — 11.09.2022
Tallinna Arhitektuuribiennaal TAB 2022
Arhitektuuriteaduskond
Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 põhiprogramm liidab toidu ja arhitektuuri
Septembris toimuv 6. Tallinna Arhitektuuribiennaal „Söödav; Ehk arhitektuurne ainevahetus“ kutsub arhitekte ja arhitektuurihuvilisi mõtlema jätkusuutliku tuleviku üle, kus kasutatakse ära looduses toimuvaid protsesse ning vähendatakse raiskamist.
TAB 2022 peanäitusel osaleb mitmeid EKA vilistlasi: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Siim Karro, Annika Kaldoja, Kärt Ojavee. Sümpoosioni kõnelejate seast leiab veel Johan Tali ja Epp Lankots.
Biennaali kuraatorid Lydia Kallipoliti (Kreeka/ USA) ja Areti Markopoulou (Hispaania/ Kreeka) koostöös Eesti poolse nõustaja Ivan Sergejevi ja kuraatori assistendi Sonia Sobrino Ralstoniga (USA) annavad arhitektidele, planeerijatele ja keskkonnadisaineritele võimaluse kuraatornäituse ja sümpoosioni raames arutleda ja uurida, kuidas läbi arhitektuuri on võimalik mõjutada ringmajanduse toiminguid nagu toidu ja energia tootmine ning ressursside lagundamine.
TAB 2022 peakuraatorid Lydia Kallipoliti ja Areti Markopoulou suhtuvad kriitiliselt tarbivasse ja saastavasse inimeste loodud keskkonda ning kutsuvad kujutama ette arhitektuuri, mis toodab ressursse ning kasutab ja lagundab oma jäätmed. „Keset praegust rahvatervise, kliimamuutuste ja sotsiaalse ebavõrdsuse kriisi on ilmne, et meie tarneahelate nõrkus nõuab uusi kohalike hankimise ja tootmise vorme. TAB 2022 käsitleb küsimust „kust meie toit pärineb” kui loomingulist disainiprobleemi ning tõstatab küsimusi meid ümbritseva keskkonna esteetiliste, kultuuriliste ja kogemuslike omaduste kohta läbi elutsükli,“ selgitasid TAB 2022 peakuraatorid Kallipoliti ja Markopoulou.
Vaata TAB 2022 programmi siit: https://2022.tab.ee/et/programm/
Kuraatornäitus “Söödav” toob kokku maailmatasemel disainerid ja arhitektid, kelle teosed on jaotatud viide temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist Mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit.
Lisaks on peakuraatorid kokku pannud 2-päevase arhitektidele, disaineritele ja teistele ruumist huvitatutele mõeldud konverentsiprogrammi „Söödav“. Kavast leiab põnevaid arutelusid nii disaini olulisusest linnaruumis, ajaloo mõjudest tänasele keskkonnale kui ka tulevikulinna puudutavaid mõttevahetusi. Sümpoosioni peakõnelejateks on tuntud disainiraamatute autor Beatriz Colomina, disaini- ja uurimisstuudio Effekt ja uurimiskeskuse Office for Political Innovation juht Andrés Jaque.
TAB 2022 installatsioonivõistluse raames kerkib Eesti Arhitektuurimuuseumi ette IHEARTBLOB (Austria, UK, Eesti) installatsioon „Fungible Non Fungible“. Tegu on maailma esimese blokiahela poolt rahastatud arhitektuuriprojektiga. Nende töö annab traditsioonilisele arhitekti rollile täiesti uue mõõtme – arhitekt pole enam lihtsalt meister vaid süsteemidisainer, kes toob kokku innovatiivsed tehnoloogiad innustades kogukondi ja kohalikke meistreid olema osalised loomeprotsessis. Selleks loob IHEARTBLOB meeskond NFT (Non-Fungible Token) platvormi, kus soovijad saavad disainida ja osta tüki teosest. Tulemuseks on ainulaadne installatsioon, mille autoriteks ja omanikeks on erinevad disainerid üle kogu maailma. Platvorm installatsiooni ühisdisainiks avatakse mais.
TAB 2022 peaprogramm koosneb viiest osast: kuraatornäitus ja installatsioonivõistluse programm Eesti Arhitektuurimuuseumis, 2-päevane sümpoosion ja visioonivõistluse näitus Kultuurikatlas ja rahvusvaheline arhitektuurikoolide näitus EKKMi aias.
