VR Labor | Elamuspõhine interaktsioon | Juhendajad: Johanna Jõekalda, Artur Staškevitš | 02.11.2018 (foto: Martin Melioranski)
Projekti eesmärk oli välja arendada ja katsetada virtuaalreaalsuse (VR) ja masskohandamise tehnoloogiate rakendusi Eesti Kunstiakadeemias erinevate erialade õpetamisel, rõhuasetusega VR ja veebikeskkonnas toimuvate muudatuste tagasisidestamisele arhitektuuri-, disaini-, animatsiooni- ja analüütikatarkvaradesse. Projekti eesmärk oli arendada uut tehnoloogiat ja tuua sisse uuendusi arhitektuuri ja linnaplaneerimise, sisearhitektuuri, urbanistika (arhitektuuriteaduskond), tootedisaini, interaktsioonidisaini, tekstiilidisaini (disainiteaduskond) ning fotograafia, skulptuuri ja installatsioonikunsti, animatsiooni ja stsenograafia (vabade kunstide teaduskond) erialadesse. Uute teadmiste ja tehnoloogia abil üritame muuta arusaama VR ja veebikeskkondadest kui pelgalt esitlusvahenditest ning esile tõsta ja katsetada selle tehnoloogiavaldkonna võimalusi disainialaste otsuste ning loovtöö tegemise rakendustena. HITSA toetuse abil tõstame üldist õpetamise kvaliteeti EKA-s, integreerides paremini tudengite IKT alast juhendamist õppekavasse, täiendades ja arendades õpetatavate ainete nimistut, et seeläbi tõsta Eesti arhitektide, disainerite ja kunstnike konkurentsivõimet (sh rahvusvaheliselt), tõhustada otsustusprotsesse loometöös ning motiveerime tudengeid leidma uusi väljendus- ja tegutsemisvõimalusi oma erialal.
Projekti kaasabil loodi EKAs uus labor – VR Labor
Projekti toetati HITSA – Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus – IT Akadeemia arendusprojektide 2018. aasta taotlusvoorust kõrgkoolidele.
Projekt toimus ajavahemikul 08.01.2018 – 31.07.2019.
Projekti toel loodud õppematerjalid on saadaval allolevatelt linkidelt
- Pilvetehnoloogiate kasutamine masskohandamiseks:
Container house configurator
Stilt house configurator
Apartment house configurator - Tehasemaja tootmise ja transpordi tehnilised piirangud
MasinMAJA - VR andmeedastuse töövood:
BIM-mudeli põhine töövoog
Sisuloome tehnoloogiad virtuaalreaalsuses: BIM-mudeli põhine töövoog (videotega lõppversioon)
Sisuloome tehnoloogiad virtuaalreaalsuses: BIM-mudeli põhine töövoog (videoteta eelvaade) - Elamusandmete kogumise töövood:
Keskkonna elamuskogemuse kaardistamise töövoog
Sensoripõhised mõõdistamistehnoloogiad keskkonna elamuskogemuse kaardistamiseks
(näidisvideo elamusandmete töötlemisest) - VR töövood kujutavas kunstis:
Tehistõelisuse kasutamisest vabade kunstide õppekavas - Ruumiandmete kogumise töövood:
Agisoft Metashape – drooni ja fotogramm-meetria kasutamine alusmudeli loomisel
Agisoft Metashape – lihtsustatud mesh-geomeetria tekstuurimine