(Parandustega) Griselda Pollock Tallinnas 29. ja 30. aprillil

Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus kutsub: 
 
Esmaspäeval, 29. aprillil kell 17:00 esitleb professor Griselda Pollock oma peatselt ilmuvat raamatut “After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation” (Manchester University Press, 2013) Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuses (Vabaduse väljak 6, sissepääs Kunstihoonega samast uksest). Esitlus toimub vabas vormis ning selle järel on võimalik õppejõult küsida nii tema praeguse uurimisvaldkonna ja raamatute kohta kui üldisemaid küsimusi kaasaegse kunstiajalookirjutuse kohta. Esitlus toimub inglise keeles.


Griselda Pollock on sotsiaalse ja kriitilise kunstiajaloo professor Leedsi ülikoolis. Griselda Pollock on eesmärgiga teada saada, kas kunst võib olla ‘trauma transpordi jaam’ (Bracha Ettingeri idee) uurinud visuaalkunsti, kinokunsti ja kirjandust, mis käsitevad leinamist ja raskeid kaotuseid, võrgutamist, holokausti üleealmisi, eksiili, migratsiooni ja generatsioonidelt ülekantud traumasid. Pollock on kirjutanud väga paljude kunstnike ja mõtlejate loomingust, sealhulgas Louise Bourgeois, Chantal Akerman, Vera Frenkel, Roland Barthes’ist varsti ilmuvas raamatus „After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation“. Raamatus on kasutatud trauma analüüsimiseks kunstipraktikates psühhoanalüüsi teoreetilisi konstruktsioone nagu transformatsioon, takistus, krüptilisus ja ohtlik läbikukkumine.


Griselda Pollock on väga viljakalt kirjutanud ja toimetanud feministliku teooria, visuaalse kunsti ja kultuurianalüüsi teemalisti raamatuid. Tema viimased väljaanded on „Encounters in the Virtual Feminist Museum“ (Routledge, 2007) ja „Digital and Other Virtualities: Renegotiating the Image“, kaastoimetatud Antony Bryantiga (I.B. Tauris, 2010). Lisaks muule uurimistööle, mis keskendub trauma, psühhoanalüüsi ja esteetika teemale, valmistab Pollock ette monograafiat Charlotte Salomonist. Ta on kirjutanud palju kaasaegsetest naiskunstnikest, muuseumitest ning kureerinud mitmeid näituseid, viimati „Resonance.Overlay.Interweave: Bracha Ettinger in the Freudian Space of Memory and Migration“ (2009).


Täname omaltpoolt KTI-d, kelle kutsel on Griselda Pollock Tallinnasse tulemas! Teisipäeval, 30. aprillil peab Pollock Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse Instituudi 20. sünnipäeva loenguseeria raames loengu “Did I just dream it or was there once a feminist revolution in art and art history?” Lisainfo:https://www.facebook.com/events/155822631247948/?fref=ts
KTI sünnipäeva loenguseeriat toetavad lahkesti: Eesti Kultuurkapital, Briti Nõukogu, USA saatkond, Eesti Teaduste Akadeemia.
 

___________

Center for Contemporary Arts, Estonia invites:
 
Monday, 29th April at 5 PM professor Griselda Pollock presents her up-coming book After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation (Manchester University Press, 2013) at the Center for Contemporary Arts, Estonia. The presentation is followed by questions and answers.

Griselda Pollock is Professor of Social and Critical Histories of Art, Director of Centre for Cultural Analysis, Theory and History at the University of Leeds where she is also directing a four-year research project on Concentrationary Memories. Griselda Pollock’s research has engaged with a series of artistic, cinematic and literary case studies dealing with bereavement, seduction, Holocaust survival, exile, migration and second generation transmitted trauma, in order to explore the proposition that art can be ‘a transport station of trauma’ (Bracha Ettinger). Examining the work of several different artists including Louise Bourgeois, Chantal Akerman and Vera Frenkel, the book After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation will use psychoanalytical approaches to trauma in order investigate specific art practices as sites of transformation, blockage, encryption and dangerous failure.

Griselda Pollock is an author and editor of many books on feminist theory, visual arts, and cultural analysis, her most recent works are Encounters in the Virtual Feminist Museum (Routledge, 2007) and Digital and Other Virtualities: Renegotiating the Image, co-edited with Antony Bryant (I.B. Tauris, 2010). With a current research focus on trauma, psychoanalysis and aesthetics, she is preparing a monograph on Charlotte Salomon and is currently completing a book entitled After-Image/After-Affect: Trauma and Aesthetic Inscription in the Virtual Feminist Museum. She has written extensively on contemporary women artists, museums and has curated several exhibitions including Resonance.Overlay.Interweave: Bracha Ettinger in the Freudian Space of Memory and Migration (2009). She has also co-edited a volume on Ettinger with Catherine de Zegher entitled Bracha Ettinger; Art as Com-pass(ion). A forthcoming collection, Concentrationary Cinema (Berghan, 2011), co-edited with Max Silverman, focuses on the politics of post-concentrationary representation.

You are welcome!


We wish to thank Estonian Academy of Arts and especially Art History department who has invited Griselda Pollock to celebrate 20th anniversary of the department with a lecture “Did I just dream it or was there once a feminist revolution in art and art history?” on Tuesday, April 30th. More information: https://www.facebook.com/events/155822631247948/?fref=ts
The lecture series of Art History department is financed by Estonian Cultural Endowment, British Council, the U.S. Embassy and Estonian Academy of Sciences


Jaga sõpradega:

Postitas Kunstiakadeemia
Viimati muudetud