TAB 2022 ootab osalema kõiki Ukraina arhitekte TAB programmis tasuta. Rohkem infot tasuta sissepääsu kohta info@tab.ee
Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 peatoetaja on Thermory – maailma suurim kemikaalivaba termopuidu tootja, mille materjali on kasutatud silmapaistvates projektides enam kui 50 riigis üle maailma.
TAB 2022 toetajad ja partnerid: Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Euroopa Arengufond, Briti Nõukogu, Onassis Culture, Visit Estonia, Eesti Arhitektide Liit, Eesti Arhitektuurimuuseum, Tallinna Linnaplaneerimise amet, IAAC, Friendship Products, Laufen, Ruukki, Velux, Tallink Hotels, Eesti Kunstiakadeemia.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Tallinna Arhitektuuribiennaal TAB 2022
Kolmapäev 07 september, 2022 — Pühapäev 11 september, 2022
Arhitektuuriteaduskond
Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 põhiprogramm liidab toidu ja arhitektuuri
Septembris toimuv 6. Tallinna Arhitektuuribiennaal „Söödav; Ehk arhitektuurne ainevahetus“ kutsub arhitekte ja arhitektuurihuvilisi mõtlema jätkusuutliku tuleviku üle, kus kasutatakse ära looduses toimuvaid protsesse ning vähendatakse raiskamist.
TAB 2022 peanäitusel osaleb mitmeid EKA vilistlasi: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Siim Karro, Annika Kaldoja, Kärt Ojavee. Sümpoosioni kõnelejate seast leiab veel Johan Tali ja Epp Lankots.
Biennaali kuraatorid Lydia Kallipoliti (Kreeka/ USA) ja Areti Markopoulou (Hispaania/ Kreeka) koostöös Eesti poolse nõustaja Ivan Sergejevi ja kuraatori assistendi Sonia Sobrino Ralstoniga (USA) annavad arhitektidele, planeerijatele ja keskkonnadisaineritele võimaluse kuraatornäituse ja sümpoosioni raames arutleda ja uurida, kuidas läbi arhitektuuri on võimalik mõjutada ringmajanduse toiminguid nagu toidu ja energia tootmine ning ressursside lagundamine.
TAB 2022 peakuraatorid Lydia Kallipoliti ja Areti Markopoulou suhtuvad kriitiliselt tarbivasse ja saastavasse inimeste loodud keskkonda ning kutsuvad kujutama ette arhitektuuri, mis toodab ressursse ning kasutab ja lagundab oma jäätmed. „Keset praegust rahvatervise, kliimamuutuste ja sotsiaalse ebavõrdsuse kriisi on ilmne, et meie tarneahelate nõrkus nõuab uusi kohalike hankimise ja tootmise vorme. TAB 2022 käsitleb küsimust „kust meie toit pärineb” kui loomingulist disainiprobleemi ning tõstatab küsimusi meid ümbritseva keskkonna esteetiliste, kultuuriliste ja kogemuslike omaduste kohta läbi elutsükli,“ selgitasid TAB 2022 peakuraatorid Kallipoliti ja Markopoulou.
Vaata TAB 2022 programmi siit: https://2022.tab.ee/et/programm/
Kuraatornäitus “Söödav” toob kokku maailmatasemel disainerid ja arhitektid, kelle teosed on jaotatud viide temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist Mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit.
Lisaks on peakuraatorid kokku pannud 2-päevase arhitektidele, disaineritele ja teistele ruumist huvitatutele mõeldud konverentsiprogrammi „Söödav“. Kavast leiab põnevaid arutelusid nii disaini olulisusest linnaruumis, ajaloo mõjudest tänasele keskkonnale kui ka tulevikulinna puudutavaid mõttevahetusi. Sümpoosioni peakõnelejateks on tuntud disainiraamatute autor Beatriz Colomina, disaini- ja uurimisstuudio Effekt ja uurimiskeskuse Office for Political Innovation juht Andrés Jaque.
TAB 2022 installatsioonivõistluse raames kerkib Eesti Arhitektuurimuuseumi ette IHEARTBLOB (Austria, UK, Eesti) installatsioon „Fungible Non Fungible“. Tegu on maailma esimese blokiahela poolt rahastatud arhitektuuriprojektiga. Nende töö annab traditsioonilisele arhitekti rollile täiesti uue mõõtme – arhitekt pole enam lihtsalt meister vaid süsteemidisainer, kes toob kokku innovatiivsed tehnoloogiad innustades kogukondi ja kohalikke meistreid olema osalised loomeprotsessis. Selleks loob IHEARTBLOB meeskond NFT (Non-Fungible Token) platvormi, kus soovijad saavad disainida ja osta tüki teosest. Tulemuseks on ainulaadne installatsioon, mille autoriteks ja omanikeks on erinevad disainerid üle kogu maailma. Platvorm installatsiooni ühisdisainiks avatakse mais.
