Henrik Metstak on tegutsenud reklaami valdkonnas juba aastast 2007 – algul projekti- ja tootmisjuhina, astudes edasi graafilise disaineri rajal. Praegu kulub tal põhienergia loovagentuuri Redel juhtimisele. Märtsis hakkab ta lisaks juhendama EKA avatud akadeemia kursust Visuaalse identiteedi loomine ja produktsioon.
Kuidas iseloomustad suunda, kuhu bränding parasjagu liigub?
Kui nüüd vaadata, et kuhu liigub, siis kindlasti on suund digi. Väga lahedad on kuju muutvad logod ehk shape shifting logos, mida veebiplatvormidel kasutada. Turundusosakonnad näevad samuti kurja vaeva, et infost tihedalt punnis e-maailmas tähelepanu saada. USA ettevõte VitaminWater tegi just kampaania, kus otsis inimest, kes nõustuks olema 1 aasta ilma nutitelefonita ning õnnestumise korral saab see kodanik 100 000 dollarit. Arvutit võib ta kasutada ja ilmselt peabki, et kõike seda sotsiaalmeedias kajastada saaks.
Kui mõelda nii, et mis seos on veel ja nutiseadmel, siis ega ei olegi ju. Küll aga koorub sügavamalt välja tõeliselt hea turunduse trikk, millega maitsevett tootev ettevõte korraliku tähelepanu saab.
Milline bränd on nii hästi disainitud, et unistuste maailmas võiks see kuuluda hoopis sinu portfooliosse?
Nike. Tugev bränd ja tore lugu, kuidas sündis logo. Pean silmas „swooshi” ehk Nike’i märki, mille autor on Carolyn Davidson. Ta joonistas selle 1971. aastal, kui oli veel tudeng. Disainiga püüdis ta edasi anda liikumist. See õnnestus ju hästi? Selle märgi loomise kohta tasub lugeda rohkem. Nike kui bränd on aga samuti põnev ja täna ju ka maailmas üks hinnatumaid. Tunnuslause on samuti kadestamisväärselt hea “Just do it”.
Milline graafilise disaini lahendus, mida ikka ja jälle siin-seal märkad, ajab sinu silmad paratamatult kipitama?
Kirja kasutus. Seda nii keeleliselt kui optiliselt.
Kuidas hoiad end kursis graafilise disaini pidevalt uuenevate trendidega?
Palju on häid veebilehti, kus liigub uut ja huvitavat. Ma ei ole eriline ajakirjade fänn aga üldiselt, kui kuhugi reisile satun, siis ikka katsun mõnest raamatupoest läbi astuda ning leida sealt midagi erialast. Kiire mõttekriisi lahendamiseks sobran Pinteresti ja Behance’i keskkondades. Meenub, kuidas sügisel sattusin ühte Tallinna lähistel asuvasse restorani, mille uksel oli kleebis “Design by Pinterest”. See veidi pani imestama aga samas, miks mitte ka nii.
Kui peaksid oma järgnevas karjääris kasutama kõikide brändide kujundamiseks ainult kolme värvi, siis millised need oleks?
Punane, roheline ja sinine, sest nendega saab edasi minna, kuhu vaja.
Kuidas leiad tasakaalu loometöö ja puhkehetkede vahel?
Ma ei ole kunagi mõelnud tasakaalule töö ja vaba aja vahel. Otseselt tööd koju kaasa ei vii. Loomulikult tuleb ette erandeid aga siis katsun tegutseda nii, et pere väga ei kannataks. Kui ma parasjagu arvutis kujundustega ei tegele, siis eks pea jahvatab ikka mõtteid edasi. Need kummitavad vahel ka une ajal. Tihti arvatakse, et disainer on üks masin, kes toodab võimsaid disaine käsu peale ja alati maksimaalse kvaliteediga ning eilseks. Tegelikult kulub loometööle tohutu aeg ja energia, mida kõrvalseisja ei märka, ega tunneta.
Millise raamatu leiab sinu öökapilt?
Öökapiga on keeruline. Mul ei ole seda. Küll aga oli viimati kuskil voodi läheduses Antoine de Saint-Exupéry „Väike prints.”
Milline on olnud parim nõuanne, mis sulle on antud?
Rohkem detaili!
Seda ütles prof. Villu Järmut, kes oli meie kursuse juhendaja ja kui tema seda juba ütles, siis tuli detailidele ka korralikult rõhku panna.
Henrik Metstaki juhendatavale kursusele Visuaalse identiteedi loomine ja produktsioon saab registreeruda siin.