TAB 2022 peaprogramm koosneb viiest osast: kuraatornäitus ja installatsioonivõistluse programm Eesti Arhitektuurimuuseumis, 2-päevane sümpoosion ja visioonivõistluse näitus Kultuurikatlas ja rahvusvaheline arhitektuurikoolide näitus EKKMi aias.
TAB 2022 ootab osalema kõiki Ukraina arhitekte TAB programmis tasuta. Rohkem infot tasuta sissepääsu kohta info@tab.ee
Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 peatoetaja on Thermory – maailma suurim kemikaalivaba termopuidu tootja, mille materjali on kasutatud silmapaistvates projektides enam kui 50 riigis üle maailma.
TAB 2022 toetajad ja partnerid: Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Euroopa Arengufond, Briti Nõukogu, Onassis Culture, Visit Estonia, Eesti Arhitektide Liit, Eesti Arhitektuurimuuseum, Tallinna Linnaplaneerimise amet, IAAC, Friendship Products, Laufen, Ruukki, Velux, Tallink Hotels, Eesti Kunstiakadeemia.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
27.04.2022 — 08.05.2022
“Kasulik kunst?! jätkusuutlik teos” konkursi võidutööde näitus
Vabade kunstide teaduskond
Kolmapäeval, 27. aprillil, kell 16.00 avatakse EKAs kunstikonkursi “Kasulik kunst?!” parimate tööde näitus.
Sel kevadel kutsus EKA vabade kunstide teaduskond kõiki loomingulisi gümnaasiuminoori ja abituriente osalema kunstikonkursil “Kasulik kunst?! Jätkusuutlik teos”.
Konkursile laekus kokku 71 tööd ning nende seast valis žürii välja kümme parimat teost, mida nüüd ongi võimalik EKAs oma silmaga näha.
Žüriisse kuulusid Reimo Võsa-Tangsoo, Tõnis Saadoja, Sirja-Liisa Eelma, Maria Erikson, Taavi Piibemann, Kati Saarits, Keidi Jaakson.
Tänavuse konkursi fookusteemaks oli jätkusuutlikkus ning jätkusuutlik kunstiteos. Milline on jätkusuutlikkuse põhimõtetest lähtuv kunstilooming? Millist kunstiteost saab nimetada jätkusuutlikuks ning kuidas mõtestada ja prioritiseerida kunstis teadlikkust keskkonnahoiust?
Kaasaegse kunsti väljal on üha olulisemaks muutunud keskkonnateadlikkuse ja vastutustundliku loome põhimõtete järgimine. See ei muuda üksnes viisi, kuidas kunstniku teos valmib, vaid annab inspiratsiooni ka uute teede ja lahenduste otsimiseks ühiskonnas ja kultuuris.
Kunstnikelt oodatakse sageli, et just nemad tajuks muudatusi, eetilisi ja poliitilisi pöördeid ettenägelikult ning erksalt. Väga oluline on kunstnike roll ühiskonna probleemidele osutamisel ja ohtudest ning ummikutest märku andmisel. Uus põlvkond loomevõimekaid noori inimesi annab lootust, et tänu väljaspool raame mõtlemisele saab kunsti abil luua täiesti uusi olemis- ja koosolemisviise, teistsuguseid maailmu ja alternatiivseid kvaliteete.
Osaleda võis mistahes meediumis kunstiteosega: maal, joonistus, graafika, skulptuur, installatsioon, foto, animatsioon, digitaalsed ja interdistsiplinaarsed teosed.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
“Kasulik kunst?! jätkusuutlik teos” konkursi võidutööde näitus
Kolmapäev 27 aprill, 2022 — Pühapäev 08 mai, 2022
Vabade kunstide teaduskond
Kolmapäeval, 27. aprillil, kell 16.00 avatakse EKAs kunstikonkursi “Kasulik kunst?!” parimate tööde näitus.
Sel kevadel kutsus EKA vabade kunstide teaduskond kõiki loomingulisi gümnaasiuminoori ja abituriente osalema kunstikonkursil “Kasulik kunst?! Jätkusuutlik teos”.
Konkursile laekus kokku 71 tööd ning nende seast valis žürii välja kümme parimat teost, mida nüüd ongi võimalik EKAs oma silmaga näha.
Žüriisse kuulusid Reimo Võsa-Tangsoo, Tõnis Saadoja, Sirja-Liisa Eelma, Maria Erikson, Taavi Piibemann, Kati Saarits, Keidi Jaakson.
Tänavuse konkursi fookusteemaks oli jätkusuutlikkus ning jätkusuutlik kunstiteos. Milline on jätkusuutlikkuse põhimõtetest lähtuv kunstilooming? Millist kunstiteost saab nimetada jätkusuutlikuks ning kuidas mõtestada ja prioritiseerida kunstis teadlikkust keskkonnahoiust?
Kaasaegse kunsti väljal on üha olulisemaks muutunud keskkonnateadlikkuse ja vastutustundliku loome põhimõtete järgimine. See ei muuda üksnes viisi, kuidas kunstniku teos valmib, vaid annab inspiratsiooni ka uute teede ja lahenduste otsimiseks ühiskonnas ja kultuuris.
Kunstnikelt oodatakse sageli, et just nemad tajuks muudatusi, eetilisi ja poliitilisi pöördeid ettenägelikult ning erksalt. Väga oluline on kunstnike roll ühiskonna probleemidele osutamisel ja ohtudest ning ummikutest märku andmisel. Uus põlvkond loomevõimekaid noori inimesi annab lootust, et tänu väljaspool raame mõtlemisele saab kunsti abil luua täiesti uusi olemis- ja koosolemisviise, teistsuguseid maailmu ja alternatiivseid kvaliteete.
Osaleda võis mistahes meediumis kunstiteosega: maal, joonistus, graafika, skulptuur, installatsioon, foto, animatsioon, digitaalsed ja interdistsiplinaarsed teosed.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
29.04.2022 — 08.05.2022
Taavi Teevet Brüsseli ehtekunsti nädala peanäitusel
Ehte- ja sepakunst
EKA ehte ja sepise osakonna magistrant Taavi Teevet osaleb Brüsseli esimese ehtekunsti nädala peanäitusel “In Fieri” MAD, Home of creators loomeinkubaator/galeriis.
BJW peanäituse teemaks on “In Fieri”, mis tähendab ladina keeles valmimisprotsessis olemist. Iga näitusel osalev teos on niisiis mitte ainult materjali vaid ka kunstniku transformatsioon protsessi vältel.
Näitusel osalevad 51 valitud kunstniku 22-st erinevast riigist.
Teevet osaleb näitusel töödega “Hymnal no. 1” ja “Hymnal no. 2” seeriast “Pühendumine”.
Laserlõikusega pressvormideks muudetud vanad piiblid ja lauluraamatud, millesse pressitud lehtmetall, muudab raamatud terviklikuks teoseks.
Tööd mõtestavad ennastsalgava pühendumise ilminguid, otsides ja võrreldes erinevate pühendumiste ühisosi.
Brüsseli ehtekunsti nädal Instagramis
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Taavi Teevet Brüsseli ehtekunsti nädala peanäitusel
Reede 29 aprill, 2022 — Pühapäev 08 mai, 2022
Ehte- ja sepakunst
EKA ehte ja sepise osakonna magistrant Taavi Teevet osaleb Brüsseli esimese ehtekunsti nädala peanäitusel “In Fieri” MAD, Home of creators loomeinkubaator/galeriis.
BJW peanäituse teemaks on “In Fieri”, mis tähendab ladina keeles valmimisprotsessis olemist. Iga näitusel osalev teos on niisiis mitte ainult materjali vaid ka kunstniku transformatsioon protsessi vältel.
Näitusel osalevad 51 valitud kunstniku 22-st erinevast riigist.
Teevet osaleb näitusel töödega “Hymnal no. 1” ja “Hymnal no. 2” seeriast “Pühendumine”.
Laserlõikusega pressvormideks muudetud vanad piiblid ja lauluraamatud, millesse pressitud lehtmetall, muudab raamatud terviklikuks teoseks.
Tööd mõtestavad ennastsalgava pühendumise ilminguid, otsides ja võrreldes erinevate pühendumiste ühisosi.
Brüsseli ehtekunsti nädal Instagramis
Postitas Andres Lõo — Püsilink